Gjest Legolas Skrevet 28. juni 2010 #1 Del Skrevet 28. juni 2010 Her er tøyset de har bedrevet over hele det sørlige Storbritannia bare det siste året. Det mest imponerende er vel ikke figurene, men at disse bebrillede moroklumpene av noen akademikere har kunnet holde på med snorene og plankene sine i 30 år uten noensinne å bli tatt på fersken. 11.000 slike unike figurer har de laget uten at det noensinne er blitt rapportert fra legevakten om innlagte nerder med baken full av hagl eller salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni123 Skrevet 28. juni 2010 #2 Del Skrevet 28. juni 2010 Her er tøyset de har bedrevet over hele det sørlige Storbritannia bare det siste året. Det mest imponerende er vel ikke figurene, men at disse bebrillede moroklumpene av noen akademikere har kunnet holde på med snorene og plankene sine i 30 år uten noensinne å bli tatt på fersken. 11.000 slike unike figurer har de laget uten at det noensinne er blitt rapportert fra legevakten om innlagte nerder med baken full av hagl eller salt. Haha, ganske utrolig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 29. juni 2010 #3 Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg fant ikke en eneste henvisning til avsløringer eller forskning eller whatever som sier at det er mattestudenter som har gjort det. For meg er det ett fett hvordan disse figurene har oppstått. Gjerne bebrillede studenter for min del. Men skal vi ta ditt ord for god fisk? Er det noe du vet eller bare noe du har bestemt deg for? Så du hele videoen forresten? Den referer til steder også utenfor Storbritannia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2010 #4 Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg fant ikke en eneste henvisning til avsløringer eller forskning eller whatever som sier at det er mattestudenter som har gjort det. For meg er det ett fett hvordan disse figurene har oppstått. Gjerne bebrillede studenter for min del. Men skal vi ta ditt ord for god fisk? Er det noe du vet eller bare noe du har bestemt deg for? Så du hele videoen forresten? Den referer til steder også utenfor Storbritannia. De reiser rundt med triksene sine for å gjøre enfoldige mennesker som deg forvirret og tro at det er busemannen som har gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 29. juni 2010 #5 Del Skrevet 29. juni 2010 Hehe, vel. Men jeg ser gjerne bevis på at det er sånn. Jeg tror forøvrig verken på busemenn, spøkelser eller utenomjordiske. Og enfoldig, du. Hrmf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 29. juni 2010 #6 Del Skrevet 29. juni 2010 Her er tøyset de har bedrevet over hele det sørlige Storbritannia bare det siste året. Det mest imponerende er vel ikke figurene, men at disse bebrillede moroklumpene av noen akademikere har kunnet holde på med snorene og plankene sine i 30 år uten noensinne å bli tatt på fersken. 11.000 slike unike figurer har de laget uten at det noensinne er blitt rapportert fra legevakten om innlagte nerder med baken full av hagl eller salt. Fantastiske figurer. Jeg bare digger kornsirkler. Jeg lurer på når de krystalltroende skal slutte å mase om UFOer og heller beundre dem som de kunstverkene de er. Men på den annen side, da forsvinner vel det meste av moroa, og bøndene kommer til å ligge på lur med hagla for å få slutt på uvesenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 29. juni 2010 #7 Del Skrevet 29. juni 2010 Fantastiske figurer. Jeg bare digger kornsirkler. Jeg lurer på når de krystalltroende skal slutte å mase om UFOer og heller beundre dem som de kunstverkene de er. Men på den annen side, da forsvinner vel det meste av moroa, og bøndene kommer til å ligge på lur med hagla for å få slutt på uvesenet. Hva skal egentlig til for at krystallmafiaen skal slutte å tro på at aliens står bak dette? Å legge frem videobevis/dokumentasjon beviser jo tross alt kun at den ene kornsirkelen ble konstruert av mennesker. Blir litt av det samme gamet som når man diskuterer religion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2010 #8 Del Skrevet 30. juni 2010 Hva skal egentlig til for at krystallmafiaen skal slutte å tro på at aliens står bak dette? Å legge frem videobevis/dokumentasjon beviser jo tross alt kun at den ene kornsirkelen ble konstruert av mennesker. Blir litt av det samme gamet som når man diskuterer religion. Det ville selvsagt være en god begynnelse. Men noe slikt kommer selvsagt ikke til å skje. Ingen av disse som påstår at de lager slike sirkler ville finne på å stille seg i forlegenhet på en slik måte. Men om du føler deg kallet så er det saktens plass til en slik video også på youtube. Jeg lover deg at jeg kommer til å spre den rundt og endre min oppfatning om hvordan disse fenomenene oppstår. Du må bare huske på å oppfylle følgende kriterier: 1. Alt arbeid må gjøres om natten, fortrinnsvis over en natt. Men en ukes nattarbeid aksepteres også med tanke på at en figur under arbeid kan ha gått uoppdaget hen av bonden. 2. Ikke et eneste kornaks må brekkes, men bøyes ned slik at kornet fortsetter å vokse i liggende stiling. Dette må verifiseres en til to uker etter at fguren din er laget. 3. Figuren må være minst 150-200 meter i diameter, svært kompleks og 100% perfekt fra fulgeperspektiv i helikopter ca. 100 meter over bakken. 4. Figuren må ha en målbar radioaktiv stråling i sentrum som er av en slik beskaffenhet at det ikke er tilrådelig for en med pacemaker å gå inn i den. Eller... Du kan tegne denne med kritt på en parkeringsplass i fullt dagslys der diameteren på det ferdige produktet er minst 50 meter. Husk bare at ditt sluttprodukt må være like nøyaktig som orginalen. Få med deg så mange hjelpere du bare ønsker og bruk de hjelpemidlene du vil, bare du hele tiden befinner deg på bakken. http://heritageaction.files.wordpress.com/2009/10/crop_circles_swirl.jpg Klarer du dette så er det helt åpenbart at disse figurene er laget av luringer med planker og snorer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 30. juni 2010 #9 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Det ville selvsagt være en god begynnelse. Men noe slikt kommer selvsagt ikke til å skje. Ingen av disse som påstår at de lager slike sirkler ville finne på å stille seg i forlegenhet på en slik måte. Men om du føler deg kallet så er det saktens plass til en slik video også på youtube. Jeg lover deg at jeg kommer til å spre den rundt og endre min oppfatning om hvordan disse fenomenene oppstår. Du må bare huske på å oppfylle følgende kriterier: 1. Alt arbeid må gjøres om natten, fortrinnsvis over en natt. Men en ukes nattarbeid aksepteres også med tanke på at en figur under arbeid kan ha gått uoppdaget hen av bonden. 2. Ikke et eneste kornaks må brekkes, men bøyes ned slik at kornet fortsetter å vokse i liggende stiling. Dette må verifiseres en til to uker etter at fguren din er laget. 3. Figuren må være minst 150-200 meter i diameter, svært kompleks og 100% perfekt fra fulgeperspektiv i helikopter ca. 100 meter over bakken. 4. Figuren må ha en målbar radioaktiv stråling i sentrum som er av en slik beskaffenhet at det ikke er tilrådelig for en med pacemaker å gå inn i den. Eller... Du kan tegne denne med kritt på en parkeringsplass i fullt dagslys der diameteren på det ferdige produktet er minst 50 meter. Husk bare at ditt sluttprodukt må være like nøyaktig som orginalen. Få med deg så mange hjelpere du bare ønsker og bruk de hjelpemidlene du vil, bare du hele tiden befinner deg på bakken. http://heritageaction.files.wordpress.com/2009/10/crop_circles_swirl.jpg Klarer du dette så er det helt åpenbart at disse figurene er laget av luringer med planker og snorer. Som alltid så