Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Søkende
Skrevet

Hei,

For å si det rett ut: jeg synes det er vanskelig å få meg skikkelig dame. Jeg ser etter ei som har utdanning men også er litt tradisjonell, ikke sånn norsk jeg-har-alltid-rett-jente.

Greia er at jeg studerer til og bli hjelpepleier. På skolen treffer jeg mange muslimjenter. Jeg veit ikke hva slags fordommer dere har, men jeg kan si dere at de er utrolig ålreite. De ler og tuller akkurat som oss andre. (Spesielt ei av de. ;) ) Jeg har også jobba på sykehjem og har alltid likt meg sammen med utlendinger. Mye å lære derfra når man bare vil selv.

Men jeg veit jo at jeg ikke har noen sjans på de jentene. Har ikke prøvd meg heller. Men mer og mer tenker jeg at jeg burde bli muslim og komme inn i miljøet. Jeg tror på Gud og mener at Gud og Allah er den samme. Og det er ikke noen big deal for meg om jeg ber i kirken eller i moskeen. Men ikke diskuter troen min, det er ikke det som er greia her.

Så jeg lurer på om noen menn eller noen menn dere kjenner har blitt muslimer og fått seg muslimsk dame? Funka det? Eller var det masse problemer?

Og værså snill; ikke noe rasisme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår hva du tenker, og det er jo litt av et steg å ta om du bestemmer deg for å gjennomføre dette - og bli muslim. Det finnes mange flotte mennesker, uansett hvilket utseende eller religion de har. Det jeg tror du må huske på er at dette ikke bare handler om religion, men om kultur. Muslimer i Norge er jo ofte ikke fra Norge, og mange kommer fra et hjem hvor de er oppdratt på en helt annen måte enn deg, og har en helt annen kultur enn deg. Dette kan være en utfordring! Ellers finnes det mange flotte norske jenter også, kanskje du bare har vært uheldig! Men selvfølgelig kan muslimske jenter også være kjempe flotte. Kanskje oppfattes det også noen ganger som at muslimske jenter er mer høflige og respektfulle enn norske jenter? Men alle er forskjellig, det finnes idiotiske mennesker finnes i alle verdens fasonger, og det er ingen som er bedre enn noen andre - mener nå jeg! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk kosejenta!

Joa, jeg mener ikke at alle norske jenter er overlegne. Men jeg treffer mange flere ålreite muslimjenter enn jeg treffer norske jenter i jobben og rundt den. Må jo si at man ikke skårer høyest på skalaen blant norske jenter når man er hjelpepleier heller..

Å ja, kulturen er også viktig, men jeg har vært hjemme hos både pakistanere, tyrkere, tunissere, kurdere, somalier, og iranere. Sikkert flere også. Og det er helt fra jeg var liten. Sier ikke at jeg kjenner alle kulturene, men jeg har alltid tilpasset meg og folk er ålreite om en bare gjør en innsats selv.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor ikke flere omvender seg. Jeg ser liksom ikke den store forskjellen. Når man treffer muslimer på nært hold gjør de jo ikke så mye forskjellig fra oss. Drikker gjør de og! Ikke at jeg drikker så mye men det viser bare at fleste er ganske vanlige.

Skrevet

Jeg syns det er flott at det finnes mannlige hjelpepleiere! Det sier jo mye om deg som person! :) Jeg kjenner også flere gutter som jobber med akkurat det samme som deg, syns ikke det er negativt i det hele tatt.

Dersom du kjenner til de ulike kulturene, og har vært så og si oppvokst ved siden av utenlandske familier, så har du jo også et godt grunnlag til å forstå deres kultur og levemåte.

Det å bli muslim er jo uansett også en veldig stor greie, har du snakket med noen muslimske venner eller bekjente om dette? Hadde vært spennende å høre hva de syns selv! Men før du går så drastisk frem, burde du kanskje også finne deg ei jente, og når dere har blitt godt kjent og kan snakke om et forhold, at du forteller henne om dette og hører hva hun syns om det. Om det å bli muslim gir deg den store kjærligheten - så sier jeg go for it!

Dersom det er ekte kjærlighet, tror jeg man klarer å se forbi kultur og andre ulikheter - og lære seg å forstå, godta, respektere og ta del i ulikhetene? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...