Gå til innhold

Småbarn som kaster av seg dyna/teppet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere som bor på Østlandet nå som det er blitt varmt? Kortarma eller lang? Pysj eller body?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå som det er såpass varmt ute bruker vi kun body på han. Men blir pysj igjen når det blir kaldere.

Hvis du har et problem med at ungen kaster dyna osv, så får man kjøpt en "sovepose". Den skal visst hjelpe mot at de snur seg også.

Har ikke prøvd denne selv, men vurderer det, siden han ligger så urolig, sparker av seg dyna og flytter på seg.

Skrevet

Vi bruker body og sovepose fra IKEA. Den er super, men litt varm nå, så jeg har rett og slett klippet et hull i foret og dratt ut fyllet fra ryggen på posen (litt vanskelig å forklare, men dere skjønner kanskje?) Snuppa elsker posen sin :rødme:

Gruer meg til hun blir for stor for den, det kommer til å bli vanskelig å venne henne av med å sove i pose.

Skrevet

jeg hadde sånn vest med pose-skjørt på til ene gutten min, han kastet av seg alt man la over ham, han sov like rolig som en mixmaster...

Gjest Emo Fisk
Skrevet

Bruker enten kortermet body, eller pysj med korte ermer og bein. Vi kan ikke bruke dyne, for den forsvinner. Har tidligere brukt teppeposer fra Ikea, men har funnet ut at den beste teppeposen er den de selger på H&M. De er fantastiske :)

Skrevet

Vi brukte pose da snuppa var yngre (hun er 1 år nå), men sluttet med det rundt 9-10-månedersalderen, fordi hun ble så varm og jeg tenkte at vi måtte slutte med posen en eller annen gang uansett. Det gikk greit, vi brukte bomulls- eller ullpysj, og hun ble sjelden kald selv om hun noen ganger sparket dynen av. Nå sover hun i pysj og teppe, det blir for varmt med dyne. Jeg har lagt merke til at hun "spreller" mindre med bena jo eldre hun blir, så hun sparker ikke av seg teppet/dynen så ofte lenger.

(Vi bor forresten ikke på østlandet, men det er ganske varmt her også ... :sjenert: )

Gjest Flode
Skrevet

Vi bruker pysj uten fot, evt bare body på dagtid hvis det er varmt på rommet hans. Knotten her har sparka av seg dyna fra dag en, men ser ikke ut til å plages av det, så vi har ikke brydd oss om det... Han er en liten varmovn da! I vinter brukte vi naturlig nok pysj med fot. Elsker ullpysjene fra "Name it", de vi har er så tynne så de kan brukes nå også... Det er faktisk eneste plagget vi har brukt så mye, så det har blitt hullete... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...