Gjest Sobril Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 (endret) Må bare få det ut, for det provoserer meg til de grader. Hender jeg stopper innom bensinstasjonen om morgenen før jobb for enten å fylle bensin eller kjøpe en kopp kaffe. Og der står de på rekke og rad - disse frokost-pølsespiserne som opptar hele jævla køen fordi de skal ha grill i brød over og under en halv stappe med rekesalat. Er det INGEN som tar fedme-problematikken på alvor? I dag var det en FET dame som stappet i seg en stor grill i brød rett foran meg. Ved siden av stod de to småfete barna hennes og puttet i seg det samme (klokka var da 0730). Man velger selv hvordan man vil leve, selvsagt, men å rettferdiggjøre egne dårlige matvaner med å la barna spise samme dritten synes jeg er horribelt. Jeg tør også vedde på at samme dama har prøvd alt som er av slankekurer og ikke kan skjønne hvorfor vekta bare går oppover. Når man i dag får tak i så mye vanvittig dårlig mat, og er fullstendig klar over hvor farlig det kan være, så sammenlikner jeg det med å dele røyken med ungene sine. Blæh! Endret 29. juni 2010 av Sobril
Gjest Spinell Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Hva vil du egentlig fram til? At det er irriterende med kø eller at mange fete mennesker har dårlige matvaner?
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Er helt enig. Jeg jobber på en bensinstasjon nå, og jeg husker da jeg begynte for 6 måneder siden så ble jeg helt sjokkert over matvanene til folk! Vi har en god del stamkunder som er innom gjerne to -tre ganger om dagen. Først gang kjøper de gjerne pølse til frokost, lunsj hamburger, brus, pomfri og litt godteri som "dessert". Tredje gang er hvis de jobber overtid eller ikke orker å lage mat selv, da er det hamburger igjen, calzone eller pizza.. Og de puster og peser, mennene (som dettte gjerne ofte er) har mager som høygravide damer!
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Tenk så mye lettere hverdagen din blir om du passer din egen business fremfor å provoseres over hva andre spiser til frokost.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 Hun gjør jo jobben sin, eller "passer sin egen business" , men man kan jo ikke unngå å SE og legge merke til hva som skjer i forbindelse med jobben sin!
hjertesukka Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 Ok,da. Det viktigste er å passe seg selv og sin egen business, men jeg vil likevel foreslå - som om noen av dem det gjelder leser dette- å lage mest mulig mat hjemme og ta med. Er matpakke helt "ut"? Det må da bli enormt dyrt å kjøpe mat på bensinstasjon hele tiden også? Som jeg mistenker at noen gjør. Jeg kjører en del lange strekninger for tida, og passer alltid på å ta med hjemmelaget, sunn og god mat og vann til drikke. Det går så fint så. Ikke blir jeg tjukk, heller.
Gjest Sobril Skrevet 29. juni 2010 #7 Skrevet 29. juni 2010 Hva vil du egentlig fram til? At det er irriterende med kø eller at mange fete mennesker har dårlige matvaner? At jeg er rystet. Skulle vært forbudt å kjøpe slik mat før et visst klokkeslett på dagen. Koster helsenorge millioner av kroner, og gir meg en pekepinn om at vi jaggu ikke har kommet langt i 2010 (eller det er veldig mange der ute med usedvanlig lav intelligens).
Pinkyh Skrevet 29. juni 2010 #8 Skrevet 29. juni 2010 Det som provoserer meg mest er at de samme feite menneskene tvinger på sitt kosthold til sine barn, som da får et ekstremt dårlig utgangspunkt for resten av livet. Ikke bare er de dømte mobbofre, men de vil slite med helsen (pga overvekt og dårlig kosthold) fra de er små barn.
Gjest Mahareth Skrevet 29. juni 2010 #9 Skrevet 29. juni 2010 Jeg skjønner godt hva du mener, men det er ikke mulig å ha tidsbegrensinger for hva voksne kan kjøpe. De som derimot kjøper pølse i brød med rekesalat til barna sine (som frokost) burde det vært mulig å gjøre noe med.
