Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Barcelona til høsten, og regner med å bli der til november/desember.

I den forbindelse har jeg et medlemskap i elixia som jeg må bli kvitt. Det virker som eneste muligheten for meg blir å melde flytting til et sted som er mer enn 35 km (el deromkring) unna nærmeste elixia, for da kan kontrakten annuleres.

Problemet er bare at jeg for øyeblikket faktisk har en folkeregistrert adresse som er lenger unna enn 35 km, men jeg bor i oslo.

Dvs at jeg må melde flytting til oslo, og så flytting på nytt igjen tilbake til den adressen jeg er registrert på nå.

Vil det få noen praktiske konsekvenser av noe slag?

Må jeg ordne meg nytt skattekort og greier for hver gang jeg melder flytting?

Går det greit å melde flytting en mnd, for å gjøre det igjen den neste?

Å fryse abonnementet mitt til desember, virket det ikke som var mulig, med mindre jeg kan dokumentere at jeg skal jobbe/studere i utlandet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal til Barcelona til høsten, og regner med å bli der til november/desember.

I den forbindelse har jeg et medlemskap i elixia som jeg må bli kvitt. Det virker som eneste muligheten for meg blir å melde flytting til et sted som er mer enn 35 km (el deromkring) unna nærmeste elixia, for da kan kontrakten annuleres.

Problemet er bare at jeg for øyeblikket faktisk har en folkeregistrert adresse som er lenger unna enn 35 km, men jeg bor i oslo.

Dvs at jeg må melde flytting til oslo, og så flytting på nytt igjen tilbake til den adressen jeg er registrert på nå.

Vil det få noen praktiske konsekvenser av noe slag?

Må jeg ordne meg nytt skattekort og greier for hver gang jeg melder flytting?

Går det greit å melde flytting en mnd, for å gjøre det igjen den neste?

Å fryse abonnementet mitt til desember, virket det ikke som var mulig, med mindre jeg kan dokumentere at jeg skal jobbe/studere i utlandet.

Seriøst, jeg fatter ikke det der. Kjenner flere som har hatt problemer med å fryse abonnementet. Selv fikk jeg fryse det av ingen annen oppgitt grunn enn at jeg hadde dårlig råd for tiden...

Kan ikke noe om det du foreslår å gjøre, men synes det hørtes vel avansert ut. Vil anbefale deg å ta kontakt med en eller annen sjef eller hovedansvarlig. Og trenger du dokumentasjon på at "andre fikk fryse medlemskapet", bare postmeld meg så kan jeg hjelpe. :)

Skrevet

Jeg frøs mitt medlemsskap på Sats ved å legge ved flybillett tur/retur med i søknaden. De trengte ikke vite hva jeg skulle i den tidsperioden, bare et bevis på at jeg faktisk ikke oppholdt meg i landet.

Les reglene for medlemsskapet nøye, det bør ikke være så vanskelig å få fryst medlemsskapet.

Skrevet (endret)

Det var utrolig vanskelig å få fryst medlemskapet mitt i Elixia, ikke minst melde meg ut av det - og jeg hadde kyssesyken. Først var det umulig å melde seg ut. Jeg måtte fryse det. For å fryse det måtte jeg ha med legeerklæring på at jeg ikke kunne trene (!) for det var visst ikke nok med at jeg viste dokumentasjon på at jeg var syk. Denne måtte de kopiere og lagre - var det evige styret med dem.

Jeg bad om å få slettet medlemskapet mitt siden jeg ble syk rett etter at jeg meldte meg inn (uten at jeg hadde valgt hvor lenge jeg skulle være medlem eller hvordan abonnoment jeg skulle ha) - det tok 7 mnd før en daglig leder kontaktet meg, etter å ha sendt mail og ringt hver eneste dagen nesten, for å si at jeg skulle få slippe å være medlem lenger - og med spørsmålet: Vil du komme i gang med trening igjen da? :nei:

Endret av ninuska_
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva har skattekort med saken å gjøre? SKattekort er når man jobber det f.eks.

Skrevet

Mannen min meldte seg ut av Elixia etter "pliktåret" han....OG DET VAR NESTEN UMULIG!!!!

Vi sendte mail på mail...uten å få svar, han ringte dem også og de sa at ja "NÅ er medlemsskapet ferdig"

- og regningene fortsatte å komme!

Måned etter månet.

Det tok ham 5 MND!!!!!! å få avsluttet.

Ettersom de bare godtar sånn utmeldings-greie på hjemmesiden sin...(der du ikke får noen dokumentasjon egentlig) og min mannn ikke hadde notert navnene på de på kundesenteret møtte vi dem på halvveien og betalte 2000 av de pengene de påsto han skyldte (og som de hadde sendt til inkasso) bare for å bli ferdige med dem.

De er UTROLIG dårlige på å svare ut henvendelser, desverre.

Treningssenterene er helt topp! Men skal du melde deg ut er det et slit uten like.

Blir ikke mere Elixia på oss- ever!

Skrevet

Hva har skattekort med saken å gjøre? SKattekort er når man jobber det f.eks.

Spørsmålet om skattekort er vel i forbindelse med melding av flytting, og ikke Elixia.

Skrevet

Etter mitt "pliktår" hos Elixia sendte jeg en skriflig oppsigelse. En ukes tid etter fikk jeg en telefon der kundebehandleren bekreftet oppsigelsen. Ikke noe problem! Men det jeg gjorde, som jeg tror kanskje var lurt, var at jeg betalte for et år med en gang. Jeg hadde ikke avtaletrekk.

Til TS:

Jeg tror ikke det vil få noen problemer for deg å flytte folkeregistrert adresse et par ganger frem og tilbake. Du gjør det lett på internett. Men hvis du er veldig usikker finner du kanskje noen du kan kontakte for å spørre på internettsiden der man bytter adresse (tror det er "min side").

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...