Frøysa Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Hei Hei! Vet ikke helt om dette er den riktige tråden, men prøver meg her! Har en 4 år gammel Canon 400D som jeg gjerne vil bytte ut i et nyere kamera. Dette er pent brukt, uten skrammer og feil Linsen som fulgte med vil jeg egentlig beholde, siden den er en skramme på og er forholdsvis rimelig.... Men dette er ikke et "must". Har allerede en som er interessert i kamerahuset, men er i tvil hvilken pris jeg burde sette på dette? Jeg kjøpte kamerahuset med objektiv til rundt 7-8000 kroner den gangen - hvis jeg ikke husker feil Er det noen som har peiling på hvor mye dette er verdt i dag? Objektivet som fulgte med er et Canon 18-55mm.
Gjest Pucifer Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&SEGMENT=&CATEGORY%2FMAINCATEGORY=&keyword=canon+400d Sjekke finn.no og du kan legge deg rundt den prisen som kameraer der blir solgt for
Zzyzx Skrevet 28. juni 2010 #3 Skrevet 28. juni 2010 Skulle jeg solgt det ville jeg ikke tatt mer enn 2000 kroner, med objektivet. De som ligger ute på Finn ligger etter min mening for høyt i pris, siden 450D selges brukt for omtrent det samme. 450D er mer kamera for pengene. 1000D selges ennå nytt, og det er nesten akkurat samme kamera som 400D. Rundt 60-70% av nypris på det kameraet er nok riktig pris (det ligger nå på rundt 3000+). Så kommer det også an på hvor du selger det, det er lettere å få mer penger for ting på Finn enn det er på f.eks. foto.no der det er spesielt interesserte som ferdes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå