Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 vi har akkuratt fått en baby også har vi en på 2 år. Vi har ikke bestilt noen ferie enda men tenker å ta en tur for toåringen sin del på ca 5-7 dager. Vi er ganske åpne for forslag og tenker muligheter for å reise med bil, båt, tog eller fly. Det må i tillegg være litt praktisk i forhold til babyen som da er ca 6 uker. Vi bor i Bergen
Barcelone Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Vi hadde mange familieferier i Norge da vi var små, men vi var litt større da. Så vidt jeg kan huske så hadde vi noen bestemte mål, men det ble mye stopping underveis hvis vi kom over noen morsomme severdigheter eller noe. Hvis dere skal på tur med en 2 åring så ville jeg kanskje ha satt et mål for turen. I Oslo så har man jo mye museer og man kan dra på Tusenfryd så kan man jo kjøre oppover mot Lillehammer og Hunderfossen (det er fortsatt en av mine favoritter selv i voksen alder!) og på veien din er det er Amadeus dyrepark hvor jeg tror de har en del norske dyr. Eller så har dere Kristiansand med dyreparken og nå også nyåpnet badeland som skal være virkelig bra. Det går jo av å kombinere Sør- og Østalndsferie. Tar jo bare 4 timer mellom Oslo og Kristiansand nå med de nye fine veiene.
Leanne Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 En toåring er vel ikke så kravstor når det gjelder ferie, det meste er vel gøy... Og man må ikke reise langt for å få feriefølelse. En av de beste ferieminnene mine var fra da vi leide hytte på en campingplass bare 40 min kjøring hjemmefra.. Som barn trodde jeg alltid at vi var laaaaangt hjemmefra, vi hadde tross alt kjørt en evighet Jeg er ikke så kjent i Bergensområdet, men det finnes kanskje noen koselige campingplasser med lekeplass/badeanlegg eller noe annet spennende.. Tusenfryd, Dyreparken i Kristiansand ville jeg ventet et par år med hvis dere ikke har tenkt å reise dit flere ganger da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå