Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Av og til går strømmen her, og når den kommer tilbake så går sikringen. Så må jeg ut i sikringsskapet og vippe den opp igjen. Men hvis jeg ikke er hjemme og får gjort dette, så ryker all maten i fryseboksen. Er det noe galt med sikringen slik at den må byttes helt? Eller kan det være at jeg har for mye elektronikk? Syns egentlig ikke jeg har mer enn hva som er vanlig nå til dags, diverse datautstyr, dvd-spiller, tv, kjøleskap, komfyr osv. Hadde jeg visst når neste strømbrudd kom skulle jeg koblet ut alt datautstyret og sjekket om det hadde noe å si. Vet ikke om det blir det samme om jeg skrur hovedbryteren av og på igjen.
Gjest Blondie65 Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Det kan godt være at kursen er for svak i forhold til alt som er på den. Er det bare en kurs?
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Det kan godt være at kursen er for svak i forhold til alt som er på den. Er det bare en kurs? Vet vel knapt hva en kurs er en gang Men det er flere ulike sikringer, og kun den ene som går. Dessverre der kjøleskapet er.
Gjest Blondie65 Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Vet vel knapt hva en kurs er en gang Men det er flere ulike sikringer, og kun den ene som går. Dessverre der kjøleskapet er. En sikring = en kurs. I sikringsskapet skal det stå en oversikt over hva som hører med til de forskjellige kursene. Prøv å flytte noe av ustyret over på en annen kurs/sikring. Det kan også være at selve den automatsikringen som står på kjøleskapskursen er røket/i ferd med å si takk for seg - dette er verdt å få undersøkt. Hvis du leier er det husvertens ansvar å besørge dette.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 En sikring = en kurs. I sikringsskapet skal det stå en oversikt over hva som hører med til de forskjellige kursene. Prøv å flytte noe av ustyret over på en annen kurs/sikring. Det kan også være at selve den automatsikringen som står på kjøleskapskursen er røket/i ferd med å si takk for seg - dette er verdt å få undersøkt. Hvis du leier er det husvertens ansvar å besørge dette. Jeg får ikke flyttet på noe særlig uten å begynne å dra skjøteledninger rundt omkring i huset. Hvis jeg sier fra til vaktmester, må han inn i leiligheten og kikke, eller holder det at han kommer til sikringsskapet? Ting er litt kaotiske her akkurat nå, så greit å vite om jeg må ha en "liten" opprydning før jeg ringer og spør :gjeiper: Skjer det ofte at automatsikringer må byttes ut?
Gjest Blondie65 Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 Jeg får ikke flyttet på noe særlig uten å begynne å dra skjøteledninger rundt omkring i huset. Hvis jeg sier fra til vaktmester, må han inn i leiligheten og kikke, eller holder det at han kommer til sikringsskapet? Ting er litt kaotiske her akkurat nå, så greit å vite om jeg må ha en "liten" opprydning før jeg ringer og spør :gjeiper: Skjer det ofte at automatsikringer må byttes ut? Det holder vel at vaktmesteren kommer til sikringsskapet. Nei automatsikringer skal egentlig ikke ryke "ofte". Men hvis kursen er for svak slik at sikringen ofte slår seg ut så kan det gå utover automatsikringen. Jeg ville nå testet om det hjalp å belaste kursen mindre ved å dra noen skjøteledninger - da vet du jo hva som er feil og hva som må til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå