Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har ennå ikke klart å bestemme oss for hvor vi vil reise på ferie neste uke. Han er i arbeid, mens jeg er student, med lav inntekt. Ser blant annet på turer til Hellas og Barcelona, men man må nesten opp i 12000-13000 kr for en ukes tur, på greie hoteller.Jeg syns dette er litt dyrt, men føler kanskje at dette er noe man skal ta seg råd til?? Men i tillegg kommer "lommepenger"!

Av erfaring vet jeg jo at det går med en del penger i sommermånedene fordi man gjerne koser seg litt ekstra. I tillegg skal vi reise hjem til samboeren min i stavanger og der går det naturligvis litt penger.

Hva syns dere?? Er 12000-13000kr mye for en ukes ferie for 2personer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt så mye penger for å dra sydover, når det er så mange fine plasser å være til en billigere penge her i nord.

Kan tipse deg om Bornholm. Der er det godt og varmt på denne tida av året, og et nydelig sted å være. Ellers finnes det mange flotte steder langs svenskekysten som fortjener et besøk.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg ville heller ikke brukt så mye penger på en sydentur som student. Spar heller pengene og bruk dem i løpet av studieåret. Ville funnet på noe billig i sommer istedenfor.

Hvis mulig - ta heller en hoppe-på-tur til syden rett etter at barneskolene har startet igjen. Da er prisene lave.

Skrevet

Jeg hadde ikke brukt så mye penger for å dra sydover, når det er så mange fine plasser å være til en billigere penge her i nord.

Kan tipse deg om Bornholm. Der er det godt og varmt på denne tida av året, og et nydelig sted å være. Ellers finnes det mange flotte steder langs svenskekysten som fortjener et besøk.

Det eneste er at det fort kan bli gå noen tusen selv om man "bare" reiser til Sverige. Glemte å skrive i stad at vi i tillegg har en reisekonto hvor vi har spart opp ca5000kr.

Skrevet

Jeg ville heller ikke brukt så mye penger på en sydentur som student. Spar heller pengene og bruk dem i løpet av studieåret. Ville funnet på noe billig i sommer istedenfor.

Hvis mulig - ta heller en hoppe-på-tur til syden rett etter at barneskolene har startet igjen. Da er prisene lave.

Ja man kan jo gjøre mye for 12-13000 i løpet av et år. Men er så redd for at vi ikke utnytter sjansen til å reise vekk og kose oss nå som vi ikke har barn, boliglån o.l.... Og ingen av oss har mulighet til å ta ut ferie senere i høst dessverre :(

Gjest Coarvi
Skrevet

Jeg syns ikke 13 000 er så veldig dyrt for to personer, nei. Som du sier går det fort noen tusen selv om man drar til Sverige i stedet. Men om dere faktisk har råd til det er det bare dere som vet. Jeg er selv student, mens kjæresten min er i jobb og har god økonomi. Vi kunne fint betalt for en ferietur på 13 000 i sommer, men vi bestemte at i år tar vi oss rett og slett ikke råd til det, og tar oss heller en litt større tur neste sommer. Du må ikke bare tenke på den ene ferieturen, men tenke på hva alternativet er, hva dere kan spare pengene til på lang sikt. Hvor viktig er den ferieturen? Det vet bare dere. ;)

Jeg syns ikke det er noe problem å droppe ferieturen i år, men så er jeg ikke vant til å reise hver sommer heller. Sommeren i Norge er jo nydelig (jeg er ikke avhengig av sol hele tida), og det er deilig å slippe dårlig samvittighet for pengene som går med til en ferietur. Og ikke minst ser jeg fram til neste sommer i stedet! ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort det. Det er så herlig å få reise bort sammen, oppleve noe nytt, ha felles fine minner, få tid til hverandre, slippe unna hverdagen. For meg er alt det der verdt pengene.

Skrevet

Hva med å tenke litt alternativt? Hvis du har mulighet til å reise fra Oslo eller Torp, kan du finne billig rutefly, f.eks. kr. 2569,- til Barcelona, kr. 1686,- til Rijeka i Kroatia eller kr. 1229,- til Riga. Utenfor Riga ligger Jurmala med flotte sandstrender og et koselig sentrum. Her kan dere kombinere sol, bad, SPA og storby. Sjekk www.jurmala.lv. Ordne bosted selv, f.eks. www.only-apartments.com (gjelder hele Europa) eller sunhotels.net, og vips: Dere har råd til å reise på flott ferie, og kan peke nese av naboen som har betalt det dobbelte!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sett østover istedet; Tsjekkia, Latvia, Litauen, Estland, Ungarn, Bulgaria, Kroatia, etc. Mye billigere, både reise, opphold og mat, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...