Gå til innhold

Hvor mange koster har du, og hvordan oppbevarer du dem?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har oppdaget og begynt å samle på sminkekoster, etter å ha brukt svamp applikator og gamle, utslitte billig koster til nå. Har oppdaget for en forskjell gode koster gjør! Nå har jeg et sett fra Sigma med 12 koster, og et til med 15 til på vei i posten. Men vet ikke helt hvordan jeg skal oppbevare alle sammen, kjøpte det settet med 12 uten etui, og synes det blir så rotete å ha dem stående i en kopp på badet, de blir fort skitne også.

Hvor mange koster har du? Og hvordan oppbevarer dere skattene? :)

Og hva gjør dere med koster som ikke er så bra, eller er gamle? Kaster dere dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ikke helt hvor mangen jeg har, men tror jeg har rundt 20 koster! :) Jeg oppbevarer de i en koste mappe, slik at de ligger i hver sin "lomme". De kostene som jeg ikke bruker, fordi de er blitt dårlige eller "gamle", de kaster jeg bare. Føler det ikke er noe poeng i å beholde koster som bare tar plass! :)

Skrevet

De 4-5 øyenskyggekostene jeg bruker mest oppbevarer jeg i en tom mascara-emballasje (altså den esken som mascaraen kom i), da beskyttes busten og jeg vet hvor jeg har dem. Pudderkoster står i badeskapet. Ellers har jeg ikke noe særlig system på det, har noen koster liggende i en liten eske i en hylle på soverommet.

Jeg kaster også gamle koster.

Gjest Heidie
Skrevet

Jeg har dem bare i mange melkeglass på pulten :)

Skrevet (endret)

Jeg måtte telle, har mistet oversikten. :sjenert: Jeg har til sammen 33 koster, hvorav 24 utgjør den "essensielle samlingen", resten er backup-koster (fikk for eksempel ny rouge-kost i posten i dag, og den jeg hadde av dårligere kvalitet, men som likevel er en god kost, ble nedgradert til backup-samlingen). Stiller høye kvalitetskrav til kostene mine (holder meg nesten utelukkende til MAC, Japonesque og Sigma), men siden jeg aldri har kjøpt billig-koster, har jeg ikke trengt å kaste noe, bortsett fra en utslitt flattop fra GloMinerals. De eneste kostene jeg har eid som jeg ikke synes holder mål er en concealerkost, en større concealerkost og en kabuki fra Bare Escentuals. Av disse har jeg gitt bort to, og beholdt, men degradert den store concealer/foundationkosten- den er udugelig til makeup, men den funker til å påføre syrepensling. Har i tillegg en syntetisk kabuki fra KissMe som jeg ikke har funnet ut hva jeg skal gjøre med, det er en utmerket kost, men siden jeg ikke bruker mineralsminke lenger, finner jeg ikke noe nyttig å bruke den til.

Oppbevarer foreløpig kostene i makeup-bagene mine, jeg har tre slike, inndelt i fire rom, der jeg oppbevarer basis-sminke til henholdsvis ansikt, øyne og lepper i de store lommene, og koster i de minste, øverste lommene. Venter på å få en brush-roll jeg har bestilt i posten, men foreløpig fungerer den nåværende ordningen veldig bra, greit å ha makeup og utstyr samlet.

Hmm. Kanskje jeg bør starte en tråd om potensielle bruksområder for kabukien?

Endret av Quirky
Skrevet

Jeg har to koster jeg! De ligger rett og slett oppe i sminkeboksen min men blir vasket ofte. Koster kastes om de blir slitt eller jeg ikke bruker dem til noe.

Gjest Heidila
Skrevet

jeg har vel 50-55 koster.

Jeg har noen i en reisestrørrelse,de ligger i en mappe.De i vanlig str har jeg stående i en sånn blikkboks sak

Skrevet

har ca 25 ulike koster som jeg oppbevarer i små beholdere fra ikea. Har tre stykker, en til ansiktsbørstene, en til øye og en til de kostene som ikke brukes så ofte. Da står de godt tilgjengelig og jeg har oversikt. Skal jeg ha de mes meg har jen en liten sminkemappe som jeg legger kostene i, så ungår jeg å utsette de for slitasje og skit fra alt det andre som befinner seg i sminkevesken min (jeg har stooooooor sminkeveske hjemme og stor sminkeveske til å ha med meg ;) ).

Skrevet

Jeg har kostene mine stående i et krus på badehylla ved siden av speilet. Det synes jeg er veldig praktisk og greit. Da vet jeg alltid hvor jeg har dem, og de holder seg fine. I dette kruset har jeg også annen sminke stående.

Når jeg har liten tid om morgenen vil jeg ikke bruke tid på å lete etter kostene mine, da er det lettvint at de står lett tilgjengelige. Det er også praktisk å oppbevare de slik når jeg har vasket dem.

Er ikke helt sikker på hvor mange koster jeg har, men jeg har iallefall en kabuki-kost til mineralpudder, to vanlige koster til rouge, skråstilt kost til øyenbrynsskygge, tre-fire stk. til vanlig øyeskygge og en til å børste øyevipper og bryn. Svamp- eller gummiapplikatorer har jeg sluttet å bruke. Koster er både enklere å bruke og gir finere resultat.

Jeg kastet en del for ikke så lenge siden, og kvittet med med koster og børster jeg aldri bruker, eller som er utslitte. Det er ikke noen vits å beholde utstyr jeg ikke bruker. Jeg har heller ikke bruk for så mange koster, det er best å bare ha akkurat det jeg trenger og ikke fylle skuffer og skap unødvendig.

Skrevet

jeg har vel litt over 40 nå (huff) :P oppbevarer de lange i en stor kopp for penner fra ikea, og de korte i en liten søt kaffekopp ;) de jeg bruker sjeldent ligger i en mappe så de ikke står og samler støv.

har lyst til å skaffe meg en stor lav vase og fylle den med sånne "perler" som mange på youtube tipser om, og ha kostene stående i den^

Skrevet

har 10 koster som fulgte med i en sminkemappe, og noen få som jeg oppbevarer i sminkevesken. Vasker dem ofte, og da holder de seg lengeee

Skrevet

jeg har en 12-set fra sigma, blushkost fra Clarins som jeg hadde i evighet og er veldig vant til, kabuki og øyeskyggekost fra Everydayminerals, og noen flere eldre koster, for øyne og lepper... Alt i alt, noe rundt 20 sminkekoster. Mine ligger i en mappe (de som brukes sjeldent, dvs til fest) eller står i et krus på badehylla. Men jeg liker ikke å sette de inn i krus rett etter at jeg renser de. Altså, som jeg skjønte, de må ligge flatt etter rensing, og ikke "stå", sånn at de ikke blir fuktige der de ikke skal. Og jeg renser de etter nesten hver bruk.. Så det ender med at de ligger bare strødd i badehylla. :trist: Tar plass og lager rot. Så jeg virkelig ønsker meg sånne bokser som lollipop26 har, selv om jeg tviller at jeg kan være like organisert og ryddig. :fnise:

hadde massevis av h&m sminkekoster, og ga de bort til ei venninne da jeg kjøpte sigma-set. :)

Skrevet

Jeg har en slik: http://www.clasohlson.no/Product/LargeImageViewer.aspx?Path=/Archive/Images/Products/Hi/312374_X_2010-02-05_134936_739.jpg og har kostene i den nederste skuffen.

Har vel ca 20++ koster (noen like)

Har en pudderkost jeg ikke liker så godt. Den bruker jeg til å børste vekk hår når jeg klipper eldste sønnen min. Ellers så har jeg en gru med koster som ligger og slenger, som jeg skulle kastet, men som egentlig var ganske dyre, og da har jeg ikke samvittighet til det. Dagligvarekoster + alle svampapplikatorene gikk i søpla når jeg oppdaget MAC sine :)

Skrevet

Jeg har kjøpt sminkekost på Bodyshop flere ganger, og har vært godt fornøyd med det.

Hvor får man tak i MAC som noen skryter av? Er disse spesielt gode sammenlignet med andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...