Gå til innhold

Hvem skal bære blomster i bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Jeg lurer litt på hva dere andre har tenkt når det kommer til hvem som skal bære blomster i bryllupet?

Selv har jeg tenkt: bukett til meg, knapphullsblomst til brudgom, brudesvenn,far og svigerfar. Jeg tenkte også at brudgommens forover kan ha en knapphullsblomst, men da bør vel forloverne mine ha buketter også??(jeg har to) Skal jo ha masse blomster ellers og, så er redd det kan bli litt dyrt...

Ser frem til å høre hva dere planlegger!! :popcorn:

Klem! :enig:

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg synes det er forskjell på en knapphullsblomst og en blomsterbukett. Da jeg var forlover hadde brudgommens forlover knapphullsblomst, mens jeg (heldigvis) ikke hadde bukett.

Som forlover til bruden har en ofte litt oppgaver med å holde i brudens bukett under selve vielsen, rette på kjole, slør osv. Da kan en egen bukett lett bli i veien :)

Skrevet

Det har du nok rett i..Prismessig er det jo også stor forskjell på en knapphullsblomst og buketter...Men er redd det blir "urettferdig" eller noe...

Skrevet

Litt på tynn is her, men jeg tror at tradisjonen sier at brudgom, hans forlover og brudens far skal ha knappehulsblomst. Vi skal i allefall gjøre det på den måten.

Forloveren min skal ikke ha blomst og vi har ingen brudepiker osv... da hadde i tilfelle kanskje hatt noe i håret?

Vi betaler ca kr 2000 for brudebukett inkl tre knappehullsblomster.

Vi skal heller ikke pynte kirken (tror vi) siden kirken vi skal gifte oss i er veldig pen i seg selv.

Ellers skal vi spre friske blomsterblader på kakebordet men ha andre typer dekorasjoner på middagsbordet. (masse lys) :)

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Jeg tenkte ikke på at det kunne oppfattes som "urettferdig" at han fikk, men ikke hun, så hvis det passer til henne: kanskje du kan spørre henne om hun vil ha en liten blomst i håret?

Endret av Spinell
Skrevet

har egentli ikke tenkt så mye på det enda.. men tror det blir at jeg skal ha bukett.. forlovede,hans far og hans forlover skal ha knapphulblomst, er ikke sikker på om min far skal ha det enda.. eller trur jeg min forlover har nok med og passe på min bukett, også skal jeg ha 3 "brudepiker", de skal ha hver sin bukett, men da jeg har jobbet på gartneri så skal jeg lage brudepikene sine buketter selv, også rekner jeg med at jeg lager knapphulsblomstene selv også. men vi får se =D

Skrevet

er ikke sikker på om min far skal ha det enda..

Hvis du skal ha en tradisjonell vielse, og din far skal følge deg opp kirkegulvet, bør han absolutt ha knapphullsblomst.

Som nevnt over er det "korrekte" at bruden har bukett, brudgommen, hans forlover og brudens far har knapphullsblomst. Men man kan jo selvfølgelig kjøre en egen vri :)

Gjest Flode
Skrevet

Som nevnt over det rette etter boka er: brudgom, brudens far og forloveren hans skal ha knappehullsblomst, og bruden skal ha bukett. I vårt bryllup bar forloveren min buketten min nesten mer enn meg, så hun var veldig glad for å slippe å ha sin egen, for hun skulle jo i tillegg holde orden på kjolen og sløret mitt + ha veske med pastiller, sminke o.l.

Skrevet

Hvis du skal ha en tradisjonell vielse, og din far skal følge deg opp kirkegulvet, bør han absolutt ha knapphullsblomst.

Som nevnt over er det "korrekte" at bruden har bukett, brudgommen, hans forlover og brudens far har knapphullsblomst. Men man kan jo selvfølgelig kjøre en egen vri :)

glemte og skrive at mine 2 brødre skal også ha knapphulsblomst, da det er de som skal følge meg til alters =D

Skrevet

I våres bryllup skal min kommende mann, forloveren hans, min far ha knapphullsblomster, i tillegg skal min lillebror ha det siden han skal gå inn med min datter som er brudepike, han er 15 år når vi gifter oss og tenkte det ville være litt mer stas for han hvis han fikk make til de andre...

Skrevet

Slik jeg har forstått det så er det brudgom, forlover og begge fedrene som har knapphullsblomster (mener å ha lest det et sted, men husker ikke helt hvor)

Skrevet

I vårt bryllup skal jeg ha bukett samt en enkelt blomst i håret, forloveren min ha en enkel blomst i håret, brudgommen og hans forlover skal ha knappehullsblomster.. Vet ikke om pappa skal ha noe ennå..

Skrevet

Dytter denne tråden videre jeg! Vil gjerne høre flere bruders planer! :popcorn:

Gjest loren
Skrevet

Hva om bruden skal ha mannlig forlover da? Stiller han da på lik linje med mannens forlover i fht brystbukett, eller?

Skrevet

Hva når brudens far stiller i bunad? Går det med knapphullsblomst da?

Skrevet

Vi skal ha corsage til brudgom og hans forlover. Jeg skal ha brudebukett. Min forlover skal ikke ha noe.

Veldig usikker på det med pappa, tror jeg skal spørre hva han tenker selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...