Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Jeg har noen kilo for mye, men trener vanligvis 4-5 dager i uka og er i god form. Nå har jeg hatt bihulebetennelse i 10 dager og har bare fått til å trene styrketrening 2 ganger og gått noen småturer. Har ikke blitt særlig mye bedre og føler derfor ikke for å trene, men begynner å få litt dårlig samvittighet iom at jeg føler meg mer kvapsete av å ikke få trene som vanlig. Hva skal jeg gjøre?
yoga Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Du bør hvile til du er frisk igjen, med god samvittighet. Å trene (med) en syk kropp kan føre til at det tar lenger tid før du blir frisk igjen og at du også får lite utbytte av treningen. God bedring.
J88 Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Hei!! Leit at du er syk da. Du får pleie deg så godt du kan Jeg kjenner meg godt igjen. Jeg er syk selv nå, fått et virus av noe slag i kroppen, så er ikke i slaget i det hele tatt. Så det er forferdelig frustrerende å ikke kunne gå meg en laaang joggetur. Spes da jeg trøbler veldig med maten. Sf... Så får veldig dårlig samvtittighet. Da jeg og har noen kg for mye.. Så en får jo bare tenke at en får "ta det igjen" når en blir bedre. Men skjønner deg veldig godt Men bare det at du greier å gå tur er jo kjeeempe bra!! Så den skal du ha. Det er masse bra i å gå tur også. Så ikke ha dårlig samvittighet. Lett for meg å si, kan jo ikke bestemme hva du skal føle, men du skjønner God bedring da!
tineline Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Å få dårlig samvittighet fordi man er syk, er ikke bra! Det er ingens skyld, og du må bare gi kroppen den tiden den trenger. Spesielt med bihulebetennelse kan pusten være ekstra tung, og man får ofte lett vondt i hodet ved anstrengelse. Hvil deg du. Og vit at å ha dårlig samvittighet for å droppe trening når man er syk, grenser til usunne kroppsfikseringer. Det vet jeg selv - jeg smugtrente selv under kyssesyken, selvom jeg fikk streng beskjed om ikke å trene på et halvt år. Og hadde gått ned 10 kg på bare å være syk.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Husk at totalt sett utgjør denne sykdomsperioden kun en bitteliten del av livet ditt, og at den i det store og det hele spiller svært liten rolle. Snart er du frisk, og da kan du trene alt du orker! Du har goood tid på deg. Når man er syk er kroppen opptatt med å helbrede seg selv, så hvis man trener under slike omstendigheter vil man uansett ikke få optimalt utbytte av treningen siden energien brukes andre steder. I tillegg vil det kanskje ta enda lengre tid å bli frisk igjen, som en over her sier. Husk at trening, i likhet med sykdom, "bryter ned" kroppen. Det kreves energi for å reparere kroppen igjen etter en treningsøkt. Og akkurat nå bør du la den energien gå til å bekjempe sykdommen i stedet. Spis masse sunn mat (kroppen trenger energien, og forbrenningen må holdes i gang!), gjør litt avspenningsøvelser som yoga eller slikt, sov masse, drikk masse, og forsøk å slappe av og stresse ned! Ikke bare er dette sunt, men det kan bidra til at du blir raskere frisk igjen også.
Chanel.No5 Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 TS; Les litt her ang. trening og sykdom. http://www.trim.no/pub/art.php?id=65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå