Gå til innhold

Svenskekysten

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg og min kjære mann skal ha rolig ferie i år pga graviditet. Vi har tenkt oss på kjøretur langs svenskekysten, med overnatting kansje 2 ulike steder. Telt er uaktuelt, så vi ønsker campinghytte eller hotell :)

Noen som kan anbefale et par idylliske steder? I første omgang tenker vi mellom Oslo og Gøteborg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge skal dere være på tur da?

Jeg ville kjørt litt lenger enn Gøteborg jeg (det er nye veier nedover og turen går raskt til Gøteborg) også ville jeg dratt til Båstad.

Gjest Spinell
Skrevet

Kosteröarna er absolutt verdt et besøk, men da skal dere nok ha flaks hvis dere får hotellrom nå :) Øyene er bilfri, så dere parkerer i Strömstad og tar båt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Vi skal være borte fra 1-2 uker. Pga bekkenløsning skal vi ikke kjøre så langt!

Koster er det umulig å finne noe bosted så sent dessverre :(

Er det fint ved Tanumstrand og Grebbestad? Det er hvertfall steder jeg har hørt om i forbindelse med sommer...?

Skrevet (endret)

Grebbestad, Fjällbacka, Kungshamn (med ferge over til Smögen) og Lysekil er idylliske steder :) Og hvis dere overnatter i Strömstad, kan dere ta dagstur med ferge over til Koster for å leie sykler, spise, gå tur eller ligge på stranda :)

Endret av søndagsengel?
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Prøv Valö ved Fjällbacka Ligger 5 min utenfor Fjällbacka med båt. Bilfri liten øy. God mat på pensjonatet. Vandrerhjem like ved. Pensjonatet henter deg ved kai. Ellers er det taxibåt. 1-2 timers kjøretur sørover fra Strømstad.

Skrevet

Jeg så nå at du ønsket tips om hotell eller hytte, det har jeg dessverre ikke, siden vi pleier å bo i båten når vi er der. Men det nye Quality hotellet i Strømstad ser veldig fint ut! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Flere mottas med stor takk :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...