FrøkenFjong Skrevet 1. juli 2010 #21 Del Skrevet 1. juli 2010 Man går ikke bare hjem til fremmede folk for å sove på soffaen,og jenter klager de blir voldtatt.Dette er en av grunnene. Nei, nei, nei! Det er fullt lovlig for både jenter og gutter/kvinner og menn og bli med hjem til hverandre uten at man må ha sex med hverandre. Det skal være lov å sove på sofaen hvis man vil, under stuebordet eller i senga med klærne på. Det skal være helt greit å bare kysse, kose, kline eller bare "gjøre litt" hvis man vil det. Ja, greit nok at den ene parten kan bli både snurt, sur, skuffa, irritert over at han/hun ikke får sex og ja, kanskje trodde de at de skulle få det, men så ombestemmer den ene seg parten seg. Greit nok det - MEN DET ER IKKE GREIT Å VOLDTA NOEN LIKEVEL!!!! Det er IKKE greit, og blir ALDRI greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. juli 2010 #22 Del Skrevet 1. juli 2010 Nei, nei, nei! Det er fullt lovlig for både jenter og gutter/kvinner og menn og bli med hjem til hverandre uten at man må ha sex med hverandre. Det skal være lov å sove på sofaen hvis man vil, under stuebordet eller i senga med klærne på. Det skal være helt greit å bare kysse, kose, kline eller bare "gjøre litt" hvis man vil det. Ja, greit nok at den ene parten kan bli både snurt, sur, skuffa, irritert over at han/hun ikke får sex og ja, kanskje trodde de at de skulle få det, men så ombestemmer den ene seg parten seg. Greit nok det - MEN DET ER IKKE GREIT Å VOLDTA NOEN LIKEVEL!!!! Det er IKKE greit, og blir ALDRI greit. Det er ingen (normale) som sier at det er greit å voldta, men det er jaggu ikke mye smart for ei jente/kvinne å bli med en fremmed mann hjem for å overnatte heller. Jeg trodde egentlig ikke at man behøvde ha flere enn 3 hjerneceller for å forstå dette, men men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #23 Del Skrevet 1. juli 2010 Det er ingen (normale) som sier at det er greit å voldta, men det er jaggu ikke mye smart for ei jente/kvinne å bli med en fremmed mann hjem for å overnatte heller. Jeg trodde egentlig ikke at man behøvde ha flere enn 3 hjerneceller for å forstå dette, men men. Skriver under på dette. Så mye det har vært om voldtekt i media burde jenter lære. Dere springer ikke ut på E18 frivillig kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenFjong Skrevet 1. juli 2010 #24 Del Skrevet 1. juli 2010 Skriver under på dette. Så mye det har vært om voldtekt i media burde jenter lære. Dere springer ikke ut på E18 frivillig kanskje? Jaja, greit det. Jeg snakker om at det ikke er GREIT å voldta. ikke at det ikke skjer, og ikke at man ikke skal tenke seg om både en og to ganger før man blir med noen hjem. Virkeligheten er helt klart en ganske annen enn slik man skulle ønske, men det vet vi jo alle. Det jeg reagerer på er at jentene på en måte får skylda for at de blir voldtatt - at hun liksom må ta skylda selv fordi "hun var så dum å bli med noen hjem". Folk er jo med hverandre hjem rett som det er, og det ender nå stort sett ikke i voldtekt. Men nå flyter tråden ut. Det var vel ikke en voldtektsdebatt TS mente å starte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 1. juli 2010 #25 Del Skrevet 1. juli 2010 Det er ingen (normale) som sier at det er greit å voldta, men det er jaggu ikke mye smart for ei jente/kvinne å bli med en fremmed mann hjem for å overnatte heller. Jeg trodde egentlig ikke at man behøvde ha flere enn 3 hjerneceller for å forstå dette, men men. Jeg kjenner jeg blir irritert over dette, og flere av svarene her! Alt her i livet kan være en risk, om man skal begynne å tenke sånn. Jeg fikk en likedan kommentar fra en fyr, da vi snakket om ei som hadde ment hun ble voldtatt av en greker. Så sier han, " Jaja, når du er så dum at du blir med en ukjent i bilen. " Så tenker jeg, SÅ dum? For det første, så vet vi ikke forhistorien. Jeg