legges bevisbyrden på skeptikerne, ikke sant? Det gjelder religion, konspirasjonsteorier og paranormale fenomener. Poenget her er at jeg mener at ingen kornsirkler er konstruert av aliens, og ett eneste dokumentert tilfelle fra deg vil være nok til å overbevise meg. Du mener at det er mulig at aliens konstruerer kornsirkler, og å gi et dokumentert tilfelle på at mennesker kan lage kornsirkler er ikke tilstrekkelig for å avkrefte denne (ikke-vitenskapelige)teorien. (À la 'God of the gaps'-argumentasjonen). EDIT: Og forresten, disse kriteriene, er de egentlig reelle? Jeg har hørt alle disse nevnt i forbindelse med kornsirkler før, men så vidt jeg vet er det ikke gjort objektive undersøkelser rundt dette. Vil det isåfall bety at ett eneste avvik i forhold til disse kriteriene hos 'autentiske' kornsirkler vil være nok til å utelukke at den er laget av aliens? Endret 30. juni 2010 av Larsern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2010 #10 Del Skrevet 30. juni 2010 Som alltid så legges bevisbyrden på skeptikerne, ikke sant? Det gjelder religion, konspirasjonsteorier og paranormale fenomener. Poenget her er at jeg mener at ingen kornsirkler er konstruert av aliens, og ett eneste dokumentert tilfelle fra deg vil være nok til å overbevise meg. Du mener at det er mulig at aliens konstruerer kornsirkler, og å gi et dokumentert tilfelle på at mennesker kan lage kornsirkler er ikke tilstrekkelig for å avkrefte denne (ikke-vitenskapelige)teorien. (À la 'God of the gaps'-argumentasjonen). EDIT: Og forresten, disse kriteriene, er de egentlig reelle? Jeg har hørt alle disse nevnt i forbindelse med kornsirkler før, men så vidt jeg vet er det ikke gjort objektive undersøkelser rundt dette. Vil det isåfall bety at ett eneste avvik i forhold til disse kriteriene hos 'autentiske' kornsirkler vil være nok til å utelukke at den er laget av aliens? Bevisbyrde? Jeg trodde vi drev med hypotesetesting? Om vi skal teste hypotesen om at det er luringer med utpreget geometrifetish som er ute på nattestid og lager hyss så er vel den beste fremgangsmåten å forsøke å replisere hendelsen, først under ideelle forhld og deretter under realistiske forhold i et eksperiment. Om man ikke klarer å fremstille et like godt produkt i skala 1:3 med kritt, passer og linjal under ideelle forhold i fullt dagslys, er det da sannsynlig at man klarer det i stummende mørke med planker og tråder ute på et jorde? Kriteriene jeg nevner foreligger i alle disse sirklene. Det foreligger det en rekke objektive undersøkelser og målinger på. Konklusjonen din om at det derfor må være såkalte aliens som har gjort det får stå for egen regning. Jeg gleder meg til å se din fremgangsmåte når du skal hypoteseteste en slik teori. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #11 Del Skrevet 30. juni 2010 Du må bare huske på å oppfylle følgende kriterier: 1. Alt arbeid må gjøres om natten, fortrinnsvis over en natt. Men en ukes nattarbeid aksepteres også med tanke på at en figur under arbeid kan ha gått uoppdaget hen av bonden. 2. Ikke et eneste kornaks må brekkes, men bøyes ned slik at kornet fortsetter å vokse i liggende stiling. Dette må verifiseres en til to uker etter at fguren din er laget. 3. Figuren må være minst 150-200 meter i diameter, svært kompleks og 100% perfekt fra fulgeperspektiv i helikopter ca. 100 meter over bakken. 4. Figuren må ha en målbar radioaktiv stråling i sentrum som er av en slik beskaffenhet at det ikke er tilrådelig for en med pacemaker å gå inn i den. Jeg er uenig i at følgende kan slås fast som fakta: - At alt har blitt gjort over én natt - At ikke et eneste kornaks har blitt brukket - At samtlige av figurene er 100% perfekt fra fugleperspektiv - At samtlige av figurene har en målbar radioaktiv stråling i sentrum som er av en slik beskaffenhet at det ikke er tilrådelig for en med pacemaker å gå inn i den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 30. juni 2010 #12 Del Skrevet 30. juni 2010 Bevisbyrde? Jeg trodde vi drev med hypotesetesting? Om vi skal teste hypotesen om at det er luringer med utpreget geometrifetish som er ute på nattestid og lager hyss så er vel den beste fremgangsmåten å forsøke å replisere hendelsen, først under ideelle forhld og deretter under realistiske forhold i et eksperiment. Om man ikke klarer å fremstille et like godt produkt i skala 1:3 med kritt, passer og linjal under ideelle forhold i fullt dagslys, er det da sannsynlig at man klarer det i stummende mørke med planker og tråder ute på et jorde? Kriteriene jeg nevner foreligger i alle disse sirklene. Det foreligger det en rekke objektive undersøkelser og målinger på. Konklusjonen din om at det derfor må være såkalte aliens som har gjort det får stå for egen regning. Jeg gleder meg til å se din fremgangsmåte når du skal hypoteseteste en slik teori. Hvorfor skal jeg bevise at jeg kan lage en kornsirkel? Holder det ikke å henvise til google med søkefrasen "making of a crop circle" e.l? Mønstrene er faktisk ikke så utrolig kompliserte, de fleste kan med letthet lages med GPS (for å sette sentrum av sirlene), og planker med tråder av forskjellig lengde for å lage sirklene, eller andre egnede hjelpemidler for andre geometriske former. Eventuelt kan triangulering benyttes, men det krever litt mer av arkitekten. Teknikken eksisterer, og det er tross alt ikke snakk om folk som finner på dette i fylla. De mer kompliserte mønstrene krever selvsagt mer, men er fortsatt fullt mulig, (tydeligvis). Videre kan du jo henvise til anerkjente undersøkelser hvor det er utført målinger av kornsirkler, altså dette med stråling og toleranser, og da forventer jeg et minimum av vitenskapelig arbeid. (Jeg har ikke funnet noe). Forresten, hvilke andre forklaringer har du på kornsirkler? Dyr, geologiske/meterologiske fenomener, gud? Hvorfor er mennesker utelukket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 30. juni 2010 #13 Del Skrevet 30. juni 2010 Bevisbyrde? Jeg trodde vi drev med hypotesetesting? Om vi skal teste hypotesen om at det er luringer med utpreget geometrifetish som er ute på nattestid og lager hyss så er vel den beste fremgangsmåten å forsøke å replisere hendelsen, først under ideelle forhld og deretter under realistiske forhold i et eksperiment. Om man ikke klarer å fremstille et like godt produkt i skala 1:3 med kritt, passer og linjal under ideelle forhold i fullt dagslys, er det da sannsynlig at man klarer det i stummende mørke med planker og tråder ute på et jorde? Kriteriene jeg nevner foreligger i alle disse sirklene. Det foreligger det en rekke objektive undersøkelser og målinger på. Konklusjonen din om at det derfor må være såkalte aliens som har gjort det får stå for egen regning. Jeg gleder meg til å se din fremgangsmåte når du skal hypoteseteste en slik teori. Hvilke "man" er det som skal teste denne hypotesen, da? Du stiller opp noen merkelige betingelser her. Den som har laget denne kornsirkelen, har laget seg en algoritme for oppmerking av området, og en systematikk for produksjonen av selve sirklene. For meg ser dette ut som en relativt enkel systematikk: Figuren er i sin helhet laget av sirkler av forskjellige størrelser. Det man trenger her, er en systematikk for å lokalisere sentrum av hver sirkel. De mindre sirklene er laget av halvsirkler, og det er 6 av dem. Dvs at de er slått med utgangspkt i 6 midtpunkter som er likt fordelt rundt omkretsen av "hovedsirkelen". Å lage slike buer som deler en sirkel inn i 6 like store deler, og som går gjennom sirkelens senter, er noe alle barn som har lekt med passer, kan gjøre. Jeg pleide å dekorere skolebøkene mine med sånne konstruksjoner. Denne figuren er i bunn og grunn