Gå til innhold

Hvilken bank er du fornøyd eller misfornøyd med?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

I forbindelse med et boligkjøp/salg har jeg mistet all tillitt til banken min, og ønsker derfor å bytte bank. Har hatt den lokale sparebanken hele livet, så jeg kjenner ikke andre banker så godt dessverre. Lurer derfor på om noen her kan dele erfaringer om hvirfor derer er fornøyd eller midførnøyd med deres bank, og hvilken bank dere har? Dette er banktjenestene jeg trenger;

- huslån, har lån til 50% av boligens verdi og ønsker å flytte dette

- mellomfinansiering neste gang jeg skal kjøpe nytt stedå bo

- sparemuligheter

- høyrentekonto da jeg har en del sparepenger

- mulighet for rådgivning økonomisk

- mastercard med 30-50.000 i kredittgrense

- gode tilbud på rente, gebyr osv.

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker sparebank 1, og er kjempe fornøyd med dem! De er utrolig hyggelige og hjelpsomme, og har gode tilbud! :)

Skrevet

Du virker som en ideell kunde for en bank. God sikkerhet til lån er et bra utgangspunkt.

Har du tid en dag så ring litt rundt for å "shoppe" i bankmarkedet. Prøv gjerne noen av de store, men også andre lokale dersom det er det på ditt sted.

Du kan fort "tjene" litt på å ta en ringerunde til andre banker for å høre om tilbudene deres. Altfor mange er nok FOR trofaste med banken sin om dagen. Det er blitt enklere å bytte.

Skrevet

Jeg har fokus bank og har vært ganske fornøyde med dem. Men snakk med en del banker og sjekk ut nettsidene dine. Lurt å undersøke nøye før du bytter bank. Lykke til :tommelopp:

Skrevet

har hatt DNB og likte meg ikke, og avsluttet det hele.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange forskjellige banker, ser ingen grunn til å være trofast mot én bank. Jeg bruker Skandiabanken som hovedbank siden de har veldig god nettbank, her får jeg lønningen min, betaler regninger og har kredittkort, og jeg kjøper aksjer og fond. Sparekonto har jeg i Ekstrakonto (høy rente over 100 000) og til kortbruk så bruker jeg YaBank (høy rente under 100 000). Jeg har ikke bolig- eller billån, men jeg hadde sikkert brukt en egen bank til det også.

Skrevet

Har ikke lån, så vet ikke hvordan bankene er i forhold til det. Bruker Skandiabanken nå, og er veldig fornøyd med de. Veldig god kundeservice (chat som er åpen til langt på kveld bl.a.) og aldri opplevd noen problemer med de. Hadde postbanken tidligere, de skal jeg aldri bruke igjen, bare tull og elendig kundeservice.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange forskjellige banker, ser ingen grunn til å være trofast mot én bank. Jeg bruker Skandiabanken som hovedbank siden de har veldig god nettbank, her får jeg lønningen min, betaler regninger og har kredittkort, og jeg kjøper aksjer og fond. Sparekonto har jeg i Ekstrakonto (høy rente over 100 000) og til kortbruk så bruker jeg YaBank (høy rente under 100 000). Jeg har ikke bolig- eller billån, men jeg hadde sikkert brukt en egen bank til det også.

En av grunnene til at man gjerne samler det meste i én bank er at man ofte får bedre vilkår som totalkunde, og det kan utgjøre en del med f.eks. bedre rentevilkår når man har noen millioner i boliglån. Tilsvarende er det banker som krever at man flytter over sine konti til deres bank for å få opprettet lån der.

On topic: Jeg har Handelsbanken, og er veldig fornøyd med dem. Enkelt å få kontakt med kundebehandler (får fast kontaktperson), lett å få ordnet ting via mail og god service om ting skjer i utlandet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker sparebank 1, og er kjempe fornøyd med dem! De er utrolig hyggelige og hjelpsomme, og har gode tilbud! :)

Samme her. I tillegg er jeg LO-medlem og slipper derfor alle gebyr på bruk av bankkort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...