Xtra_lilje Skrevet 29. juni 2010 #10 Skrevet 29. juni 2010 Dette husker jeg fra da jeg jobbet på bensinstasjon også. Vi åpnet ikke før 8, så hendte at pølsene ikke var klare enda. Fikk ofte tyn og pepper for det. Jeg forelo faktisk flere ganger yougurt og epler,men det var ikke populært
Gjest Wolfmoon Skrevet 29. juni 2010 #11 Skrevet 29. juni 2010 At jeg er rystet. Skulle vært forbudt å kjøpe slik mat før et visst klokkeslett på dagen. Koster helsenorge millioner av kroner, og gir meg en pekepinn om at vi jaggu ikke har kommet langt i 2010 (eller det er veldig mange der ute med usedvanlig lav intelligens). Nå er det vel strengt tatt ikke værre å ta et slikt måltid på morgenen enn senere på dagen, så lenge det ikke blir flere av dem
Gjest Elfrida Skrevet 29. juni 2010 #12 Skrevet 29. juni 2010 Er det INGEN som tar fedme-problematikken på alvor?Ærlig talt så tror jeg ikke pølse-til-frokost-gjengen bryr seg. Men de er ikke representative for alle som sliter med vekta.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 29. juni 2010 #13 Skrevet 29. juni 2010 Det som hadde vært flott hadde vært om bensinstasjoner, kiosker, gatekjøkkener o.l begynte å tilby flere skikkelig sunne, rimelige og smakfulle alternativer til all drittmaten. Pr dags dato får man ikke tak i skikkelig mat på noen av slike steder. Salatene og baguettene enkelte eventuellt tilbyr er jo heller ikke akkurat det aller sunneste i verden heller og fremstår ikke som noe godt alternativ. Har hendt et par ganger hvor jeg har vært på farten og har irriterende nok måttet kjøpe meg en pølse for andre ting haaaar de jo omtrentlig ikke. Og jeg er ikke super-duper standhaftig som forsøker å unngå drittmat til enhver pris, men jeg misliker slik mat fordi det ikke er noe godt overhodet og gir meg veldig liten følelse av å få i meg noe som helst nyttig næring. Når det er sagt: Det er mange mange gatekjøkkener, kiosker og pølsesalg i norges land.. det er en grunn til at maten de tilbyr, tilbys. Og det er neppe bare tykke som kjøper så mye mat at disse bedriftene klarer seg med deres forbruk på varene deres alene.. Just saying. Jeg opplever støtt og stadig slanke venner som mesker seg med drittmat.
Gundel Gaukeley Skrevet 29. juni 2010 #14 Skrevet 29. juni 2010 Det kunne ikke falle meg inn å bli irritert over mennesker som spiser pølse. Jeg har heldigvis andre ting å bruke hodet mitt til. Men jeg har ofte fått meg en god latter over snurper som TS, det er liksom ikke vanskelig å se hva de tenker der de står med med sammenknepet munn og et overlegent blikk. Fordømmende mennesker er ofte latterlige.
Gjest Ludovie Skrevet 29. juni 2010 #15 Skrevet 29. juni 2010 Nå er det vel strengt tatt ikke værre å ta et slikt måltid på morgenen enn senere på dagen, så lenge det ikke blir flere av dem Neida, selvfølgelig ikke. Allikevel: Det å ta seg en øl til frokosten er ikke noe verre helsemessig sett enn å ta seg en øl til middagen, så lenge det ikke blir flere av dem. Dette blir litt av det samme, synes jeg.
Gjest Pucifer Skrevet 29. juni 2010 #16 Skrevet 29. juni 2010 Det kunne ikke falle meg inn å bli irritert over mennesker som spiser pølse. Jeg har heldigvis andre ting å bruke hodet mitt til. Men jeg har ofte fått meg en god latter over snurper som TS, det er liksom ikke vanskelig å se hva de tenker der de står med med sammenknepet munn og et overlegent blikk. Fordømmende mennesker er ofte latterlige. Enig Snakk om skape seg problemer i hverdagen - irritere seg over andres kosthold.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #17 Skrevet 29. juni 2010 Helt enig med med! Feite folk som stapper i seg er like kvalmt som røykere. Etter min mening er både røyke og de som driter i vekta si litt mindre smarte enn andre.
Brunhilde Skrevet 29. juni 2010 #18 Skrevet 29. juni 2010 Det kunne ikke falle meg inn å bli irritert over mennesker som spiser pølse. Jeg har heldigvis andre ting å bruke hodet mitt til. Men jeg har ofte fått meg en god latter over snurper som TS, det er liksom ikke vanskelig å se hva de tenker der de står med med sammenknepet munn og et overlegent blikk. Fordømmende mennesker er ofte latterlige. Godt sagt
Pimp Skrevet 29. juni 2010 #19 Skrevet 29. juni 2010 ts, du burde flytte til USA. Der spiser de bare spinat og linser til frokost
Gjest Sobril Skrevet 29. juni 2010 #20 Skrevet 29. juni 2010 ts, du burde flytte til USA. Der spiser de bare spinat og linser til frokost Jeg har bodd i USA, ja... Og jeg klarer fint å ikke henge meg opp i hva andre spiser, men når jeg ser at foreldre drar med seg ungene i dritten så blir jeg opprørt. Akkurat som jeg blir opprørt over foreldre som røyker inne og samtidig klager over alt bryderiet de har med den astmatiske ungen sin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå