Gå til innhold

Skal han få "sparken" eller har jeg bare grunn til å være sint?

Anbefalte innlegg

Gjest Lycky??
Skrevet

Jeg er så i tvil om det jeg føler er overdrevet eller "normalt", men jeg sitter her iallefall med en kvalmefornemmelse og mistro på forholdet. Vi har vært sammen i 5 år - og det har vært turbulent da vi i utgangspunktet har forskjellige grenser på hvor langt vi kan gå ved f.eks flørting utover den andres grenser i forhold til sine egne grenser. Jeg som har de "strammeste" grensene mener at han også bør ta hensyn til mine grenser - ikke bare forholde seg til sine egne - fordi det har skjedd en del ganger at det er jeg som blir sittende såret og veldig lei meg da han gjør noe som jeg synes ikke hører hjemme i et forhold. Vi er helt enige om at kyssing, utroskap og ta med tlf hjem er den ultimate grensen, men i min verden går grensen egentlig før det. Og det er her historien starter: For 3 ukers tid siden ble han med kompisen sin på hans fantastiske luksussommerhus ved Oslofjorden. Kompisen ble singel for et halvt års tid siden og er klar for å gå på markedet igjen. Men han forteller meg altså dagen før han skal reise at han da skal bli med kompisen sin den helgen. Kombinasjonen av disse to gjorde meg usikker og jeg hadde mest lyst til at han ikke skulle bli med, men jeg hadde ikke noe å si på det. Jeg ble også lei meg fordi han ikke uansett hadde varslet meg tidligere slik at jeg også kunne lagt planer den helgen. Men jeg ble alene da alle andre hadde planer. Han ble sur fordi jeg ble sur for at helgen ble slik. Jeg gikk med vond klump i magen hele helgen. Jeg likte i utgangspunktet heller ikke tanken ved at de skulle reise dit da jeg vet at det alltid blir forholdsvis fuktig og tanken slo meg at kompisen skulle ut på sjekker´n da sommerhuset ligger på et populært sommersted. Samboeren min er en type som liker å få bekreftelser og legger etter min mening (som jeg har sett tidligere) litt opp til øyekontakt, kontakt, skrur på sjarmen og bruser med fjærene og spanderer champis o.l. Da han kom hjem var han unnlatende med å fortelle ting, og om jeg spurte om noe fikk jeg sure blikk om at jeg skulle la være og spørre så mye fordi jeg kan være sjalu. Jeg har gått med en følelse i magen siden det og i helgen kom vi innpå temaet igjen og jeg spurte og spurte. Han forteller da at på den fredagen hadde de vært ute og på lørdagen da de to hadde sittet i jacuzzi´n og drukket vin og champis hadde kompisen ringt til en dame som han hadde flørtet med - hvorpå hun og en venninne hadde kommet dit. Han fortalte at hun ene satte seg oppi og hun andre bare satt ved siden av. Så hevder samboeren min at han hadde gått opp etter en liten stund å lagt seg. Problemet mitt er at jeg har fortsatt en vond følelse rundt dette og han vil ikke svare på om jentene sov der. Skjønner at det kan være vanskelig for dere å sette dere inn i denne situasjoen helt - men jeg er ute etter litt råd for å angripe problemet for det er så vondt å gå sånn å lure. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig har han gjort noe han ikke burde! Hvis ikke så hadde han vært ærlig fra første stund og ikke svarte unnvikende. Sorry at jeg sier det altså.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært så ille da om han satt der med kompis og to damer? Hadde det vært så ille om begge damene overnattet?

Skjønner godt at han ikke vil si alt til deg når du reagerer som du gjør. Du stoler jo ikke på ham. Det er jo kompisen som er singel og på sjekker'n med den ene dama. At hun ikke ville komme alene synes jeg ikke er så rart. Tryggere å ha med seg en venninne.

Skrevet

Du har valgt denne fyren, så noe må det jo være. Men jeg synes han hørtes både klysete og umoden ut! Sitte og drikke champis på en båt med sin single kamerat og to damer..

Hadde dette vært ok, hadde du ikke hatt denne følelsen.

Er en grunn til at det hadde vært ok om det var min nåværende samboer. Men exen min hadde jeg fått en dårlig følelse på.

Jeg sitter i grunnen igjen og lurer på hvorfor du vil ha denne mannen? Når han er utrygg og flørtete? :sjenert:

Gjest Spinell
Skrevet

Ønsker du et fritt forhold, der det først og fremst er ens egne behov som skal fylles, er han sikkert fin å leve sammen med. Da må en ta konsekvensen av det og legge sine egne planer for å få gjort alt en selv har lyst til. Deretter kan resten av tiden, hvis det er noe til overs, brukes på forholdet. Hvis du skal ha det bra i et slik forhold, må også du legge premisser, planlegge jenteturer uten å si fra, stenge ham ute fra aktiviteter og flørte med kjekke menn for å få selvbekreftelse.

Hvis du ønsker en annen type forhold, må dere ta en alvorsprat!

Skrevet

Jeg hadde og sittet igjen med en uggen følelse. Ja, selvfølgelig kan det være helt uskyldig men man kjenner edderkoppen på spinnet, lusa på gangen osv. Hadde du vært mer trygg på at han ikke ville gjøre noe, hadde du nok slappet av litt mer men uansett er det lite fintfølende å være på hyttetur med en kompis og få to damer på besøk.

Hadde nok sagt fra at det var å gå for langt.

Skrevet

Jeg mener dere først av alt må bli enige om ramme og grensene i forholdet deres.

Virker som dere ikke er helt på samme bølgelengde der.

Skal man ha et typ "friere" forhold må man også være ærlig om slike ting.

Jeg har vært på fest og havnet i jakuzzi med 4 andre ungkarer, men hadde null problem å fortelle dette til kjæresten min etterpå. Hørtes kanskje voldsomt ut, men var veldig lite romantisk... var bare som å være der med fire kompiser. Dette er riktignok helt greit i mitt forhold, men andre vil kanskje velge å ha det mindre fritt på slike ting.

Selve det at de badet eller at jentene sov over er i mine øyne ikke noe urovekkende.

Men det høres ut som dere må jobbe litt med grenser, kommunikasjon og ærlighet.

Ikke godt å være sjalu, og det blir ofte en dårlig greie hvis han unnlater å fortelle ting i frykt for reaksjonen han får.

Høres kanskje ut som han har litt for lyst å være singel og bruse med fjærene også?

Gjest Lucky??
Skrevet

Hadde det vært så ille da om han satt der med kompis og to damer? Hadde det vært så ille om begge damene overnattet?

Skjønner godt at han ikke vil si alt til deg når du reagerer som du gjør. Du stoler jo ikke på ham. Det er jo kompisen som er singel og på sjekker'n med den ene dama. At hun ikke ville komme alene synes jeg ikke er så rart. Tryggere å ha med seg en venninne.

Poenget mitt er at jeg faktisk ikke har beskyldt han for noe enda - bortsett fra at jeg reagerer på det som allerede har blitt meg fortalt! Jeg vil jo si at situasjonen stinker en smule, så "ja" jeg synes det er ille både at de har hatt dame(r?) i jacuzzi´n - forhåpentligvis med undertøyet i det minste, og jeg synes det er veldig ille om de har overnattet der! Jeg kunne iallefall ikke gjort det samme og samtidig følt at jeg hadde hatt rent mel i posen. Jeg har en ekkel følelse i magen når jeg ser for meg dette "bildet" med alkohol, to gutter, to jenter, jacuzzi, solnedgang, musikk og evt overnatting. Han vil i tilfelle ikke være den første i verden som er utro - og i en slik setting ligger alt til rette for at det kunne skjedd!!! Det er absolutt ingen sjans i verden for at jeg kunne oppdaget det!

Det at han holder opplysninger som dette tilbake synes jeg også er noe dritt. Hadde han vært real så hadde han vært mann nok til å stå for det han hadde gjort - så er det opp til meg hva jeg synes om det/reagerer på det. En reaksjon skal riktignok stå til aksjon - men alle kortene må jo på bordet uansett først! Jeg vil vite hvem jeg er sammen med! Men jeg stiller meg et spørsmål til - hva skal jeg si neste gang han skal reise på gutte-tur????

Gjest Gjest
Skrevet

Det at han opptrer slik i denne saken hadde vært dealbreaker for meg. Jeg hadde gjort slutt. Han har garantert vært utro.

Skrevet

uff det må være slitsomt å gå rundt å tenke slike tanker. fokuser heller på at dere har vært sammen i 5 år, og forhåpentligvis så har du tillit til typen din etter alle disse årene. kanskje han har flørta litt? men i mine øyne så er ikke det utroskap. stol på hva han sier til deg. hvis han juger, så kommer det fram en dag uansett. å da takler du det derfra. blir for slitsomt å tenke på ting som mest sannsynlig ikke har skjedd.

Skrevet

Siden kompisen hans er singel og ønsket damebesøk, hvorfor ba ikke typen din deg dit? Så kunne jo gutta ha sittet i boblekaret med hver sin dame uten noe mer hokus pokus. Dette lukter det ikke godt av!

Skrevet

Poenget mitt er at jeg faktisk ikke har beskyldt han for noe enda - bortsett fra at jeg reagerer på det som allerede har blitt meg fortalt! Jeg vil jo si at situasjonen stinker en smule, så "ja" jeg synes det er ille både at de har hatt dame(r?) i jacuzzi´n - forhåpentligvis med undertøyet i det minste, og jeg synes det er veldig ille om de har overnattet der! Jeg kunne iallefall ikke gjort det samme og samtidig følt at jeg hadde hatt rent mel i posen. Jeg har en ekkel følelse i magen når jeg ser for meg dette "bildet" med alkohol, to gutter, to jenter, jacuzzi, solnedgang, musikk og evt overnatting. Han vil i tilfelle ikke være den første i verden som er utro - og i en slik setting ligger alt til rette for at det kunne skjedd!!! Det er absolutt ingen sjans i verden for at jeg kunne oppdaget det!

Hvis dette er hva du føler er kanskje ikke denne gutten uansett ikke er den rette for deg?

Utro kan man være uansett om setting rundt er veldig innbydende eller om man "bare" er på en kjedelig fest i en garasje. Men det høres ut som tilliten ikke er helt på topp i utgangspunktet her.

Gjest Smaragd
Skrevet

Skjønner fårsåvidt at han nøler med å fortelle ting til deg om du som regel reagerer veldig på småting.

Når det er sagt, så er dette langt over min grense på hva som er greit..... :sjenert:

Jeg stoler fullt og helt på samboeren min, men nå føler jeg at jeg har en ganske så unik kar også da, som forteller meg alt om alt og alle og er generellt veldig åpen :)

Men å stole på han, og å måtte godta nærhet med andre jenter er i mitt hode to forskjellige ting.

Jeg setter ihvertfall ikke pris på å komme inn i et rom og der sitter en annen jente på fanget til samboeren min!

Det kunne X'n min finne på nemlig... selv om det var helt uskyldig, så er det fortsatt ikke greit!

Det går mer på respekt enn tillit i mitt hode.

Respekt for kjæresten sine følelser.

Og hadde jeg vert veldig sjalu av meg, hadde nok samboeren min vert enda mer forsiktig så han ikke skulle såre meg unødig - av respekt for mine følelser :)

Så jeg kunne aldri vert i et sånt forhold som du har, men det er meg.

Du må kjenne på om det er verdt det selv, for det er ingen andre enn deg som kjenner på det du føler.

Men jeg syns du burde ta deg en alvorsprat med ham, og si at du ønsker å stole på ham, men du trenger mer å bygge tillit på og akkurat nå gir han deg ingenting!

Lykke til :klemmer:

.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS: hvorfor er du sammen med en som kjører sitt eget løp og ikke kommuniserer med deg? Er det noe å trakte etter?

Skrevet

TS: hvorfor er du sammen med en som kjører sitt eget løp og ikke kommuniserer med deg? Er det noe å trakte etter?

Jeg tenker akkurat det samme. Hvis du er så utrygg i forholdet etter fem år så er det kanskje ikke det rette forholdet for deg. Enten så må du nesten suck it up og move on eller så må du vurdere om dette er mannen for deg.

Skrevet

Jeg synes mange overdriver her.

At han har vært utro er da vel ikke noe selvfølge? At hele situasjonen er en dealbreaker? Nei vet du hva.

Hadde jeg vært i samme situasjon som typen din, at det hadde vært jeg som ble med ei veninne på en hytte og hun hadde invitert en mann hun var intr i pluss kompisen, så hadde jeg da aldri vært utro. Og jeg hadde fått bakoversveis om jeg hadde blitt dumpet pga mistenkt utroskap når jeg kom hjem.

Om han er typen til å være utro, og han ikke er nok glad i deg og respekterer deg nok til å ikke være utro, så kommer han til å være utro uansett hvor mye du styrer,snuser og kontrollerer. Du må bare stole på ham og slippe han fri.

Man kan aldri eie et annet menneske, og du er faktisk bare nødt til å stole på ham, uansett om dere har forskjellige grenser.

Og når det gjelder grenser, så må dere snakke om det å komme til en enighet begge er fortrolige med. Dette betyr IKKE at han er nødt å føye seg etter dine grenser, det betyr nok at dere må møtes på midten, man må svelge kameler både medhårs og mothårs i et forhold.

Gjest Spinell
Skrevet

Men jeg stiller meg et spørsmål til - hva skal jeg si neste gang han skal reise på gutte-tur????

Synes du skal snu problemstillingen på hodet og ta styringa, jeg!Han behandler deg på den måten fordi du lar ham gjøre det. Tror han må få smake sin egen medisin.

Ikke vent på "neste gang", men finn på ting selv. Reis på jenteturer, storbyhelger og hytteturer uten ham på øyeblikks varsel og gjør alle de tingene mot ham som han gjør mot deg, så får du se hvordan han takler det.

Skrevet

skjønner ikke at du gidder å være sammen med en slik fyr. Det virker jo ikke som han tar hensyn til deg og dine følelser i det hele tatt! mitt råd: DUMP HAM!!!

Skrevet

Jeg synes mange overdriver her.

At han har vært utro er da vel ikke noe selvfølge? At hele situasjonen er en dealbreaker? Nei vet du hva.

Hadde jeg vært i samme situasjon som typen din, at det hadde vært jeg som ble med ei veninne på en hytte og hun hadde invitert en mann hun var intr i pluss kompisen, så hadde jeg da aldri vært utro. Og jeg hadde fått bakoversveis om jeg hadde blitt dumpet pga mistenkt utroskap når jeg kom hjem.

Om han er typen til å være utro, og han ikke er nok glad i deg og respekterer deg nok til å ikke være utro, så kommer han til å være utro uansett hvor mye du styrer,snuser og kontrollerer. Du må bare stole på ham og slippe han fri.

Man kan aldri eie et annet menneske, og du er faktisk bare nødt til å stole på ham, uansett om dere har forskjellige grenser.

Og når det gjelder grenser, så må dere snakke om det å komme til en enighet begge er fortrolige med. Dette betyr IKKE at han er nødt å føye seg etter dine grenser, det betyr nok at dere må møtes på midten, man må svelge kameler både medhårs og mothårs i et forhold.

Jeg tenker også at her mangler det en grunnmur i forholdet etter 5 år, som har med tillit, grenser og anerkjennelse av at man er forskjellige og tenker ulikt. At du har dine grenser betyr ikke nødvendigvis at han skal ha de samme. Der må dere forhandle, og eneste måten å gjøre det på er å ta noen seriøse samtaler om hvordan dere ønsker å ha det sammen, hva som skal til for at begge skal kjenne tillit og trygghet nok til å slippe å føle seg ufri.

TS - jeg opplever at du ikke har tillit til kjæresten din, og det kjennes sikkert vondt ut for deg. Men - det å kjenne at ens partner ikke har tillit til en selv - er minst like vondt.

Kanskje kjenner kjæresten din på akkurat det?

Gjest Gjest
Skrevet

At han har gått opp av badet når det satt to damer og han og kompisen der, tror jeg ikke noe på.

Sorry at jeg sier det, men med kompisen som er på sjekker'n, helt alene borte fra alle kjente, litt alkohol osv., og slik du beskriver typen, så tror jeg absolutt ikke at han har gått og lagt seg. Neppe!!

En slik situasjon hadde jeg ikke likt selv, nei. Og jeg hadde på ingen måte følt meg trygg på at ingenting skjedde. Dette ville jeg ha grublet på lenge ja..

Nå finnes det kanskje damer som stoler 110%. Noen gjør rett i det, og noen blir rundlurt år etter år. Det ser man jo selv, og man leser det i alle trådene her inne bl.a.

Uansett; så mye stoler jeg ikke på mannen min, det innrømmer jeg. Jeg kjenner han såpass at var hun kjempe-megastygg og/eller uvillig, kunne han nok holdt seg på matta.

Var hun normalt pen, villig, og kompisen ikke-moraliserende ifht. til dama hjemme, så stoler jeg IKKE på at det ikke ville skjedd noe. Dessverre. Og jeg ville aldri fått vite det sikkert heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...