Gå til innhold

Kan man ta idoform som gravid?

SummerJoy

Anbefalte innlegg

Har pådratt meg lungebetennelse oppi all kvalmestyret - og kvalmen blir ikke akkurat bedre av sterk pencillin. Noen som vet om jeg kan roe magen litt med idoform?

Prøver å drikke biola, men sliter med å få i meg både tørt og vått om dagen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har pådratt meg lungebetennelse oppi all kvalmestyret - og kvalmen blir ikke akkurat bedre av sterk pencillin. Noen som vet om jeg kan roe magen litt med idoform?

Prøver å drikke biola, men sliter med å få i meg både tørt og vått om dagen. :(

Kan ikke skjønne annet enn at du trygt kan ta Idoform. Det er jo bassilusker som uansett finnes naturlig i Biola etc, og Biola anbefales jo. Brukte selv en del idoform de første ukene av graviditeten for å stabilisere oppblåst mage :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hvis du har diaré, så bør du heller ta imodium som virker stoppende. Prøv å drikke farris så du ikke blir helt uttørka, og biola er, som du sikkert vet, supert!

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imodium bør man ta bare om det er absolutt nødvendig, det stopper opp alt, og kroppen får diaré for å bli kvitt ulumskhetene...

Samboeren min får tips om farris blandet med eplejuice, slik at man hvertfall får i seg litt næring.

Jeg ville hørt med en lege, eventuelt apoteket angående Idoform. Selv om ting er reseptfritt så betyr ikke det automatisk at det er ok for gravide å ta det.

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet med sikkerhet at man kan ta idoform som gravid! Jeg gjorde det sist og hadde sjekket dette på forhånd!

Om det er akkurat det du trenger kan jeg derimot ikke si med sikkerhet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Idoform kan man ta som gravid, men ikke Imodium. Dette fikk jeg beskjed om av farmasøyten på Apoteket.

Det som også kan hjelpe er å blande halvt om halvt med eplemos og farris, dette binder magen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idoform kan vel tas av gravide, ja. :) Imodium derimot bør du være forsiktig med!

Noe som også skal hjelpe er å blande blåbærsaft (Lerum selger slike), blandet med vanlig blå farris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Har litt løs mage innimellom men ikke noe big deal...

Hovedproblemet er at jeg føler meg så sur og ekkel i magen, litt luftsmerter og mer kvalme. Tipper idoform kan stabilisere litt ved å tilføre de rette bakteriene (som jo blir drept av pencillinen de også:() Kjøper meg en pakke idoform. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Har du diare eller oppkast så må du ikke få i deg noe med kumelk(meieriprodukter), da blir det bare værre ... det beste for magen å drikke farris med eplejuice :)

Jeg pleier å kjøpe blå farris og sydtyrol-eplejuice, det blir en veldig sunn og god kombinasjon, og eplejuicen binder diare i magen :)

Jeg ville tatt en tur på apoteket og spurt de, for de vet hva som er best for deg når det gjelder idoform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Imodium bør man ta bare om det er absolutt nødvendig, det stopper opp alt, og kroppen får diaré for å bli kvitt ulumskhetene...

Kroppen får ikke diaré for å kvitte seg med antibiotika! Det er rett og slett en bivirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Har du diare eller oppkast så må du ikke få i deg noe med kumelk(meieriprodukter), da blir det bare værre ...

Unntaket er selvsagt Biola som har forbyggende/lindrende effekt på antibiotikaindusert diaré. Dette er velkjent og godt dokumentert.

Hilsen søster Alabama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen får ikke diaré for å kvitte seg med antibiotika! Det er rett og slett en bivirkning.

:ler: Ser at jeg ikke var så klar på hva jeg mente, det var så klart i mitt hode.. :kari:

Man får ofte diaré for å bli kvitt eventuelle bakterier som ikke skal være i kroppen. Og i den forbindelsen er det ikke like bra å bruke Imodium grunnet det holder bakterier som vil ut inni kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...