Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Jeg og samboer har lagt om til kalorifattigere kosthold. Jeg stuper ned i vekt, mens det går meget sakte med han. Hva kan årsaken være? Han propper seg mer med frukt, grønnsaker og knekkebrød enn jeg gjør, dvs han spiser mye større porsjoner, men han er jo større enn meg i kroppen også. Til gjengjeld spiser jeg endel kaker og godterier, bare mye mindre mengder enn tidligere. Han trener også mye mer enn meg, intensive, lange økter, mens jeg nok er mye mer aktiv i det daglige enn han (hjemme med en meget aktiv 1 åring som flyr høyt og lavt), men har mye mindre intensiv trening, går på spinning et par ganger i uka, + noen rolige småjoggeturer med barnevogn. Hvorfor går jeg så raskt ned, mens han sliter med å gå ned i vekt? Vi hadde vel begge 15 kilo for mye i utg punktet, jeg har gått ned 14 kg, han 5.... Kan det vgære genetiske forhold?
Leifr Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Jeg stuper ned i vekt, mens det går meget sakte med han. Hva kan årsaken være? Han propper seg mer med frukt, grønnsaker og knekkebrød enn jeg gjør, dvs han spiser mye større porsjoner Tror nok årsaken ligger i den siste setningen her. Prøvd å faktisk måle og beregne kalori-inntak over en periode? Kan være noen overraskelser der.
tøydokka Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 frukt og knekkebrød er ikke noe man kan proppe i seg ubegrenset av om man vil ned i vekt, dessverre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå