Gjest Poirot Skrevet 26. september 2003 #41 Skrevet 26. september 2003 Det er jo ikke snakk om å stå der opp å kline .... Vært i et bryllupp der de begynte å tungekysse... Mange flaue tilskuere da, ja...
Gjest Tex Skrevet 26. september 2003 #42 Skrevet 26. september 2003 Til neste år kommer det nytt rituale til vielser og da var kyssing en valgfri mulighet. LS Vet du noe mer om det nye ritualet...?
Gjest Lmpskj Skrevet 26. september 2003 #43 Skrevet 26. september 2003 Vet du noe mer om det nye ritualet...? Hei igjen! Etter å ha kikket litt på nettet ser jeg at det nye ritualet ikke er vedtatt ennå, men at det er stor sannsynlighet for at det blir det. Det kan være det ligger info flere steder på nettet, men her er det jeg fant. http://www.kirken.no/nyheter/nyhetdet.cfm?...nyhetkat=presse Lampeskj.
Gjest Lmpskj Skrevet 26. september 2003 #44 Skrevet 26. september 2003 Etter å ha lest gjennom ritualet ser jeg ingen ting om kyssing der. Kanskje det har falt ut i høringsperioden. En ting som ihvertfall er annerledes er at man har muligheten for personlig løfteavleggelse hvis man vil. mvh lampeskj.
helenaa Skrevet 26. september 2003 #45 Skrevet 26. september 2003 Jeg tror noen kirker har det nye ritualet allerede, som en prøveordning. Det ligner i oppbygning på "kronprinsvielsen", der selve ekteskapsinngåelsen kommer til slutt. Jeg håper vi kan ha det. Synes det virker som en mer logisk oppbygning. Har alltid reagert på at man lover å elske først, og SÅ forteller presten hva det vil si. Akkurat som man blir lurt til å si ja til noe man ikke vet hva er
Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2003 #46 Skrevet 26. september 2003 Jepp i den Kirka vi giftet oss og døpte datteren vår applauderes det. Pateren vår oppfordret til applaus etter at vielsen var over og det samme i barnedåpen.
Gjest lekebøll Skrevet 26. september 2003 #47 Skrevet 26. september 2003 Nei, det skal ikke klappes i kirka. Trodde jeg.
nessi Skrevet 26. september 2003 #48 Skrevet 26. september 2003 Hmmm...hvis de vil klappe i kirken når vi har giftet oss, må de da gjerne det, men vi kommer ikke til å oppfordre til det. Ser ikke helt forskjellen på å kysse inne i kirken og på kirketrappen.
Arwen Skrevet 26. september 2003 Forfatter #49 Skrevet 26. september 2003 Jeg kunne godt tenkt meg å kysse i kirken.. hmm.. kanskje jeg skal lage en ny avstemning på det...
philippa starck Skrevet 26. september 2003 #50 Skrevet 26. september 2003 Man klapper rett og slett ikke i kirken. Sånn er det bare!
Loolaa Skrevet 27. september 2003 #52 Skrevet 27. september 2003 Det ble klappet hos oss, etter et fantastisk solo-innslag. Presten foreslo en applaus for solisten for han synes det var så bra. Det passet godt der, synes jeg. Etter ekteskapsinngåelse/prestens tale var det ikke naturlig å klappe, og det ble heller ikke gjort. loolaa
MIKKELBRUD Skrevet 27. september 2003 #53 Skrevet 27. september 2003 Det virker ikke naturlig for meg å klappe i kirken, og etter solistinnslagene vi hadde, ville det ha ødelagt den sitrende stemningen etter sangen dersom folk hadde klappet (syns jeg). Ellers hadde vi det nye ritualet, hvor selve ekteskapsinngåelsen kommer til slutt, og dette var helt klart en fordel! Jeg hadde vel heller ikke tenkt å kysse i kirken, men min mann holdt meg tilbake da vi skulle begynne utmarsjen, og da fikk jeg et aldri så lite kyss
Loolaa Skrevet 27. september 2003 #54 Skrevet 27. september 2003 Jeg burde kanskje føye til at vi ikke hadde en søt/var kjærlighetsballade som solistinnslag, men en crooner-låt som svingte godt loolaa
Fauna Svecica Skrevet 27. september 2003 #55 Skrevet 27. september 2003 Det vil jeg si er meget uhøflig.
Snurre Skrevet 27. september 2003 #56 Skrevet 27. september 2003 Jeg synes det er koselig med klapping jeg, så lenge det er i sammengheng med hva som skjer. Hadde sett på det som hyggelig og gledelig om noen hadde klappet etter at vi hadde sagt ja til hverandre. Det er for meg et tegn på at gjestene er glade på våre vegne :D
tuji Skrevet 27. september 2003 #57 Skrevet 27. september 2003 Ser at noen snakker om et nytt rituale. Det stemmer at det jobbes med vielsesliturgien, men det er på ingen måte sikkert at dette forslaget går gjennom. Det er bare et forslag, og derfor har ingen begynt å bruke det allerede, for det er det ikke anledning til.
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2003 #58 Skrevet 28. september 2003 tuji. Det er gitt dispensasjon til å flytte ekteskapsinngåelsen mot slutten av vielsen ved bruk av gammel liturgi. Dette blir gjort som en slags "prøveordning" før eventuelt ny liturgi blir vedtatt. Jeg tror det er det det snakkes om her, ikke at ny liturgi er brukt. Hilsen presten på snarvisitt.
Gjest MrsL Skrevet 28. september 2003 #59 Skrevet 28. september 2003 Blir ikke noe klapping i kirka nei Det får være grenser for hvor amerikanisert ting skal bli
Augustbrud02 Skrevet 29. september 2003 #60 Skrevet 29. september 2003 Klapping i kirken synes jeg ikke noe særlig om. Det er jo ikke akkurat noen revy man er på heller. Da passer det bedre å klappe etter taler eller liknende ved middagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå