Gå til innhold

Hvordan avslutte et avstandsforhold?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for tiden i et avstandsforhold som overhodet ikke fungerer. Vi var samboere før han reiste vekk for å jobbe, og nå får vi alt for lite tid sammen, mye fordi han velger å prioritere andre ting enn meg. Jeg orker ikke dette lenger, og vil avslutte forholdet nå. Men problemet er at jeg får ikke snakket med ham, jeg vil ikke gjøre det slutt over telefonen eller per mail akkurat, og jeg vet ikke når han kommer hit igjen, han vet ikke det selv heller, det er mye å gjøre på jobben nå som det er ferietid og lite folk. Jeg tror nok han vet veldig godt at noe er galt, og kanskje det er grunnen til at han utsetter å dra hit?

Vi har vært sammen i 3,5 år.

Råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan ta turen til ham? Forberede han på det som vil komme. Står respekt av at du ikke vil gjøre det pr. tlf eller mail. Min kjæreste gjorde det slutt via tlf (vi er 40) og det var veldig vanskelig for meg.(dog kom det helt uforberedt).

Gjest Gjest
Skrevet

si at du trenger en "pause" som alle andre i avstandforhold.. :P

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ts her, glemte å nevne: kommer meg ikke dit han er nå pga jobb og kronglete reisevei (han har bilen), har ikke mer enn 12 timer sammenhengende fri før helga om to uker, og det er umulig å ta en snartur dit uten bil pga elendig kollektivtilbud... Han derimot har hatt fri hele helga her og skulle egentlig komme hjem, men kunne visst ikke likevel, av uante grunner.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg slo opp med min på telefon, tror det går helt greit når det er i avstandsforhold. Det blir jo bare enda verre å komme dit for å fortelle at du slår opp med han

Gjest Gjest
Skrevet

Du, når han prioriterer deg så lite synes jeg ikke at du skal ha noen som helst problemer med å sende ham en mail. Skriv en god og forklarende mail til ham og be ham kontakte deg for deling av saker og ting. 3,5 år eller ei - jeg hadde blitt skikkelig såret dersom han hadde bilen og ikke prioriterte å komme hjem til meg. Savner han deg og vil satse på deg hadde han nok funnet tid til et besøk :)

Skikkelig surt, men hva har du å tjene på å møte ham ansikt til ansikt? Det virker jo ikke som om han har noe behov for det! Hvia han synes at det er anstendig oppførsel kan han vel neppe forvente mere fra deg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Var også i avstandsforhold (11 timer med bil) og vi slo opp over telefon.

Gjest gjest med mening
Skrevet

Det minste man kan forvente når et forhold tar slutt er at kjæresten - ex to be - gjør det ansikt til ansikt. Det handler om respekt - og det gjør det mulig å gå videre på en annen måte. Lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet

Det minste man kan forvente når et forhold tar slutt er at kjæresten - ex to be - gjør det ansikt til ansikt. Det handler om respekt - og det gjør det mulig å gå videre på en annen måte. Lykke til.

Men når han med vilje ikke er å treffe?

Jeg tror ikke at dumping-metoden har så mye å si for hvordan man kommer seg videre. Selvfølgelig er det forskjellige grader av sinne og skuffelse, men alt i alt står man jo der igjen som single. Hvis TS på en pen og ordentlig måte forklarer i en mail hvorfor kan det vel ikke bli mindre respektfult enn at hun bare dukker opp for å slå opp.

Et "Dear John" er ikke noen ny oppfinnelse. Hvorfor er det plutselig mindre respektfult å skrive brev/mail?

Skrevet

Det er helt greit å slå opp over telefon når det er et avstands forhold. Hvorfor bruke tid og penger på å reise til hverandre bare for å slå opp? Og hvor skal du gjøre av deg hvis du besøker han og slår opp - skal du da snu i døra og reise hjem igjen?

Skrevet

Ts her, glemte å nevne: kommer meg ikke dit han er nå pga jobb og kronglete reisevei (han har bilen), har ikke mer enn 12 timer sammenhengende fri før helga om to uker, og det er umulig å ta en snartur dit uten bil pga elendig kollektivtilbud... Han derimot har hatt fri hele helga her og skulle egentlig komme hjem, men kunne visst ikke likevel, av uante grunner.

Du kan jo dra om to uker da.

Skrevet

Hvorfor haster det så med å slå opp? Kan du ikke bare vente de 2 ukene ....?

Skrevet

Jeg hadde ringt.. sagt at jeg ikke syntes at ting fungerte helt og om ikke han hadde planer om å ta en tur snart så dere kan få pratet ut om ting. Han vil sikkert foreslå å ta det over telefon.. så da er det ikke din feil :P

Gjest Gjest
Skrevet

hvordan går det TS. Har du fått pratet med ham?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Har ikke fått snakket noe særlig med ham nei, han lovte egentlig å komme hjem før helga, men det skjedde ikke. Nå aner jeg ikke når han dukker opp. Får ikke ringt ham, han har så telefonskrekk at han tak ikke telefonen nå som han kanskje skjønner at det er noe galt (vi har alltid hatt problemer med denne telefonskrekken hans). Orker ikke å dra dit, siden det ikke er mulig å ta en dagstur, og jeg måtte isåfall overnattet på hotell - kjenner ingen der han er nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...