La Guapa Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 (endret) Hei. Vi har ikke lest av strømmen på over ett år og sendt inn til Trondheim energiverk. I dag fikk jeg en sms der jeg kunne sende inn målerstand (har byttet telefon og glemt å varsle e-verket, derfor så lang tid mellom avlesninger) Da jeg svarte med målerstand fikk jeg en sms der det sto at målerstanden var estimert for lav/høy... Jeg begynner å svette litt...kanskje vi har betalt ALT for lite når de har estimert forbruk det siste året. På siste regning sto det: Målerstand: 375198 - 380183 estimert av netteier. Da jeg leste av nå sto det: 389873 på måleren... Er det noen som vet hvordan jeg regner det ut? Blir så nervøs av å vente helt til kundesenteret åpenr i morgen tidlig.... Endret 30. juni 2010 av La Guapa
Illuminati Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Hei. Vi har ikke lest av strømmen på over ett år og sendt inn til Trondheim energiverk. I dag fikk jeg en sms der jeg kunne sende inn målerstand (har byttet telefon og glemt å varsle e-verket, derfor så lang tid mellom avlesninger) Da jeg svarte med målerstand fikk jeg en sms der det sto at målerstanden var estimert for lav/høy... Jeg begynner å svette litt...kanskje vi har betalt ALT for lite når de har estimert forbruk det siste året. På siste regning sto det: Målerstand: 375198 - 380183 estimert av netteier. Da jeg leste av nå sto det: 389873 på måleren... Er det noen som vet hvordan jeg regner det ut? Blir så nervøs av å vente helt til kundesenteret åpenr i morgen tidlig.... Da har du nok lest inn litt for lite, differansen er på over 9.000, det har du neppe brukt siden siste regning. Du vil da få en høyere regning denne perioden. Du kan enkelt si at du må betale 5.000 kwt x (pris pr kwt) mer på neste regning. 3.000 - 4.000 mer kanskje (usikker på dagens priser).
La Guapa Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2010 3-4 000 mer Hvis DET stemmer er jeg LYYYYYKKKKELIIIIIIG :rødme:
Gjest enois Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Hmm. Jeg pleier å annslå ca en krone for hver Kwh jeg..
Gjest brutal_mann Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 3-4 000 mer Hvis DET stemmer er jeg LYYYYYKKKKELIIIIIIG :rødme: Folk har vanvittig mye penger :klø:
Illuminati Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Avhenger av prisen hos din leverandør og nettleien. Strømprisene er volatile og vanskelige å estimere eksakt. Men tror ikke du får helt sjokk
La Guapa Skrevet 1. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2010 Folk har vanvittig mye penger :klø: Tro meg- vi har absolutt ikke i overflod.... Men når jeg plutselig begynte å bli redd for en regress på 1000-1500 kroner PR MND i over ett år kommer man fort opp i over 20 000! DET er MYE mer enn 3-4000! Så derfor ble jeg så glad da jeg så at det ikke ble SÅ mye! For da hadde vi slitt MAX!
La Guapa Skrevet 1. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2010 Jeg snakket med everket nå.....ble litt over 2000 kroner mer enn jeg pleier å betale på neste strømregning PUH!!! Vi har fått en baby siden sist jeg leste av...så tørketrommelen og vaskemaskina går jevnt og trutt.I tillegg har jeg trent 5 dager i uka det siste året, og dusjer hjemme hver dag, så jeg så for meg at forbruket hadde økt kraftig egentlig. Og i følge dem har vi ikke sendt inn strømavlesning siden januar 2009! Så NÅ er jeg VELDIG glad !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå