Gå til innhold

Klapper dere i kirken?

Klapper dere?  

2 stemmer

1. 1. Klapper dere?

• Ja
      5
    • Nei
      31

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den forrige ble det noe feil med, så lager en gang til jeg.

Er det vanlig å klappe for brudeparret i kirken? En av mine venninner var lei seg fordi ingen gjorde det i hennes bryllup.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytter Tuji sitt innlegg hit jeg

I den sammenhengen klapper jeg ikke i kirken' date=' men hvis det er en konsert eller noe, gjør jeg selvsagt det. Synes det er litt fjollete og amerikansk[/quote']
Skrevet

Er dette en spøk????

Man klapper da ikke i kirka?????????? :o

suz

Skrevet

HÆ??

Aldri hørt om klapping i bryllup.

Jeg klapper ikke, synes tilogmed det er litt rart hvis det er en konsert. Men er det konsert man har betalt for, er det vel greit. Underholdningsinnslag i gudstjeneste, bryllupp osv synes jeg det er helt feil å klappe. Er jo liksom en handling, ikke et show.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var i en vielse i helgen hvor det ble gjort. Presten sa: "Da foreslår jeg at brud og brudgom kysser hverandre, snur seg mot forsamlingen og så gir vi alle en aldri så liten applaus". Jeg kan ikke få sagt hvor upassende jeg synes det var. Skikkelig amerikansk! Det er jo ikke noe show i den forstand. Den sakrale, vare stemningen i kirken forsvant litt, og jeg vet i hvert fall en ting: Når jeg gifter meg til våren, skal IKKE det gjøres.

K.

Skrevet

Kanskje brudeparet hadde bedt presten om å gjøre det..

jeg ønsker ikke applaus i vårt bryllup

Skrevet
Ikke en spøk nei..

WOW... :o

Det hadde jeg ikke likt i det hele tatt...

Suz

Skrevet
HÆ??

Aldri hørt om klapping i bryllup.

Jeg klapper ikke, synes tilogmed det er litt rart hvis det er en konsert. Men er det konsert man har betalt for, er det vel greit. Underholdningsinnslag i gudstjeneste, bryllupp osv synes jeg det er helt feil å klappe. Er jo liksom en handling, ikke et show.

...som eg skulle ha sagt det sjølv!! (Berre på nynorsk sjølvsagt... :wink: )

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes egentlig at det er helt feil å klappe i kirken, men når vi giftet oss var det faktisk presten som startet applausen etter solistinnslagene!! Og det syntes jeg var fortjent til solisten!

Men jeg er enige med de andre at det blir drøyt å be om applaus etter kysset! :-?

Hilsen Lille meg

Skrevet

Det skjedde i bryllupet vårt også, presten sa at vi skulle kysse selv om vi ikke hadde tenkt til det (på en litt spøkefull måte, han er venn av oss og bestemte at kysse, det skulle vi) - og alle brøt ut i applaus. Det var litt rart.

Skrevet

Synes det er harry/amerikansk å kysse ved alteret også, jeg da.

Moralist-Donpedro

Skrevet

Ja, det var derfor vi ikke hadde tenkt å gjøre det...

Skrevet

Jeg blir så arg når dere ALLTID sidestiller harry og amerikansk! Jeg er temmelig drittlei faktisk. Amerikanere klapper ikke i kirken heller. Det må være en harry norsk tradisjon fra enkelte dalfører.

Skrevet
Synes det er harry/amerikansk å kysse ved alteret også, jeg da.

Moralist-Donpedro

Samd igjen...

Skrevet
Jeg blir så arg når dere ALLTID sidestiller harry og amerikansk! Jeg er temmelig drittlei faktisk. Amerikanere klapper ikke i kirken heller. Det må være en harry norsk tradisjon fra enkelte dalfører.

Jeg gjør ikke det alltid. men i de 3 brylluppene jeg har vært i i USA kysset de ved alteret. Jeg synes det er harry.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at noen har klappet for brudeparet. Men når det er sagt: er ikke applaus en måte å uttrykke anerkjennelse og glede på? Det må det vel være lov å gjøre i et bryllup?

Likevel er jeg enig i at det er noe med stemningen som kan ødelegges ved applaus.

Skrevet

Null kirkeklapping.

Aldri opplevd, selvom jeg har kjent lysten til det enkelte ganger.

Men det gjør man bare ikke.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...