Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i ferd med å parkere bilen utenfor på borettslagets parkeringsplass idet det kommer en mann av av utendlandsk opprinnelse(midtøsten et eller annet sted), banker i bilruten og kjefter ivei på gebrokkent norsk. Han påstår at jeg ikke har rettighet til å parkere der, (noe som er helt feil), og krever at jeg må flytte bilen. Jeg svarer da at bilen står der den står og at jeg ikke kommer til å flytte den. Vil så prøve å komme meg vekk fra han. Han gir seg ikke og fortsetter med å argumentere med at jeg har parkert bilen for nært hans, og at døren kan smelle borti/det blir vanskelig å komme inn og ut..bla bla. (Det var minst en meter mellom, så jeg syntes det var mer enn nok plass). Jeg oppfatter han som ubehagelig pågående, nærmest truende, og kjenner jeg begynner å bli sint. Klarer da å lire av meg at det ville være fullstendig uproblematisk å komme seg inn i bilen om han hadde begrenset seg litt med kebabdressingen.(han var ikke direkte slank..) Da går jeg inn, men merker i øyekroken at han følger meg med blikket. Med tanke på hans kranglete oppførsel; var det drøyt å komme med den kebabkommentaren? Bør jeg være redd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg var i ferd med å parkere bilen utenfor på borettslagets parkeringsplass idet det kommer en mann av av utendlandsk opprinnelse(midtøsten et eller annet sted), banker i bilruten og kjefter ivei på gebrokkent norsk. Han påstår at jeg ikke har rettighet til å parkere der, (noe som er helt feil), og krever at jeg må flytte bilen. Jeg svarer da at bilen står der den står og at jeg ikke kommer til å flytte den. Vil så prøve å komme meg vekk fra han. Han gir seg ikke og fortsetter med å argumentere med at jeg har parkert bilen for nært hans, og at døren kan smelle borti/det blir vanskelig å komme inn og ut..bla bla. (Det var minst en meter mellom, så jeg syntes det var mer enn nok plass). Jeg oppfatter han som ubehagelig pågående, nærmest truende, og kjenner jeg begynner å bli sint. Klarer da å lire av meg at det ville være fullstendig uproblematisk å komme seg inn i bilen om han hadde begrenset seg litt med kebabdressingen.(han var ikke direkte slank..) Da går jeg inn, men merker i øyekroken at han følger meg med blikket. Med tanke på hans kranglete oppførsel; var det drøyt å komme med den kebabkommentaren? Bør jeg være redd?

Jeg tenker at det ikke er umulig at du kan oppdage at han kan ha "skubbet" borti bilen din, når du skal avsted igjen.

Skrevet

Tror kanskje du skulle ha holdt deg for god for den kebab-kommentaren, men jeg kan godt skjønne at du ble sint.

Skrevet (endret)

Han er vel en av dem som også mener at kvinner bak rattet er noe stort tull og tøys, så det var bra at han møtte litt motstand, kebab eller ei. :ler:

Tror neppe du trenger å være redd. Han ville vel bare yppe seg litt.

Endret av hjertesukka
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg syntes dette var en veldig frekk kommentar. Jeg skjønner godt at du blei sint, men det kan godt tenkes at han oppfatta kommentaren veldig rasistisk med at du rakka ned på ham fordi han spiser "utendlandsk" mat noe som i hans hode kan oversettes til at du rakka ned på ham for at han kom fra et annet landt.

Hadde du sakt at han kunne holdt seg unna feit mat, hadde komentaren ikke vært like fordomsfull men den hadde enda vært veldig frekk. Hva var på poenget med å kommentere kebab annet enn å rakke ned på at han var utelnning? Du hadde aldri sakt akkurat det om han var norsk hadde du vel?

Du behøver nok ikke å være redd, men det kan godt tenkes at han skraper litt borti bilen din. Kanskje du da lærer å ikke være nedlatende mot andre uansett hvor provoserende de enn er. Da slipper du også at du setter deg selv i situasjoner hvor du må spørre deg selv om du har grunn til å være redd.

