Gå til innhold

Varsling av arbeid i borettslag

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen regler for hvor kort varsel borettslaget kan gi for diverse arbeid? Kan ta noen eksempler, er disse greie?

Varsler strømstans på 2 dagers varsel midt i sommerferietiden, kommer hjem til ødelagt mat og iskrem til flere hundre kr?

Varsler bytte av ringeklokke på 5 dagers varsel, alle MÅ være hjemme eller gi nøkkelen til vaktmester. De som ikke rakk å få med seg dette må betale for ny avtale med montør?

Tømme hele kjeller- og loftsboden på en ukes varsel?

Må være hjemme en dag i året fordi batteriet i røykvarsleren skal skiftes, og de ikke stoler på at du klarer det selv?

Er det virkelig slik i et borettslag at man hele tiden har plikt til å være hjemme i tilfelle slike beskjeder dukker opp på kort varsel? Kan man ikke reise bort et par dager en gang? Har dere lignende eksempler? Jeg reagerer dessuten på at de til stadighet skriver at vi må være hjemme eller gi nøkkelen til vaktmester. Jeg kunne overhode ikke drømme om å gi fra meg nøkkelen til fremmede, så dermed må jeg være hjemme hver gang. Men som sagt, hva hvis man er bortreist når varselet kommer? Kan de bryte seg inn i leilighet eller boder? Jeg tenker ikke på krisesituasjoner som brann eller lekkasjer her, men forefallende arbeid som geskjeftige sjeler i borettslaget (tydeligvis folk uten jobb) stadig finner ut at skal gjøres NÅ.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

dette lurer jeg også litt på . da vi fikk en melding kl 14.59 om at vannet ble stengt i 2 timer fremover fra kl 15. også stod det fyll opp vann så du har! Det var en kjekk varsel!

Skrevet

Jeg har opplevd:

-å måtte tømme boden min på kort tre timers varsel (illsint formann i borettslaget skrikende i telefon gjorde at jeg, feig som jeg er, dro fra jobb for å gjøre som han sa).

-å være hjemme pga installasjon av Altibox på en dags varsel. (Innstalleres mellom kl 08:30 og 15:30, bare å sitte "stand-by". De kom selvsagt til meg kl. 14:00)

-å bli oppringt mens jeg var på ferie av vaktmesteren som vil inn i leiligheten min med en fyr som skulle på befaring i forbindelse med utskiftning av bad/røropplegg. Jeg befant meg i London, men han ga seg ikke på at jeg måtte komme hjem å låse ham inn. Ja jøss...

Irriterende opplegg og grunnen til at jeg nå bor i enebolig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...