Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stua vår går i fargene antikkhvite vegger, mørkebrun skinnsofa, spisestue i eik og brune skinnstoler, lilla gardiner og duker samt puter. Syns dette er noe dystert, men liker lilla veldig godt. Hvilken farge kan vi legge til for å pigge opp inntrykket litt?? Syns lime, rosa eller turkis kanskje krasjer litt med lillafargen? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Turkis går bra ihop med lilla. Men om du har lys stue med litt mørke møbler, så hadde jeg vært forsiktig med de andre fargene. Kan lett bli litt rotete. Ellers enig, lilla er en fin farge det er turkis også. Lime hadde jeg ikke brukt under noen omstendighet.

Skrevet (endret)

Hva med å sprite opp det lilla med forskjellige rosa, røde og orange toner? Om du synes det er litt vel i overkant er en annen mulighet å variere lillatonene - fra lys til mørk lilla og fra blålige lillanyanser over i de mer rødlige... Det mange gjør "feil" er at de har "alt" i nøyaktig samme farge; løpere, duker, gardiner, lys, puter etc. Det blir fort veldig iøyenfallende og min erfaring er at det er langt mer vellykket å mikse flere varianter av samme farge.

Mulighetene er mange!

Jeg har lagt ved noen bilder som inspirasjon:-)

post-32566-1278021702,0823_thumb.jpg

post-32566-1278021757,1371_thumb.jpg

post-32566-1278021779,5346_thumb.jpg

Endret av Christiane_W
Gjest Constanze
Skrevet

Nå snakker jeg kun utifra min egen smak. For meg er stuen et sted for avslapping og avkobling. Jeg hadde blitt alldeles stresset om jeg skulle hatt så mange farger rundt meg. Jeg synes hvite vegger er det fineste uansett så hadde jeg heller valgt andre farger på tilbehør som gardiner, puter og tepper ... ting som lett kan skiftes ut. Det er litt mer stress å begynne å male veggene på nytt fordi man finner ut at det ikke var så fint allikevel.

Skrevet

Jeg mener ikke at man må male veggene, man kan endre mye av uttrykket bare ved å bytte tekstiler og tilbehør. Utgangspunktet til TS høres jo ganske nøytralt ut, så da er det jo tilbehøret som gir uttrykket. Bildene jeg la ved er mer ment som en illustrasjon på at det finnes mange forskjellige lillafarger og at lilla fungerer sammen med ganske mye.

Skrevet

Hva med å sprite opp det lilla med forskjellige rosa, røde og orange toner? Om du synes det er litt vel i overkant er en annen mulighet å variere lillatonene - fra lys til mørk lilla og fra blålige lillanyanser over i de mer rødlige... Det mange gjør "feil" er at de har "alt" i nøyaktig samme farge; løpere, duker, gardiner, lys, puter etc. Det blir fort veldig iøyenfallende og min erfaring er at det er langt mer vellykket å mikse flere varianter av samme farge.

Mulighetene er mange!

Jeg har lagt ved noen bilder som inspirasjon:-)

Syns denne løsningen hørtes flott ut jeg :) . Valgte løpere i en annen lillanyanse som i tillegg har et grønt mønster. Og putene går fra burgunder til grålilla. Helhetlig ble det veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...