Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg/vi har prøvd å bli gravid kjempe lenge nå. Siden 2007. Ennå ikke fått det til:(( Ble gravid naturlig i 2006 men det ble SA i uke 9:( Siden så prøvde vi på naturlig måten, det skjedde ALDRI nor. Bestemte oss for å skaffe oss noe hjelp. Har hatt 3 forsøk med Inseminasjon. Mistet ene egglederen ved første forsøk av Inseminasjon i 2009 (juni). Hadde tredje forsøk nå i juni men ikke noe gode nyhet. Testet 2 negative graviditetstester:((

Vi vurderer nå å gå for IVF. Tenkte og spørre dere snille jenter om det først. Hvor mye koster per forsøk sånn cirka?? Det må jo være samme opplegg for alle(par) eller kan det være noe forskjell?? Er det store prisforskjeller fra private klinikker til sykehus?? Stemmer det også at man kan få de pengene tilbake fra staten?? Og en ting til som jeg lurer på Hvor kraftig smerter er det ved egguthenting?? Er så redd spesielt for det:(( Har jo sprøytet magen min lenge nå med inseminasjonsbehandling, Så det klarer jeg nok men selve uthenting har jeg hørt kan være smertefullt.

Setter stor pris på dere alle som kan svare på det jeg lurer på!!

Skrevet

Du kan lese litt fra Ullevål sin info side her:

http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?iCategoryId=576&iInfoId=13919&iDisplayType=2

Ventetid:

Ventetiden på behandling hos oss varierer og ligger nå på ca 2-4 måneder.

Kriterier for å få behandling hos oss:

Paret skal være gift eller ha vært stabilt samboende i minimum 2 år. De må ha hatt et aktivt barneønske i minimum 1 år.

Den øvre aldersgrensen for kvinnen er inntil fylte 39 år fra den datoen vi mottar søknaden. Dette fordi sjansene for vellykket behandling etter dette er å anse som betydelig redusert.

Vi kan foreløpig tilby behandling til par som har ett felles barn, men ved stor pågang og ventetid på over 8-9 måneder vil vi bli nødt til å innføre begrensinger. Par som har to eller flere felles barn sammen anses ikke som ufrivillig barnløse og vil ikke få tilbud om behandling.

Paret må kunne kommunisere på skandinavisk/engelsk.

Paret må ha god psykososial status og være HIV og Hepatitt negative.

Kostnader:

Det offentlige dekker inntil 3 forsøk.

Det er en egenandel på kr 1500,- pr forsøk. Egenandelen på medisiner for alle tre forsøkene er kr 15 000,-. Alt over dette blir refundert fra trygdekontoret. Derfor er det viktig å ta vare på alle kvitteringer fra apoteket.

Den maksimale kostnaden er kr 15 000,- + 3x1500,- = kr 19 500,-.

Gjennomsnittlig medikamentutgifter pr forsøk er ca kr 12 000,-.

Jeg er ikke så redd for egguthentingen. Det er vel et stikk som alle andre stikk kan jeg tenke meg... Er vel litt forskjellig fra person til person - smerteterskel, hvor nervøs en er osv. Bare å puste rolig og tenke på at det er fort gjort og at det kanskje blir en baby ut av det, så går det nok bra :)

Skrevet

Takk til deg Phobaeticus:)Kort og veldig oversiktelig. Og det er sant det som du sier bare å tenke på at det kanskje blir et barn og det er jo det som er målet:) Håper på at det går bra. Vi kvinner har spesielt tendens til å tåle smerter;) Enig??

Tusen takk du og masse lykke til deg og:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...