tviler på at denne jente gikk langs veien, og det kommer en fyr forbi i bilen og hun hopper inn. Det er kanskje en smule dumt. Jeg vil tro at dette var en fyr hun møtte, og begynte å bli kjent med. Er det ikke slik en gutt og en jente ofte møtes? Skal vi bli helt paranoide? Ja, vi skal være forsiktige, og jeg er stoler ALDRI helt blindt på en jeg har kjent bare en kveld. Men det betyr heller ikke at jeg ikke tar den sjansen om å være med han på tomannshånd, om jeg ønsker det. Det skjer mye fælt der ute, men jeg nekter å bli kalt dum bare fordi jeg er alene med en gutt. Og jeg skal heller ikke bli kalt dum OM det skulle skjedd meg noe heller. For egentlig, skal det ikke skje noe. Vi skal ikke være redd for hver gutt man møter, vel?? Man kan likegodt bli overfalt av å gå alene hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 1. juli 2010 #26 Del Skrevet 1. juli 2010 Jaja, greit det. Jeg snakker om at det ikke er GREIT å voldta. ikke at det ikke skjer, og ikke at man ikke skal tenke seg om både en og to ganger før man blir med noen hjem. Virkeligheten er helt klart en ganske annen enn slik man skulle ønske, men det vet vi jo alle. Det jeg reagerer på er at jentene på en måte får skylda for at de blir voldtatt - at hun liksom må ta skylda selv fordi "hun var så dum å bli med noen hjem". Folk er jo med hverandre hjem rett som det er, og det ender nå stort sett ikke i voldtekt. Men nå flyter tråden ut. Det var vel ikke en voldtektsdebatt TS mente å starte. Precic! Nei uff, jeg glemte et øyeblikk hva tråden egentlig handlet om. Sawi TS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenFjong Skrevet 1. juli 2010 #27 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Jeg kjenner jeg blir irritert over dette, og flere av svarene her! Alt her i livet kan være en risk, om man skal begynne å tenke sånn. Jeg fikk en likedan kommentar fra en fyr, da vi snakket om ei som hadde ment hun ble voldtatt av en greker. Så sier han, " Jaja, når du er så dum at du blir med en ukjent i bilen. " Så tenker jeg, SÅ dum? For det første, så vet vi ikke forhistorien. Jeg tviler på at denne jente gikk langs veien, og det kommer en fyr forbi i bilen og hun hopper inn. Det er kanskje en smule dumt. Jeg vil tro at dette var en fyr hun møtte, og begynte å bli kjent med. Er det ikke slik en gutt og en jente ofte møtes? Skal vi bli helt paranoide? Ja, vi skal være forsiktige, og jeg er stoler ALDRI helt blindt på en jeg har kjent bare en kveld. Men det betyr heller ikke at jeg ikke tar den sjansen om å være med han på tomannshånd, om jeg ønsker det. Det skjer mye fælt der ute, men jeg nekter å bli kalt dum bare fordi jeg er alene med en gutt. Og jeg skal heller ikke bli kalt dum OM det skulle skjedd meg noe heller. For egentlig, skal det ikke skje noe. Vi skal ikke være redd for hver gutt man møter, vel?? Man kan likegodt bli overfalt av å gå alene hjem. Takk Becka, det er dette jeg også mener. Vi skal da leve.. Og i de fleste tilfeller er det jo en gjensidig og ærlig interesse (jaja, kanskje bare der og da) mellom en mann og en kvinne som møtes, enten om det ender i sex eller bare kos eller prat. Jenter må jo også ha lov til å trakte etter dette? Hvis ingen jenter skulle bli med "fremmede" (les: f.eks en mann hun har flørtet med/snakket med på byen en kveld) hjem noen gang, så tror jeg mange hadde savnet dette. Dere gutta er vel ofte ute etter napp dere også, uten å ha noe ønske om å voldta noen? Trist hvis INGEN jenter var villige til å bli med dere hjem av frykt for voldtekt. Selv må jeg gå et lite stykke fra nattbussen min etter en bytur. Jeg tenker ofte at en eller annen fyr kan kaste seg over meg å voldta meg. Men hva skal jeg gjøre? Jada, tar ofte taxi, men det er gaske dyrt, og man er ikke "trygg" for taxisjåfører heller. Ingen jenter ønsker å bli voldtatt. Hadde hun visst at det kom