Gjest Ramala Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 I Oktober 2008 fikk jeg Nav til å sende inn krav om Bidrag for mine 2barn og da ble han pålagt å betale fra Juli mnd -08 ( Krav om bidrag ble "tilbake datert" ) Og jeg fikk utbetalt Bidragsforskud fra bidragsfon.. fra Novembere-08.. Far`en til mine barn har ikke betalt ett eneste bidrag & jeg har kunn fått utbetalt b.forskudd (fikk utbet 100%sats)som utgjorde rundt ca 2.600.- (som egentlig sku ha utgjort kr 5.500,- om far hadde betalt!). Hva i kontakt med Innkrevningsentralen flere ganger og di hadde sendt krav om trekk i lønn til arbeidsgiver, men alikevell gjorde arbeidsgiver ikkke dette, enda han fikk "purring" nr2 om å tekke faren til barna mine i lønn!!! Trodde Arbeidsgiver var pliktig i å gjøre dette når di får sånne krav??! Og om di faktisk utelater å trekke ansatte i lønn, er det noen andre måter man kan "påvirke" Arbeidsgiver på for og trekke sinn ansatt på?! Nå har det seg også sånn at våres barn er flyttet til far, så nå er han ikke lenger bidrags pliktig. Selvfølgelig fikk jeg brev i posten ang bidrag osv og at han hadde krevd med for bidrag (noe som er latterlig siden han ikke betalte en eneste krone da vi hadde privat avtale eller da innkrevningsentralen krevde han for bidrag) , men da jeg faktisk ikke har noen som helst inntekt, er jeg ikke bidrags pliktig heller, til han`s store skufelse!!! Barna våres har nå bodd hos han i ca 9 mnd`er og han får vell utbetalt minste satsen i bidragsforskud regner jeg med. Men SÅ til selveste -Spørsmålstegnet-!!! Det er 15 mnd som han faktisk var bidragpliktig og som han overhode ikke har betalt meg eller innkrevnings sentralen 1 eneste krone av det han var pålagt å betale. Og da lurer jeg egentlig på om jeg har krav på di pengene som han ikke har betalt inn (foruten selvfølgelig di pengene jeg fikk bidragsforskud på), da jeg faktisk kunn fikk 2600 i mnd`en og egentlig ville ha fått ca 5500 ut.bet om han da hadde faktisk betalt inn bidrag!! Etter å ha regnet etter så er det en god del penger jeg faktisk ikke har fått!!! Og selv om barna på nåværende tids punkt bor med far, har ikke jeg da krav på di pengene som er "utestående" fra barna, faktisk bodde med meg?!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå