Gjest Maria Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Hei folkens Jeg har vært til og fra syk en del nå, og jeg fikk min første jobb for et par dager siden, starter på fredag, men vil jo ikke være syk min første dag på jobb! Litt sykdomshistorie: 1 Juni var jeg hos legevakta med ørekatarr. Syntes å huske at jeg hadde en runde med feber en eller annen gang i den perioden, husker ikke om det var p.ga forkjølelse eller noe annet. Men ca en uke senere fikk jeg utrolig vond hals, som førte til hoste og senere 'vanlig' forkjølelse. Det gikk vel sin gang og ble bedre frem til 18 Juni, da ble jeg 'ordentlig' forkjøla igjen. Har hatt vond hals hele tiden, noe hoste og tett i nesesystemet. I går løste alt seg opp og det tette nesesystemet ble til rennense nese og konstant nysing. Nå i dag har jeg igjen vondt i den ene siden av halsen (har ikke mandler) og fått litt hoste igjen. Det forandrer seg jo fra dag til dag! Den ene dagen har jeg vondt i den ene siden av halsen og har rennende nese, den neste dagen har jeg vondt i den andre siden av halsen og har bare hoste. I dag har jeg forresten ikke nyst en eneste gang. Jeg har ikke hatt feber siden øyekatarren, og har heller ikke følt meg ordentlig 'syk'. Har prøvd flere ganger å ta det med ro ved å bli hjemme hele dagen, se på tv og drikke te osv men det hjelper ingenting, så har begynt å trene igjen. Ser ikke ut til å bli noe verre av det. Det blir jo LITT bedre for hver dag, men som sagt forandrer jo symtomene seg hele tiden så det blir vanskelig å si om jeg blir bedre eller verre... Har ikke vært hos lege enda. Burde jeg det? Har tross alt ikke følt meg direkte dårlig i det hele tatt, det hele er bare plagsomt... Noen som har noen anelse om hva dette kan være? Virus/noe annet? Burde jeg trene? Håper på svar.
Gjest veronica Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Hei folkens Jeg har vært til og fra syk en del nå, og jeg fikk min første jobb for et par dager siden, starter på fredag, men vil jo ikke være syk min første dag på jobb! Litt sykdomshistorie: 1 Juni var jeg hos legevakta med ørekatarr. Syntes å huske at jeg hadde en runde med feber en eller annen gang i den perioden, husker ikke om det var p.ga forkjølelse eller noe annet. Men ca en uke senere fikk jeg utrolig vond hals, som førte til hoste og senere 'vanlig' forkjølelse. Det gikk vel sin gang og ble bedre frem til 18 Juni, da ble jeg 'ordentlig' forkjøla igjen. Har hatt vond hals hele tiden, noe hoste og tett i nesesystemet. I går løste alt seg opp og det tette nesesystemet ble til rennense nese og konstant nysing. Nå i dag har jeg igjen vondt i den ene siden av halsen (har ikke mandler) og fått litt hoste igjen. Det forandrer seg jo fra dag til dag! Den ene dagen har jeg vondt i den ene siden av halsen og har rennende nese, den neste dagen har jeg vondt i den andre siden av halsen og har bare hoste. I dag har jeg forresten ikke nyst en eneste gang. Jeg har ikke hatt feber siden øyekatarren, og har heller ikke følt meg ordentlig 'syk'. Har prøvd flere ganger å ta det med ro ved å bli hjemme hele dagen, se på tv og drikke te osv men det hjelper ingenting, så har begynt å trene igjen. Ser ikke ut til å bli noe verre av det. Det blir jo LITT bedre for hver dag, men som sagt forandrer jo symtomene seg hele tiden så det blir vanskelig å si om jeg blir bedre eller verre... Har ikke vært hos lege enda. Burde jeg det? Har tross alt ikke følt meg direkte dårlig i det hele tatt, det hele er bare plagsomt... Noen som har noen anelse om hva dette kan være? Virus/noe annet? Burde jeg trene? Håper på svar.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Jeg fikk en gang en halsbetennelse pga streptokokkinfeksjon. Antibiotika hjalp ikke. Jeg fikk gjentatte ganger halsbetennelse men litt lettere for hver gang. Tok et halvt år før jeg ble bra igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå