Gå til innhold

Hva er best, en kjæreste eller en sexpartner bare?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen vil ha en mann/kvinne bare fordi de vil ha sex, men det betyr ikke at de trenger å ha så mye til felles som gjør at de interesseres for hverandre.

En kunne vel nesten kalle noen for kjærester hvis man gjorde mer sammen enn bare sex, dro sammen på tings osv, men finnes det folk som kan gjøre kjæreste ting, og likevel ikke ha følelser for noen?

Sex med to som ikke er i et forhold, er det forskjell på intimiteten etter sex da? Ligger man å kysser på hverandre, holder rundt hverandre når man sover som sexpartnere også?

Tanken på bare sexpartner høres egentlig mye mer friere enn et forhold, spesielt hvis man har tilgang til hverandre ofte og at det ikke er flere innblandet i dette (at man har flere sexpartnere), bare sexpartner betyr jo også at man må godta at den ene eller begge kanskje finner kjærligheten og derfor slutter å møte deg.

Jeg tror at kjæreste har mer følelser enn sexpartner, at sexpartnere kan gi deg to retninger som kan såre hvis planen ikke er gjensidig hele veien; sjansen for å få følelser for sexpartneren, eller at det er lettere å droppe deg for en annen.

Akkurat nå føler jeg det sånn, jeg har glemt hvordan et kjæreste liv egentlig føles, men lurer litt på hva andre mener om dette. Er fast sexpartner uten andre innblandet bedre enn en kjæreste? Gjør man noe annerledes i senga,(kan vel være et annet spørsmål), og hva er tegn på at man kanskje vil noe mer enn bare "pule" med hverandre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man oppgraderer til skikkelig kjæreste, så tenker man på hverandre, bryr seg, støtter hverandre, drar kanskje på ferie sammen, opplever hyggelige ting. Når man opplever kjedelige ting, som f.eks en kjedelig kino, så nyter man hverandres nærhet, kysser litt og har det bra.

Man er på lag, og man spiller hverandre gode.

Kjærester er veldig glade i hverandre og har stor glede av å ta på hverandre. Dette gir en ekstra nytelsesdimensjon seksuelt.

De som er pulevenner opplever ofte at en av partene blir forelsket, og at man ender opp med forskjellige mål.

Skrevet

Aller best er å ha en kjæreste!!! Uten tvil.

Men på et punkt har jeg hatt en PV som jeg traff i dann og vann rett og slett for å få litt fysisk nærhet. Vi var begge enige om at vi ikke passet som kjærester men sexen var bra så vi fortsatte med det faktisk etpar år. Funket greit til sitt formål. Vi traff begge andre i den tiden, det kunne gå uker uten at vi hadde kontakt.

Til slutt gadd jeg ikke det lenger, det ble ikke noe mer personlig - vi kunne se film og prate sammen også, spise middag osv. men jeg savnet følelsene. Jeg hadde null problem med å kutte kontakten med ham, det manglet for mye til at jeg følte at jeg savnet noe. Det å ha en kjæreste som har lyst til å tilbringe tid sammen med meg, bare være med meg er bare så mye bedre. Når jeg er i et forhold investerer jeg meg selv og det er sånn jeg vil ha det. Ellers blir det bare klinisk.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Med tanke på at kjærester innebærer et lass med følelser så er sexpartner definitivt å foretrekke. Er ikke så masete når "partneren" går lei og finner seg en annen mann da.

Skrevet

Med tanke på at kjærester innebærer et lass med følelser så er sexpartner definitivt å foretrekke. Er ikke så masete når "partneren" går lei og finner seg en annen mann da.

Hvis man er ute etter en å gå til sengs med for å slippe å lete etter ny hver gang er det jo en løsning. Men der er helt andre problemer som oppstår hvis en av partene får følelser og ikke den andre - det er ikke noen forpliktelser og like lett for begge å stikke.

Sikkert den eneste løsningen for folk som ikke gidder å investere i en kjæreste og bare vil sikre seg et ligg når det passer. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...