Skrevet

Blir nesten litt dårlig av å se hvor mye fremmedfrykt og fordommer det er ute og går.

Han mente at du måtte flytte bilen litt. Du mente at bilen var riktig parkert. Dette er en problemstilling som kan oppstå mellom hvem som helst.

Men du legger stor vekt på at han snakket gebrokkent norsk. Han var feit og at han var av utenlands bakgrunn.

Hadde du vært like frekk om det var en overvektig nordmann og bedt han holde seg unna ribbe og kjøttboller?!

Han er et menneske akkurat som deg. Du ble sint og han ble sint. Hvorfor skal du være mer redd han enn han skulle vært redd deg?

Og ja jeg er helt sikker på at du har maaaange bekjente med utenlands opprinnelse som er veldig normale. Men alle kan ha en dårlig dag uansett utseende eller kulturell bakgrunn.

Og kommentaren om at han er sikkert en av dem som ikke takler kvinnfolk bak rattet, er bare for dum til å kommenteres.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Blir nesten litt dårlig av å se hvor mye fremmedfrykt og fordommer det er ute og går.

Han mente at du måtte flytte bilen litt. Du mente at bilen var riktig parkert. Dette er en problemstilling som kan oppstå mellom hvem som helst.

Men du legger stor vekt på at han snakket gebrokkent norsk. Han var feit og at han var av utenlands bakgrunn.

Hadde du vært like frekk om det var en overvektig nordmann og bedt han holde seg unna ribbe og kjøttboller?!

Han er et menneske akkurat som deg. Du ble sint og han ble sint. Hvorfor skal du være mer redd han enn han skulle vært redd deg?

Og ja jeg er helt sikker på at du har maaaange bekjente med utenlands opprinnelse som er veldig normale. Men alle kan ha en dårlig dag uansett utseende eller kulturell bakgrunn.

Og kommentaren om at han er sikkert en av dem som ikke takler kvinnfolk bak rattet, er bare for dum til å kommenteres.

At man blir provosert av truende oppførsel trenger da ikke ha noe med fordommer å gjøre. Hadde noen plutselig dukket opp og oppført seg på den måten til meg ville jeg også reagert. At han var av utenlandsk opprinnelse tolker jeg at hun tok med som opplysning her for å forklare hvorfor hun sa kebabdressing og ikke ribbefett.

Som du sier selv, alle kan ha en dårlig dag. Skal man finne seg i hva som helst bare fordi noen er av utenlandsk opprinnelse, fordi ellers ville det vært "fordomsfullt"? Er helt utrolig hvor politisk korrekte man skal være her i landet; bare fordi utlendinger har en annen kultur så skal vi med vår kultur pent tåle å bli nærmest angrepet slik som i dette tilfellet. Flotters, ikke rart store deler av Oslo øst tømmes for etniske nordmenn. De orker ikke mer.

Til TS: Ja den kommentaren var nok unødig frekk, men jeg skjønner godt at du reagerte og når det kommer overrumplende så rekker man ikke alltid å sensurere reaksjonen. Selv er jeg av typen som blir paff og stum og bruker de neste to timene på å komme på ting jeg burde sagt eller gjort, mens jeg irriterer meg over at jeg lot meg overkjøre. Jeg skulle gjerne hatt litt av din standhaftighet. ;)

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Ja, det var vanvittig frekt, og jeg skjønner at han ikke ble i bedre humør av det. Jeg skjønner også at du selv synes at det var litt mye. Men jeg tror ikke du kan forvente deg noen "hevn" av den grunn. Han har sikkert fortalt om "den irriterende kjerringa" han møtte til diverse bekjentskaper i løpet av dagen, og fått ut irritasjonen sånn.

Skrevet

Hadde det kostet så mye å flytte bilen en smule?