bare utvalgte deler av det du får når du først lager en sirkel med passeren, og så lager identiske sirkler til den første, med senter på den første sirkelens omkrets. Hver sirkel bruker krysningspunktet mellom den originale omkretsen, og omkretsen av naboen, som sitt senter. Da blir det plass til 6 identiske sirkler, og alle omkretsene krysser sentrum av "modersirkelen". På papiret kan man lage en slik på sekunder med en passer. Og systemet med tau og plugger, er faktisk ikke noe annet enn en passer. Og figurene kan lages på den tida det tar å gå langs omkretsen. De sirklene som utgjør armene i den store, er også regelmessige, og hver arm er identisk. Felles for dem, er at senteret for hver sirkel ligger på omkretsen av den sirkelbuen som utgjør hver arm. Man trenger altså en regel for å definere avstanden fra et senter til det neste. Den enkleste løsningen jeg kan se for meg, er å beregne avstandene til sentrum av den store sirkelen, og merke ut disse som knuter på et tau og gå runden med en plugg i senter for den store sirkelen med tauet som radie. Det som er poenget her, er at alt sammen er sirkler som har sitt sentrum på omkretsen til andre sirkler, og den tilsynelatende komplekse figuren kan reduseres til et enkelt geometrisk og logistisk problem. Selve oppmerkingen kan gjøres av minimum to personer. I og med at dette er passergeometri, men gjort med tau og der en enkel plugg er den eneste markeringen av et sentrum, så er to personer minimum. Alt kan beregnes på forhånd, og det største problemet er antakelig å ikke blande sammen tauene man trenger til oppmerkingen. Dersom man har flere personer med en klart definert oppgave på forhånd, så kan dette gjøres både lett og raskt og uten forvirring. Dersom man har 6 eller 7 personer, så kan alle relevante sentra merkes opp veldig lett, og hver enkelt person kan så sette i gang med å trakke ut sin arm. Når det gjelder de minste sirklene, så er jeg litt usikker på hvordan de er laget. Det er en systematikk i dem også, men jeg kan ikke se helt hva det er. Men så er det ikke mitt design, heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A Skrevet 30. juni 2010 #14 Del Skrevet 30. juni 2010 Fantastiske figurer. Jeg bare digger kornsirkler. Jeg lurer på når de krystalltroende skal slutte å mase om UFOer og heller beundre dem som de kunstverkene de er. Men på den annen side, da forsvinner vel det meste av moroa, og bøndene kommer til å ligge på lur med hagla for å få slutt på uvesenet. Krystall-toende? Er det en egen religion med krystalltro? Uansett så er jo bønder på vakt. Pga det koster intenst mye penger å få en åker ølakt av "mattestudenter". Så derfor skjønner jeg ikke at du digger det. Det er jo hærverk. Uansett hvem som lavde det.Og med hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 1. juli 2010 #15 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Krystall-toende? Er det en egen religion med krystalltro? Uansett så er jo bønder på vakt. Pga det koster intenst mye penger å få en åker ølakt av "mattestudenter". Så derfor skjønner jeg ikke at du digger det. Det er jo hærverk. Uansett hvem som lavde det.Og med hva. Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Det er utrolig stilig. Hærverk? Bønder over hele Europa subsidieres i ekstrem grad, basert på arealet av dyrket mark, og vi har overproduksjon i landbruket så det holder. Tror ikke det gjør så mye, nei. Og "krystalltroende" er en lett nedlatende betegnelse på tulllingene som tror at disse figurene er kommunikasjon fra utenomjordiske. De mener at det ligger masse matematikk og viktige ting i figurene. Vi har enda til gode å få en kur mot AIDS eller kreft basert på noe som var kommunisert per kornsirkel, eller noen eksempler på et konkret budskap, men det hindrer dem ikke i å hevdet at aliens lager sirklene. Endret 1. juli 2010 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkyh Skrevet 1. juli 2010 #16 Del Skrevet 1. juli 2010 Er ikke dette en typisk jobb for myth busters da?? Kanskje det har blitt tatt opp på noen av programmene deres tidligere? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 1. juli 2010 #17 Del Skrevet 1. juli 2010 Er ikke dette en typisk jobb for myth busters da?? Kanskje det har blitt tatt opp på noen av programmene deres tidligere? Noen som vet? Kornsirkler? Nei, det tror jeg ikke de har testet. Tror ikke noen av fansen til Mythbusters anser at det er en myte at det er mennesker som lager kornsirklene. Og det er ingen som anser at den alternative forklaringen har noe for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolla Skrevet 3. juli 2010 #18 Del Skrevet 3. juli 2010 Kornsirkler er ikke noe jeg har greie på, så derfor skal jeg være forsiktig med å uttale meg. Men etter å ha sett videoen i begynnelsen, må jeg si at jeg ble imponert. Jeg synes det er vanskelig å tro at dette er laget av mennesker. For det første, så ser disse kornsirklene relativt komplisert ut, så man skulle tro det ville ligge endel arbeid bak det, dersom det var spøkefugler som sto bak. Det er rart om noen skulle legge så mye arbeid i dette, for dette må jo i tilfelle være ulønnet arbeid på fritiden. Risikoen for å bli oppdaget må jo også være ganske stor, og da kan man nok få en haglladning i baken. Bøndene ser sikkert ikke med blide øyne på dette. Det er også rart om det er aliens som står bak det. Dersom poenget er å kommunisere et budskap til menneskeheten, så måtte aliens kunne gjøre det mye enklere, for eksempel gjennom radio eller fjernsyn. Jeg har mest tro på at dette er et naturfenomen av ett eller annet slag, for eksempel intens elektromagnetisk stråling. Er det noen som har sjekket om disse kornsirklene har en tendens til å dukke opp etter tordenvær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 3. juli 2010 #19 Del Skrevet 3. juli 2010 Kornsirkler er ikke noe jeg har greie på, så derfor skal jeg være forsiktig med å uttale meg. Men etter å ha sett videoen i begynnelsen, må jeg si at jeg ble imponert. Jeg synes det er vanskelig å tro at dette er laget av mennesker. For det første, så ser disse kornsirklene relativt komplisert ut, så man skulle tro det ville ligge endel arbeid bak det, dersom det var spøkefugler som sto bak. Det er rart om noen skulle legge så mye arbeid i dette, for dette må jo i tilfelle være ulønnet arbeid på fritiden. Risikoen for å bli oppdaget må jo også være ganske stor, og da kan man nok få en haglladning i baken. Bøndene ser sikkert ikke med blide øyne på dette. Det er også rart om det er aliens som står bak det. Dersom poenget er å kommunisere et budskap til menneskeheten, så måtte aliens kunne gjøre det mye enklere, for eksempel gjennom radio eller fjernsyn. Jeg har mest tro på at dette er et naturfenomen av ett eller annet slag, for eksempel intens elektromagnetisk stråling. Er det noen som har sjekket om disse kornsirklene har en tendens til å dukke opp etter tordenvær? Nei. Dette har ikke noe med naturfenomener å gjøre, det er mennesker som lager kornsirkler. Hva skjer med samfunnet egentlig, når dette faktisk må forsvares? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #20 Del Skrevet 4. juli 2010 Nei. Dette har ikke noe med naturfenomener å gjøre, det er mennesker som lager kornsirkler. Hva skjer med samfunnet egentlig, når dette faktisk må forsvares? Du kan ikke si at det er fakta, når ingen enda har bevist det. Det burde jo være enkelt å vise noe slikt på TV. Jeg tror det ikke før jeg får se det, tenker jeg, akkurat som jeg tenker i forhold til reiligion. Du høres jo mer fantatisk ut enn en glakristen Jesus-predikant på en tirsdagsformiddag i Karl Johan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå