Gå til innhold

kjempemoro hos bf

Anbefalte innlegg

Skrevet

junior kommer hjem fra samvær hver gang helt utranglet og det tar et par dager å få roet han ned igjen. De har det kjempemoro fra begynnelse til slutt. Etter lang tid har jeg bare funnet ut at slik blir det nå bare og har ikke sagt noe for det.

Mitt spørsmål er, hvis dere andre har erfaring med dette, roer det seg med årene?

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Er det galt at barna har det gøy når de er på besøk hos den andre forelderen?

Skrevet

Hvis han bare er der i helger er det kanskje ikke så rart? Da blir det jo lite "hverdag" med bf, og større fokus på å kose seg når man først er sammen.

Fint at han har det kjempemoro da :-)

Skrevet

Hva er problemet? At han har det for fint hos pappan? Syns du det hadde vært bedre for deg om det var skikkelig trist og kjedelig der? eller er dette en tulletråd?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? At han har det for fint hos pappan? Syns du det hadde vært bedre for deg om det var skikkelig trist og kjedelig der? eller er dette en tulletråd?

Det er nok et tulletråd da den ikke handler om hvor rosa og fin verden er :ironi:

:gjeiper:

Skrevet

Det er nok et tulletråd da den ikke handler om hvor rosa og fin verden er :ironi:

:gjeiper:

Ja det var tydeligvis "feil" problem siden de som til nå har svart ikke forstår problemstillingen... Håper noen gjør det..

Gjest Mohawk
Skrevet

Ja det var tydeligvis "feil" problem siden de som til nå har svart ikke forstår problemstillingen... Håper noen gjør det..

Eller kanskje du kan utdype litt og forklare hva problemet er? Klarer ikke gutten å sove om nettene? Er han ekstremt hyper? Fortell litt om hva som plager deg så kan det hende noen skjønner problemstillingen. Akkurat nå virker det som problemet er at gutten har det gøy hos far. Hvor gammel er gutten?

Skrevet

Bostedsforelder har ikke den daglige omsorgen og kompenserer med å være den kule foreldren. Ts blir den kjipe foreldren som må ta de daglige avgjørelsene. Jeg skjønner helt klart problemet. Faren(?) hauser opp ungen som alltid trenger ekstra tid på å roe ned. Skjønner at det blir slitsomt. Får da være grenser for hvor langt man skal strekke helga. Far burde skjønne at han må trappe ned. Sånn til sammenligning: Hvem liker at folk som er på besøk girer opp ungene rett før leggetid...

Skrevet

Bostedsforelder har ikke den daglige omsorgen og kompenserer med å være den kule foreldren. Ts blir den kjipe foreldren som må ta de daglige avgjørelsene. Jeg skjønner helt klart problemet. Faren(?) hauser opp ungen som alltid trenger ekstra tid på å roe ned. Skjønner at det blir slitsomt. Får da være grenser for hvor langt man skal strekke helga. Far burde skjønne at han må trappe ned. Sånn til sammenligning: Hvem liker at folk som er på besøk girer opp ungene rett før leggetid...

LukaFrost skjønner problemstillingen... helt riktig..

det jeg lurer på om bf roer seg etterhvert som tiden går, skjønner at man må være litt mer far og litt mindre "hurraonkel"...

Gjest jomfrua
Skrevet

Det er ikke unormalt for skillsmisse barn og slite med overgangen mellom to hjem.

Så mitt råd er: Len deg tilbake se at barnet ditt har det fint sammen med faren sin og kos deg i frihelgene. Det er uansett ikke ditt bord hva far velger å bruke tiden på i sine helger så lenge det ikke er snakk om omsorgssvikt.

Skrevet

Når det får store konsekvenser for henne og barnet etter at pappahelga er over er det helt klart hennes bord.

Skrevet

Jeg kan bare svare fra "den andre siden"

Min Xkone fortalte at barna ofte fikk "mandagssyken" eller "Pappasyndromet" på mandager etter at jentene hadde vært hos meg. Dvs at de var trøtte og uopplagte. Dette varte i mange år ja.

Men, til forsvar for oss weekendfedre. Vi hadde normalt samvær. Ikke noe spesielt som tilsa at ungene skulle være i 100 etterpå. Normale leggetider (som hos mor).

Jeg tror det er fordi barnet gleder seg til, og gleder seg over samvær med far.

Vær glad over at barnet har det godt hos far du. ;)

Gjest jomfrua
Skrevet

Når det får store konsekvenser for henne og barnet etter at pappahelga er over er det helt klart hennes bord.

Det er barnets og pappas bord, med mindre vi prater om omsorgssvikt.

Men som sagt - det er en vanlig/normal problemstilling for barn med skilte foreldre v/samvær.

Skrevet

Jeg kan bare svare fra "den andre siden"

Min Xkone fortalte at barna ofte fikk "mandagssyken" eller "Pappasyndromet" på mandager etter at jentene hadde vært hos meg. Dvs at de var trøtte og uopplagte. Dette varte i mange år ja.

Men, til forsvar for oss weekendfedre. Vi hadde normalt samvær. Ikke noe spesielt som tilsa at ungene skulle være i 100 etterpå. Normale leggetider (som hos mor).

Jeg tror det er fordi barnet gleder seg til, og gleder seg over samvær med far.

Vær glad over at barnet har det godt hos far du. ;)

Jeg er veldig glad for at barnet mitt har det fint hos faren... (det er ikke problemet)

men du svarte iallefall på det jeg lurer på....at denne mandagssyken og pappasyndromet kan vare i mange år... ok så da er det ikke bare i starten det er sånn... og når ungen er veldig liten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...