Skrevet

Ja, jeg synes du var frekk. Slike kommentarer kan du holde deg for god for.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Eurodice
Skrevet

TS skriver at det var minst en meter mellom bilene, det må være rikelig avstand. På oppmerkede parkeringsplasser er det sjelden så god avstand.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da går jeg imot flertallet.. Jeg syns det va en drøy kommentar, men serisøt fyren va jo først drøy mot deg! Har man ikke lov til å si noe imot lengre?? Flott at du sa ifra:)

Gjest Vampen
Skrevet

Signerer fullt og helt. :jepp:

Skrevet

Det var en spøk som falt i dårlig jord, skjønner jeg. Etterlyser litt mer smil, humor og høflighet i trafikken. Folk blir så fort hissige.

Jeg er ellers enig i at en meters avstand burde holde.

Skrevet

Ja. Det hadde det. Jeg hadde følt det ydmykende i og med at han ikke spurte pent, men nærmest overfalt meg og forlangte at jeg skulle flytte den i en kommanderende, aggressiv tone. Jeg liker ikke å kommanderes til noe av noen som tydeligvis tror de kan beordre kvinner akkurat som de vil. I ettertid har jeg snakket med en nabo, som kunne fortelle at politiet gjentakende ganger har kommet til fordi han har slått kona, og han skal ha skutt med hagle etter en av kattene som bor i naboblokken. Fyren er rett og slett ikke god, og hadde jeg visst dette da jeg parkerte bilen er det ikke usannsynlig at det hadde kommet noen langt sterkere gloser enn noe kebabgreier..

Gjest Blondie65
Skrevet

Ja. Det hadde det. Jeg hadde følt det ydmykende i og med at han ikke spurte pent, men nærmest overfalt meg og forlangte at jeg skulle flytte den i en kommanderende, aggressiv tone. Jeg liker ikke å kommanderes til noe av noen som tydeligvis tror de kan beordre kvinner akkurat som de vil. I ettertid har jeg snakket med en nabo, som kunne fortelle at politiet gjentakende ganger har kommet til fordi han har slått kona, og han skal ha skutt med hagle etter en av kattene som bor i naboblokken. Fyren er rett og slett ikke god, og hadde jeg visst dette da jeg parkerte bilen er det ikke usannsynlig at det hadde kommet noen langt sterkere gloser enn noe kebabgreier..

Jeg synes likevel at du kunne holdt deg for god til den kebabkommentaren. Jeg liker ikke kommentarer som går på folks utseende. Jeg tror du hadde kommet langt lengre hvis du hadde tatt den helt motsatte tonen:

Hvis det er svært vanskelig for deg å komme ut fra luken når det er en meter mellom bilene kan jeg flytte den. Her i Norge lærer vi å lukeparkere på langt trangere avstand, men jeg innser jo at dette kan være anderledes andre steder. Så hvis du trenger mer plass pga at det er vanskelig for deg å komme ut så kan jeg flytte. Det er imidlertid første gang jeg har opplevd at en meter mellom bilene ikke skal være nok. Men med denne avstanden er det mer enn god nok plass til å åpne døren så jeg flytter den ikke av den grunn. Hva blir det til?
Skrevet

Jeg synes likevel at du kunne holdt deg for god til den kebabkommentaren. Jeg liker ikke kommentarer som går på folks utseende. Jeg tror du hadde kommet langt lengre hvis du hadde tatt den helt motsatte tonen:

Haha :-) Godt poeng.. og kanskje samtidig lagt til et vennlig"jeg er gjerne behjelpelig dersom du skulle trenge et kurs i å parkere"

Skrevet

Haha :-) Godt poeng.. og kanskje samtidig lagt til et vennlig"jeg er gjerne behjelpelig dersom du skulle trenge et kurs i å parkere"

Synes det var helt greit, jeg ser ingen grunn til å komme overens med så kranglete peroner (uansett om de er norske eller utenlandske )

Han var ant . en idiot, eller kanskje han ventet på en kamerat og ville ha parkeringsplassen til ham :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den kebab kommentareren var veldig unøvendig å komme med. Men han oppførte seg som en idiot ja.

Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor han oppførte seg som en idiot..?

Virker som om du hisset deg opp like mye som han. Han var bare verre fordi

han var utenlandsk og ikke var enig med deg???

Tenk om han hadde kalt DEG for noe?? Du hadde vel anmeldt han da, tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...