Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 nå man eventuelt har festeblødning, vil det da vises på graviditetstest? er usikker på om det er mens eller festeblødning jeg har... og jeg skulle gjerne visst om jeg var gravid så fort som mulig!
Phobaeticus Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Hvis du vet når du hadde EL og det nå har gått 14 dager og du blør så er det nok menstruasjonen som har kommet. Her kan du lese om festeblødning: http://www.terminkalkulator.com/festebl%C3%B8dning/ Festeblødning En liten blødning som enkelte kvinner opplever 5-12 dager, kan være en festeblødning, hvis det er en grunn til at kvinnen skulle være gravid. Festeblødninger blir ofte hvis den kommer sent mistolket som en tidlig menstruasjon, tiltross for at blødningen er lett og av kort varighet. Hvordan ser en festeblødning ut? En festeblødning er en vaginal utflod som normalt består av en liten mengde rosa eller brunt blod. Omtrent bare hver tredje gravide kvinne opplever en synlig festeblødning. Når skjer festeblødningen? Festeblødningen skjer når det befruktede egget fester seg i livmorveggen, i gjennomsnitt 5-12 dager etter eggløsning. Er det grunn til å bekymre seg over en festeblødning? Nei, en festeblødning er helt normalt. Hvis blødningen er kombinert med kramper, ryggsmerter og økende blødning, så er det ingen grunn til å bekymre seg. Hvis det er en festeblødning, når kan jeg ta en graviditetstest? De fleste graviditetstester virker ved at de måler nivået av hcg i urinen. Nivået av denne hormonet begynner å øke etter egget har festet seg. Stortsett alle graviditetstester som er på markedet er mer enn 99% sikre fra den dagen du skulle hatt menstruasjon, enkelte tester kan benyttes noen dager tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå