Gå til innhold

Stram kropp med terrenggåing?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har jeg sjans å få en strammere kropp ved å gå i bratt, kupert terreng? Jeg avskyr treningssenter, og har funnet ut at den treningsformen jeg kan holde best ved like er å være ute i naturen. Jeg går en tur hver kveld, eller annenhver kveld om jeg har planer som kommer i veien. En rask landeveistur avsluttes med at jeg går raskt/småspringer opp en bratt skogssti som for det meste består av steiner jeg må "klatre" (dvs, jeg må virkelig ta i med bena for å komme meg oppover). Stien tar ca 15-20 min å gå, og jeg blir sliten i bena. Er hovedsaklig ben og rumpe jeg vil stramme opp, overkroppen er bra som den er. Er spedbygd.

Vet dette er vanskelig å svare på, men er det noen som bedriver lignende trening? Hvor lang tid tok det før du så resultater?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Rask gange får opp pulsen, noe som gjør at man forbrenner mer fett. Så ja, det er mulig å gå ned i fettprosent av denne type trening. Det er derimot tvilsomt om man klarer å bygge synlig større muskler i bein og rumpe av dette da belastningen ikke blir tung nok.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du føler det griper godt i rumpa så vil det nok ha en ganske god oppstrammende effekt etter hvert :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare føye til noen knebøy før eller etter turen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...