Gjest Elijah Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Heisann, Jeg vurderer å flytte til Oslo og prøver å orientere meg litt på leiemarkedet. Er ikke så veldig kjent i Oslo, men driver og leker meg litt på finn.no nå. Noen tips til hvilke plasser som er bra å bo i forhold til pris? Budsjettet mitt har nok en grense på kr 7000 i måneden. Evt 8000 om alle avgifter er inkludert, men det er maks. Vil bo alene og så sentralt som mulig:) På forhånd takk for tips! Elijah
Ueland Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Vil bo alene og så sentralt som mulig:) Og gjerne så billig så mulig regner jeg med, da må du lenger ut på landet. Så sentralt som mulig er gjerne 10 laken i mnd, spesielt nå når studentene skal inn. Betaler selv 7k/mnd , da med inklusiv strøm/etc. Og bor da 15min med t-bane fra sentrum, noe som i følge mange er aaaalt for langt unna.
Timar Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Leieprisen avhenger av størrelse og standard i tillegg til hvor sentral den er. Dvs du kan nok få en bitteliten 1-roms på carl berner til 6tusen hvis du greier deg på liten plass. En to-roms av grei størrelse sentralt i byen koster nok opp mot 10tusen. Anbefaler deg å sjekke ut steder som kanskje ligger litt fra byen, men som fortsatt er lett tilgjengelig med kollektivt. Feks at det er flere t-baner som går dit, ofte busser, nattbusser osv.
Wonders Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 spørs hvor du vil bo, Grünerløkka , St. hanshaugen , frogner... eller om du vil bo ved t-banen...Billigere lenger ut. Ryen osv er billigere enn midt i sentrum osv. Må over 8000 for hybel til en pers.(1 roms)
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 4-5000 for et rom, 7000 for en ettroms, 10000 for en toroms og 12000 for en treroms.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå