Gå til innhold

kaffetrakter -anbefalinger?

silja

Anbefalte innlegg

Hei!

vi har funnet ut at vi bør gå til innkjøp av en trakter, er jo så hyggelig å kunne servere det til kjente & kjære ;) Men vi drikker ikke så mye selv, og er heller ikke interessert i å kjøpe en til 1000kr. Lurer derfor på om dere har forslag til en god men ikke så altfor dyr trakter?

Hadde vel vært fint...

:D

(har forøvrig en liten kaffepresse, men den tar bare 1/2liter, og det blir ikke så mye kaffe av det.. og så synes jeg det er vanskeligere med dosering på slik en...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært dere ville jeg reist til feks elkjøp og spurt hvilke kaffetrakter dere skulle valgt, der får dere sikkert svar.

Ellers så kan det jo være at dere er like heldige som jeg var nå som jeg skulle kjøpe kaffetrakter i julegave. Den hadde kostet 599 og var satt ned til 299. :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me fekk Moccamaster då me gifta oss, og det er eg jammen glad for! Eg hadde ein billig simpel kaffitraktar før (type få-gratis-når-du-bestiller-i-ellos...), og eg må seie - dette er ei anna verd! Så viss de brukar ein del kaffi, trur eg det er verdt det... De kan jo ynskje dykk moccamaster til jul???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moccamaster ja - ingen over og ingen på siden.

Den hvite modellen tror jeg du får i underkant av tusenlappen. Og hvis du investerer i en Moccamaster, trenger du ikke å tenke på kaffetrakter på veldig mange år. Med en billig derimot, må du sannsynligvis bytte den om et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har innimellom tilbud på hvit Moccamaster på Elkjøp og Lefdal til 595kr. Sorry, men Moccamaster lager helt klart den beste kaffen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare komme med et tips - samme hva slags kaffetrakter du kjøper. Jeg vil anbefale sterkt at du kjøper en som har dryppstopp og at kaffefilter stativet henger fast på trakteren (og ikke bare står plassert i kannen). Lånte en Moccamaster før som hverken hadde dryppstopp eller fast stativ og det var et ork.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er ikke enig med Alive og Suzy (selv om trakteren er stilig), eller rettere sagt min mann er ikke det (jeg drikker ikke kaffe).

Vi har hatt denne trakteren og den har gått i stykker to ganger på to år. Dessuten klaget mannen min på at kaffen ikke ble skikkelig varm og at termokannen ikke holdt så godt på varmen. Så nå står det en Moccamaster på kjøkkenbenken!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en helt grei Braun kaffetrakter i 15 år, men for et par måneder siden gikk jeg på Elkjøp og kjøpte den hvite Moccamasteren til 598 kroner. Det er kanskje litt mer fikling med løs filterholder og sånn, men det er rett og slett en vanesak. Moccamasteren lager en full kanne kaffe på under 6 minutter, og det er jo en helt annen verden, ja! Den gamle sto og ploppet og surklet i en halvtime, selv etter vi hadde renset maskinen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er nå, men tidligere var det ihvertfall helt klart Moccamaster som gikk av med seieren i enhver undersøkelse. Det var den eneste maskinen som traktet raskt nok til at kaffen var skikkelig varm.

Jeg har nå min andre Moccamaster og er kjempefornøyd - på hytta har vi en vanlig kaffetrakter som jeg føler vi må vente i evigheter på skal bli ferdig. Men det har jo sin sjarm det og :ler: ... i ferien, altså :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før var det bare Moccamaster som var godkjent av kafferådet eller hva det nå heter. Men jeg tror at det er flere traktere som har blitt kvalifisert til å få denne godkjenningen nå. Men moccamaster er i alle fall kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok -jeg ler litt...

Er vokst opp i et hjem der pappa kun godtar moccamaster, skal ikke ha noen annen type kaffetrakter enn denne! og da den gikk i stykker etter mange trofaste år, kjørte han fylket rundt for å få tak i en (var nemlig utsolgt overalt da det på den tiden var stort tilbud på dem).

Så jeg er vant med å koke kaffe på denne og er enig i at den er raks&effektiv ja :Nikke: og synes ikke at den er tungvind for de den "mangler" dryppestopp/stativ.

Må nok en gang bøye meg i støvet over denne fantastiske trakteren, tørr nok ikke kjøpe andre nå :hoho:

- vi hadde bare håpet om tips på andre "nesten-like-gode" til en litt rimeligere penge :ler::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Moccamaster KB741T er genial, du trakter rett i thermokanna. Vi drikker ikke kaffe selv i det hele tatt, men fikk en slik til bryllupet og synes den var helt perfekt for oss. Så slipper vi å ha en kaffe-kanne stående ett annet sted, og kaffen holder seg varm hele kvelden til de gjestene som drikker...

Den er kanskje litt dyrere enn det du hadde tenkt, men du får jo en kjempeflott thermokanne "med på kjøpet" da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Moccamasteren med termokanne er bra.

Foreldrene mine har en sånn. Tidligere har de hatt 3 forskjellige traktere med termokanne, men ingen av dem har vært bra. Ikke god kaffe og kanna har ikke holdt på varmen. Men moccamaster-kanna holder kaffen varm til dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...