Gå til innhold

Ringe i ferien

Anbefalte innlegg

Gjest Petrus
Skrevet

Eks'n skal til utlandet med jentungen i ferien og forlanger at jeg ikke skal ringe henne fordi det blir for dyrt! De skal ikke til andre sida av jordkloden, så kostnaden blir vel ikke så altfor stor? Eks'n mener at jeg må betale henne det utlegget hun får for samtalene på telefonregninga si. Kan hun bestemme dette? jeg vil jo selvfølgelig snakke med dattera mi når hun er på ferie!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hun kan jo enkelt bestemme dette. Det er jo bare å la være å ta telefonen.. Hvis det er ok at du ringer, så er det vel bare å tilby deg å betale den lille summen det vil utgjøre da, så slipper du det problemet?

På den andre siden kan jo dette være et uttrykk for at hun ikke ønsker du skal ringe. Hos oss pleier vi ikke å ringe barna når de er hos den andre, så sant ikke barna selv gir uttrykk for at de vil det, da får de selvsagt lov. Vi opplever at ringing ofte setter fokuset på savn, når barna i utgangspunktet har det bra, og ikke er opptatt av de hjemme som de ikke er hos. Så av hensyn til barna oppfordrer vi ikke til ringing. Kanskje tenker eksen din slik også?

Skrevet

Synes det høres veldig rart ut jeg.. Men hvis hun synes det er så dyrt så send med henne noen penger og avtal at hun ringer deg fra en telefonkiosk? Bli enige om tidspunkt hun kan ringe deg.

Evt. avtal at du ringer på mobilen hennes, når hun får regningen kan hun ta den med og vise deg kostnadene. Så kan dere evt. dele på det? (Det kan jo umulig bli så dyrt, så da skader det vel ikke å tilby å dele på det hvis det fører til at du kan ringe litt oftere)

Eller be henne sende deg en sms med hotellnr, så kan du ringe hotellet og be om å bli satt over til rom nr..... og snakke med datteren din på den måten.

Synes det høres helt vilt ut at du ikke skal ha telefonkontakt med barnet ditt når det er på ferie, så dere får finne en løsning på det :)

Gjest Petrus
Skrevet

Hun kan jo enkelt bestemme dette. Det er jo bare å la være å ta telefonen.. Hvis det er ok at du ringer, så er det vel bare å tilby deg å betale den lille summen det vil utgjøre da, så slipper du det problemet?

På den andre siden kan jo dette være et uttrykk for at hun ikke ønsker du skal ringe. Hos oss pleier vi ikke å ringe barna når de er hos den andre, så sant ikke barna selv gir uttrykk for at de vil det, da får de selvsagt lov. Vi opplever at ringing ofte setter fokuset på savn, når barna i utgangspunktet har det bra, og ikke er opptatt av de hjemme som de ikke er hos. Så av hensyn til barna oppfordrer vi ikke til ringing. Kanskje tenker eksen din slik også?

Hun har sjøl bestemt at hun vil ringe jentungen en gang i uka når hun er med oss på ferie, så da må det vel gjelde begge veier? Hun har heller aldri sagt at det er av hensyn til jentungen at jeg ikke skal ringe. Hun er bastant på at grunnen er at det koster henne penger. Jeg har ikke noe i mot å betale henne en liten sum for samtalene, men da regner jeg med at hun betaler meg også, når vi har vært på ferie :skratte:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skype? Helt gratis, og man kan til og med se hverandre under samtalen. Problem solved :)

Gjest Petrus
Skrevet

Takk for tips!

Jeg skal komme med disse forslagene, så får vi håpe at det blir bra!

Gjest Mann på 45
Skrevet

Eks'n skal til utlandet med jentungen i ferien og forlanger at jeg ikke skal ringe henne fordi det blir for dyrt! De skal ikke til andre sida av jordkloden, så kostnaden blir vel ikke så altfor stor? Eks'n mener at jeg må betale henne det utlegget hun får for samtalene på telefonregninga si. Kan hun bestemme dette? jeg vil jo selvfølgelig snakke med dattera mi når hun er på ferie!

Dersom hun reiser innenfor EU så koster det henne ikke mer enn maks 1,49 pr minutt å motta samtaler.

http://www.nettavisen.no/okonomi/article2935444.ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...