Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 jeg leier et litt eldre hus, som ikke har blitt ordentlig vedlikeholdt på en stund. når jeg dusjet i dag merket jeg at det stank bæsj/kloakk fra baderommet. jeg vet jeg burde si fra til huseieren, men vet noen hva dette kan komme av?
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Høres ut som at det kanskje er vannlåsen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 kan hende det slår opp igjen fra tanken, om det er det der.
jolie Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Høres ut som tørre sluker. Du har en vannlås i hvert eneste sluk (vask, do, sluker i gulvet). Dette er stillestående vann som skiftes ut år du dusjer/trekker opp/pusser tenna. Dette vannet er der for å hindre at det skal lukte kloakk - det er et stengsel mellom badet ditt og den dritten du sender ned gjennom rørene. Har vannet tørka ut vil kloakklukta naturlig nok slippe forbi. Kommer det lukt fra sluker/avløp du bruker til vanlig kan det tyde på at helningen på vannlåsen er feil, slik at det ikke samler seg vann der, og det hadde jeg tatt opp med huseier. Er det fra en sluk du ikke bruker så ofte kan det hjelpe å tømme litt vann nedi der, og det hadde jeg ikke kontakta noen som helst for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå