Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg/vi har prøvd å bli gravid kjempe lenge nå. Siden 2007. Ennå ikke fått det til:(( Ble gravid naturlig i 2006 men det ble SA i uke 9:( Siden så prøvde vi på naturlig måten, det skjedde ALDRI nor. Bestemte oss for å skaffe oss noe hjelp. Har hatt 3 forsøk med Inseminasjon. Mistet ene egglederen ved første forsøk av Inseminasjon i 2009 (juni). Hadde tredje forsøk nå i juni men ikke noe gode nyhet. Testet 2 negative graviditetstester:((

Vi vurderer nå å gå for IVF. Tenkte og spørre dere snille jenter om det først. Hvor mye koster per forsøk sånn cirka?? Det må jo være samme opplegg for alle(par) eller kan det være noe forskjell?? Er det store prisforskjeller fra private klinikker til sykehus?? Stemmer det også at man kan få de pengene tilbake fra staten?? Og en ting til som jeg lurer på Hvor kraftig smerter er det ved egguthenting?? Er så redd spesielt for det:(( Har jo sprøytet magen min lenge nå med inseminasjonsbehandling, Så det klarer jeg nok men selve uthenting har jeg hørt kan være smertefullt.

Setter stor pris på dere alle som kan svare på det jeg lurer på!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :) Sakset fra ivf klinikken i Tromsø hvor jeg antagelig skal i gang snart :sukk: :

Kvinnen sykemeldes tiden det er nødvendig med opphold i Tromsø, til og med den dagen det blir tilbakeført befruktede egg. Dette gjelder for utenbys pasienter. Pasienter som bor i Tromsø får sykmelding den dagen det blir tatt ut egg og dagen for tilbakeføring av egg.

IVF- enheten sykemelder ikke mannen den dagen han leverer sædprøve her. Vi anbefaler å bruke egenmelding. Reise og opphold et døgn (dersom avstand tilsier dette) dekkes av trygdekontoret.

Utgiftene til IVF/ICSI-behandling skal ikke overstige kr 19.500.- for tre behandlinger. Det betales kr 1.500 i egenandel pr. forsøk. I tillegg inntil kr. 15.000 for medikamenter uavhengig av antall forsøk. Alt utover dette refunderes av trygdekontoret etter kvittering. Reise og opphold for kvinnen dekkes av trygdekontoret.

En del medikamenter vil måtte hentes ut fra apotek i løpet av behandlingstida i Tromsø.

Husk at refusjonstiden ved trygdekontoret bare er 6 måneder!

På sidene deres står det også litt om forløpet osv. Om det er vondt kan jeg ikke svare på, men det står at man får lokalbedøvelse ved egg uthenting. Du kan les mer på: http://www.unn.no/behandlingsforloep-ivf-icsi/category7928.html

Lykke til :)

Skrevet

Og når det gjelder medisinutgifter over 15 000 så blir de bare refundert for de tre første ivf-forsøkene(ink. eventuelle frys som måtte bli til av disse).

Etter at du har hatt de 3 offentlige ivf/icsi(uttak) og brukt opp fryseforsøkene som måtte bli er det privat som gjelder og da er det andre priser. Da snakker vi vel en 26-36 000/forsøk + medisiner.

Om en går privat først gjelder det samme opplegget for medisinene og refusjon.

Egguthenting oppleves forskjellig fra person til person. De ulike sykehusene bruker ulike smertestillende og det kommer an på hvor stimulert man er/hvor mange egg der er osv. Jeg hra vært gjennom noen stykker og det går greit.

Skrevet

Takk til dere begge som svarte:) Det hjalp virkelig. Da vet jeg en del om dette. Skal ta være på alle kvitteringer fra apoteket, kanskje få spesifisert kvitteringer. Tok kontakt med gynekologen min idag også og ba han om å søke for oss så får vi se hvor langt tid det tar. Tror Riksen holder stengt i hele juli. Ikke noe gøy å vente samtidig det gir håp:)

Lykke til til dere og:) klem

Skrevet

Hei.

Jeg tilhører Riksen, og skal igang med 2.IVF i august. Jeg brukte drøyt 16.000 kr på 1.IVF og 2 tin-forsøk. sendte alle kvitteringer og papirer jeg har fått fra legene til HELFO, go fikk 1100 kr igjen!.

Når det gjelder egghenting fikk jeg smertestillend rett i blodet. Kjente ingen smerte, men litt ubehag grunnet all stimuleringen i eggstokkene og folikklene. Ble sykemeldt av Riksen i 4 dager fra egghenting.

Ønsker deg lykke til.

B

Skrevet

Vi har brukt rett over 13000 kr (i medisiner, noen tusen mer dersom man inkluderer sykehuskostnader) på to IVF og ett frysforsøk. Så det er jo forskjellig fra person til person hvor store doser man går på. Jeg trenger bare bittesmå doser, så det blir naturlig nok billigere for meg enn for en som trenger store doser. :Nikke:

Skrevet

Vi har brukt nøyaktig 8729,9 på medisiner på første ICSI.

Dette innbefatter; 2 stk Synarela à 60 doser, Puregon 300 IE, puregon 900 IE, Brevactid (eggløsningssprøyte + div utstyr) og to pakker Crinonegel à 15 per pakke. Sykehuskostnadene var på 1500 utenom.

Jeg gikk på 125 IE puregon i 10 dager.

Skrevet (endret)

Vi har brukt nøyaktig 8729,9 på medisiner på første ICSI.

Hehe, noen som har det. :fnise:

Denne prøveperioden har vi brukt 24 500 kr i medisiner, og jeg går kortregime! (Trege eggstokker :rope: ) Dette er vårt første private forsøk, så vi får ikke dekket noe av staten... Men hva gjør man ikke for å få små... :yvonne:

Som nevnt av andre, får du dekket alle medisiner over 15 000 kr av Helfo, og må dekke 1500 kr pr uttak/frysforsøk!

Om dere velger IVF, så vil jeg bare ønske dere lykke til! :)

Endret av Rockymor
Skrevet

Takk takk dere alle snille jenter :) Kjempe hjelp for en som ikke har noe erfaring. Da er det nok litt forskjellige priser på behandlingen. Og sånn som du nevner barnesangen at du fikk smertestillende rett i blodet og kjente ingen smerter, så håper jeg det går bra for meg og :) Hjertelig takk til alle sammen:)

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Vi brukte vel ca 10.000,-, og har da hatt ett uttak og tre innsetninger. Dette er da for medisiner, i tillegg kommer egenandelene på reiser.

Men nå satte jeg inn i naturlig syklus, og trengte derfor færre medisiner og kortere tid med Progynova, men i forbindelse med uttak gikk jeg gjennom langt regime.

Jeg må reise en god del for innsetning, og fikk beskjed fra HELFO at de bare dekker (fly)reise tre ganger, men jeg har vært på sykehuset fire ganger, så jeg vet ikke.

Selv ble jeg kraftig overstimulert ved uttak, de tok vel ut 26 egg mener jeg å huske. Synes ikke det var spesielt smertefullt, fikk morfin (?) direkte i blodet i tillegg til noen smertestillende tabletter jeg tok en times tid før uttak.

Men jeg hadde en del smerter i etterkant... Var passe gåen etter all stikkingen! Jeg ble så "ihjelstukket" og fikk så store blødninger at de ikke kunne sette inn egg i forbindelse med uttaket.

Masse lykke til!! Her venter vi vårt første nå i november :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...