til å skje, ville hun aldri blitt med vedkommende. Men jada, vi må selvsagt vurdere så godt vi kan før vi blir med noen. Endret 1. juli 2010 av FrøkenFjong Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snasen Skrevet 1. juli 2010 #28 Del Skrevet 1. juli 2010 Hun virker vinglete, og ut i fra det lille jeg leste virket hun veldig usikker på seg selv i den beskjeden. Bla bla, usikker angående gutter, osv... Åh spar meg... Hun er vel ikke stort mer enn 16 år? Jeg syns beskjeden virker veldig motstridene. På et punkt kan det virke som hun har lyst til å bli bedre kjent, på et annet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sun Skrevet 2. juli 2010 #29 Del Skrevet 2. juli 2010 Jeg kunne helt fint sendt en lignende melding. Da hadde den betydd det den inneholdt. At hun trenger tid, og dersom hun en dag er keen på å finne på noe, så sender hun deg en melding. Enkelt og greit. Hvis hun ikke gjør det så var du nok ikke noe annet enn en "sofa", da er det jo like greit å ikke ha lagt så mye arbeid i det. Jeg ville ventet og sett =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erik82 Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #30 Del Skrevet 6. juli 2010 Må bare takke for mange hjelpsomme svar! har ihvertfall fått et nytt innblikk på hele greia, noe som gjør det litt lettere for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marylinm Skrevet 6. juli 2010 #31 Del Skrevet 6. juli 2010 sikkelig lurt av deg å legge meld ut på Kg hahaha tenk om hun ser det. øhm? jeg syns da folk legger ut mye verre ting her på kg. hvem de fikk herpes av foreksempel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #32 Del Skrevet 7. juli 2010 Du er i vennesonen. Hun legger opp til å være søt, hyggelig og imøtekommende, men reserverer seg totalt mot alt som bærer preg av mer enn bare "venner". Du vil ende opp som hennes lille valp og gjøre alt hun ber om. Ergo, du kan glemme her og nå å få deg noe med denne dama. Er det ikke fint å ha venner som er søte, hyggelige og imøtekommende da? Et problem blir det jo kun viss TS vil noe annet enn jenta vil. Og valp trenger man ikke bli viss man ikke vil/legger opp til det selv. ...om han ender opp som hennes lille valp så vil jeg heller ikke si at hun er noen venn. Så da passer ikke den konklusjonen med at han er i vennesonen. Man behandler ikke vennene sine som valper. Og man tillate ikke at venner behandler en som en valp. Nei, ikke logisk dette brutual mann. TS. Vil du ha en kompis/venninne så holder du kontakten. Har du lyst på forelskelse og sex så finner du deg en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #33 Del Skrevet 7. juli 2010 Det er ingen (normale) som sier at det er greit å voldta, men det er jaggu ikke mye smart for ei jente/kvinne å bli med en fremmed mann hjem for å overnatte heller. Jeg trodde egentlig ikke at man behøvde ha flere enn 3 hjerneceller for å forstå dette, men men. Da er du kanskje ikke klar over at de fleste voldtekter skjer i etablerte parforhold? Skal man slutte med faste partnere da? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. juli 2010 #34 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Da er du kanskje ikke klar over at de fleste voldtekter skjer i etablerte parforhold? Skal man slutte med faste partnere da? :klø: Man skal i hvert fall slutte med å ha voldelige partnere, ja. Finnes det en virkelig god grunn til å avslutte et forhold, så er det når man blir utsatt for vold. Endret 8. juli 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 8. juli 2010 #35 Del Skrevet 8. juli 2010 Nei nei, ikke ta mer kontakt. Da mister hun interessen. Hun har svart deg. Nå er alt opp til henne. Overse henne litt. Da blir hun i værste fall litt forvirret og lurer på hvorfor du ikke kontakter henne, så kanskje hun kontakter deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå