Gå til innhold

Lån uten EK og kausjonist

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ferdigutdannet for to uker siden med master i spesialpedagogikk. Nylig ble det slutt mellom meg og min samboer, og vi velger nå å starte opp på hver vår kan av landet.

Jeg er for tiden på jakt etter jobb, og som spesialpedagog er grunnlønnen omkring 365.000,-

Ettersom jeg er nylig ferdigutdannet vil nok spesialpedagog jobbene være vanskelig å kapre, og jeg belager meg på å arbeide det som bacheloren min tilsier, førskolelærer. Her er vel grunnlønnen på ca.320.000,-

Jeg har minimalt med EK oppspart på BSU, dvs så godt som ingenting. I tillegg ønsker jeg ikke kausjonist, ettersom jeg ikke har lyst at andre skal stå økonomisk ansvarlig for meg. Finnes det noen gode råd der ute? Hva med startlån, førstegangslån osv.? Jeg vet at man må vise til lønnslipp for minimum to måneder noe jeg per dags dato ikke kan, men jeg er svært interessert i å vite om det finnes noe kjangs i det hele tatt, eller om jeg må spare til jeg blir 100000 år, altså trollgammel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Du må få deg fast jobb først. Når det er ordnet snakker du med boligavdelingen i din kommune og hører med dem hva slags muligheter som finnes.

Eventuelt kan du jo snakke med banken din nå og høre hva de har å si.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet. Derav disse lønsslippene. Jeg ønsker bare å høre om det er noen andre med lignende erfaring, som er enslige, uten EK og kausjonist og likevel får innfridd lån :)

Skrevet

Jeg har ikke egen erfaring, men kjenner en som fikk det. Men hun hadde hatt fast jobb ganske lenge da...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar på spørsmålet ditt da, men ...

Et alternativ er å bo billig og smått, ta en ekstrajobb i helger/kvelder og leve sparsommelig. Da kan du legge deg opp en hel del i løpet av et år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...