Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Hei Lurer på om det er farlig for håret om jeg vasker det hver dag? Jeg både vasker og glatter ut håret hver dag:S, høres helt fælt ut:p men håret mitt blir kjempestygt og står til alle kanter dagen etter. Den vil rett og slett ikke høre på meg. Derfor føler jeg at jeg må vaske det hver dag. Problemet med håret er at jeg har stygge bølger. Ser helt slitt ut. Noen steder er det stritt noen steder er det rare bølger så det ser helt stygt ut. Når jeg glatter det blir håret mye finere og ser friskere ut. Har blitt avhengig av å gjøre sånt hver dag nå. Er det noen tips om hva jeg kan bruke i håret for at det ikke skal være så skadelig? Tips til kur og varmebeskyttende kanskje? Jeg har tørt hår i tilegg:(
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 I tilegg er det kjempetynt om jeg ikke vasker det :/ eneste gangen jeg tør å la håret være uvasket er vel de dagene jeg ikke går ut.
Gjest Vanndråpe Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Prøv å vaske håret kun annenhver eller hver tredje dag, det gjør underverker på lang sikt. I starten er det ille å gå en dag ekstra uten å vaske det, men bare hold ut. Helst burde du kikkstarte metoden med å la det gå en hel uke uten å vaske det. Spander på deg en god shampoo og balsam også, og kur håret minst en gang i uken. Hør med frisøren om hva som er det beste merket til din hårtype, det er lettere enn å prøve og feile
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 TS her- takk for svar. Huff, det blir en vanskelig uke:P Men skal prøve. Når jeg gikk på ungdomskolen klarte jeg å gå en uke uten å vaske håret mitt og det så fortsatt like flott ut. Men tok anti permanent. Det så kjempe fint ut i 2 år så lenge det varte, men nå er ikke håret mitt det samme som før:( Etter denne anti permanenten måtte jeg begynne å vaske hver dag. Håper jeg noen gang får det fine håret tilbake. Skal ta en tur til frisøren i dag og få litt tips:)
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 TS her- takk for svar. Huff, det blir en vanskelig uke:P Men skal prøve. Når jeg gikk på ungdomskolen klarte jeg å gå en uke uten å vaske håret mitt og det så fortsatt like flott ut. Men tok anti permanent. Det så kjempe fint ut i 2 år så lenge det varte, men nå er ikke håret mitt det samme som før:( Etter denne anti permanenten måtte jeg begynne å vaske hver dag. Håper jeg noen gang får det fine håret tilbake. Skal ta en tur til frisøren i dag og få litt tips:) Ja, det hjelper veldig å vaske håret sjeldent, mitt hår ble mye bedre når jeg venter minst 3 dager med å vaske det. SÅ spørs det på hva slags sjampo du bruker? Jeg må bytte sjampomerke ofte, for håret mitt blir så rart viss jeg bruker det samme merket hele tiden.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Ja, det hjelper veldig å vaske håret sjeldent, mitt hår ble mye bedre når jeg venter minst 3 dager med å vaske det. SÅ spørs det på hva slags sjampo du bruker? Jeg må bytte sjampomerke ofte, for håret mitt blir så rart viss jeg bruker det samme merket hele tiden. http://www.feelunique.com/p/Sebastian-Professional-Penetraitt-Shampoo-250ml bruker denne og balsamen som hører til. Ble anbefalt den av frisøren. Er fornøyd med den:) Nå trenger jeg vel kur og kanskje varmebeskyttende spray siden jeg glatter ut mye.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 http://www.feelunique.com/p/Sebastian-Professional-Penetraitt-Shampoo-250ml bruker denne og balsamen som hører til. Ble anbefalt den av frisøren. Er fornøyd med den:) Nå trenger jeg vel kur og kanskje varmebeskyttende spray siden jeg glatter ut mye. Så bra at det gikk bra med håret ditt Kanskje jeg skal prøve den? Hvor får du kjøpt den? Jeg bor i Oslo, og kjører gjerne land og strand for den beste sjampoen
lintin Skrevet 2. juli 2010 #8 Skrevet 2. juli 2010 To tips til deg: 1. Prøv å dusje med kaldere vann. Varmt vann vasker ut hårets naturlige fettstoffer. 2. Bruk en god hårkur. Jeg bruker Kèrastase Resistance Ciment Thermique og den er fantastisk. Spesielt god til skadet og tørt hår, en stor fordel er at denne også er varmebeskyttende. Håret blir utrolig fint ved bruk av rettetang eller hårføner etterpå. Beste jeg har prøvd noen gang og anbefales på det varmeste! Jeg har skrevet en mer utfyllende teset av hårkuren her http://sminketips.blogspot.com/2010/06/test-av-harkur-kerastase-resistance.html Lykke til:)
I.am.me Skrevet 2. juli 2010 #9 Skrevet 2. juli 2010 Jeg har lest en plass at man ikke skal vaske håret mer enn èn gang i uka. Men det synes jeg er litt ekkelt, så jeg vasker det 5 ganger i uka ca. Annenhver dag + - Det er et godt tips å gi håret rom til å puste. Frisk luft hjelper faktisk mot håret. Også bør man selvsagt greie håret hver dag, og stusse det ofte.
lulla92 Skrevet 4. juli 2010 #10 Skrevet 4. juli 2010 To tips til deg: 1. Prøv å dusje med kaldere vann. Varmt vann vasker ut hårets naturlige fettstoffer. 2. Bruk en god hårkur. Jeg bruker Kèrastase Resistance Ciment Thermique og den er fantastisk. Spesielt god til skadet og tørt hår, en stor fordel er at denne også er varmebeskyttende. Håret blir utrolig fint ved bruk av rettetang eller hårføner etterpå. Beste jeg har prøvd noen gang og anbefales på det varmeste! Jeg har skrevet en mer utfyllende teset av hårkuren her http://sminketips.blogspot.com/2010/06/test-av-harkur-kerastase-resistance.html Lykke til:) Nå har jeg lest på siden din ang denne hårkuren etter at jeg søkte mye på nett ang gode hårkurer, og jeg tror virkelig jeg må kjøpe den og teste den ut! Jeg har blondt hår som jeg bleker og som da blir slitt i lengden.. I tillegg glatter jeg håret litt ofte. (Ikke nødvendigvis hele håret, mest tuppene) og da hørtes denne kuren fantastisk ut! Må prøves ut! :-D Takk!
lintin Skrevet 5. juli 2010 #11 Skrevet 5. juli 2010 Nå har jeg lest på siden din ang denne hårkuren etter at jeg søkte mye på nett ang gode hårkurer, og jeg tror virkelig jeg må kjøpe den og teste den ut! Jeg har blondt hår som jeg bleker og som da blir slitt i lengden.. I tillegg glatter jeg håret litt ofte. (Ikke nødvendigvis hele håret, mest tuppene) og da hørtes denne kuren fantastisk ut! Må prøves ut! :-D Takk! Bare hyggelig! SÅ kjekt å kunne være til hjelp:) Fortell meg gjerne hva du synes om kuren når du har fått den. Lykke til!
FastEnde Skrevet 5. juli 2010 #12 Skrevet 5. juli 2010 Hei, Ølgjær har hatt god virkning på meg. Håret er merkbart lengere og sterkere, men dette er jo så klart det nye håret som vokser ut. I lengdene kan jeg også gå god for Kerastase sin Ciment Thermique. Veldig veldig god hårkur. Lykke til:)
Gjest lolita___ Skrevet 5. juli 2010 #13 Skrevet 5. juli 2010 Hei, Ølgjær har hatt god virkning på meg. Håret er merkbart lengere og sterkere, men dette er jo så klart det nye håret som vokser ut. I lengdene kan jeg også gå god for Kerastase sin Ciment Thermique. Veldig veldig god hårkur. Lykke til:) Signerer denne ølgjær må du nesten prøve eller b vitamin tilskudd.Jeg fikk veldig langt og tykt hår i løpet av noen måneder på ølgjær.Jeg vasker det hver dag nesten og det er like tykt og fint.
Gjest scorpius Skrevet 6. juli 2010 #14 Skrevet 6. juli 2010 Har hørt mye snakk om denne ølgjæren... Har veldig tynt hår, så kanskje den hadde hjulpet litt? Hvor får man kjøpt det?
Gjest lolita___ Skrevet 6. juli 2010 #15 Skrevet 6. juli 2010 Har hørt mye snakk om denne ølgjæren... Har veldig tynt hår, så kanskje den hadde hjulpet litt? Hvor får man kjøpt det? Dagligvare butiikker eller helsekost.Den i dagligvare inneholder mye drue sukker så du bør nok ikke gå på den.Jeg fikk mye hjelp av ølgjær gikk på det fra mars til juni og håret ble mye tykkere og lengre(det som vokste ut)Kunne også se der jeg røytet mye vokste det fort ut nye hårstrå.Det smaker helt jævlig så jeg orket ikke å forsette med det.Jeg bruker nå suplex b som også får kjøpt i helsekost(piller).Den inneholder også ølgjær så det får holde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå