Gjest gjestdeluxe Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Hørte et intervju i Dagsnytt 18, der Eivind Solheim, direktør ved Nordlandssykehuset ble intervjuet om at 16 kreftoperasjoner aldri skulle ha blitt utført, da kompetanse manglet fullstendig: http://www.aftenposten.no/helse/article3710730.ece I dette intervjuet snakket han i slow motion og så og si sovnet mens han selv snakket. Har også lagt merke til det samme fenomenet hos enkelte andre, spesielt menn, men også kvinner, at de "sovner" mens de selv snakker - det være seg i et møte, intervju, under en forelesning (undervisning!) eller bare vanlig samtale. Har kun opplevd nordmenn som er såpass monotone... Hva er det med slike mennesker, har dere noen teorier?
Marabou Skrevet 28. juni 2010 #3 Skrevet 28. juni 2010 Bare de våkner når de begynner å snorke så :gjeiper: Nei dårlig med teorier gitt. Antakelig et enzym som de har tilsvarende lite av som Jan Erik Larssen har mye av.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 28. juni 2010 #4 Skrevet 28. juni 2010 Bare de våkner når de begynner å snorke så :gjeiper: Håper det! Synes det er sjokkerende at en mann som stadig er med i møter faktisk gjesper og nesten sovner hver gang han selv skal snakke.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #5 Skrevet 28. juni 2010 Det er en sykdom(?), i hvertfall noe noen mennesker lider av. De kan ikke noe for det, men kan sovne hvor som helst, når som helst. Faren til en venninne har det, hu ble kjempeirritert på han da de hele tiden måtte stoppe på vei til hytta, fordi han måtte sove litt. Men de fant til slutt ut at det ikke var noe han kunne noe for.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 28. juni 2010 #6 Skrevet 28. juni 2010 (endret) Det er en sykdom(?), i hvertfall noe noen mennesker lider av. De kan ikke noe for det, men kan sovne hvor som helst, når som helst. Faren til en venninne har det, hu ble kjempeirritert på han da de hele tiden måtte stoppe på vei til hytta, fordi han måtte sove litt. Men de fant til slutt ut at det ikke var noe han kunne noe for. Jeg har også hørt om denne sykdommen...men tenkte at voksne mennesker opplyste kolleger om det om det var det som var problemet? De vil vel ikke gjespe og nesten falle i søvn ofte på jobb, mens de snakker, uten å fortelle folk om at det eventuelt skyldes en sykdom? Endret 28. juni 2010 av gjestdeluxe
Marabou Skrevet 28. juni 2010 #7 Skrevet 28. juni 2010 Det er en sykdom(?), i hvertfall noe noen mennesker lider av. De kan ikke noe for det, men kan sovne hvor som helst, når som helst. Faren til en venninne har det, hu ble kjempeirritert på han da de hele tiden måtte stoppe på vei til hytta, fordi han måtte sove litt. Men de fant til slutt ut at det ikke var noe han kunne noe for. Narkolepsi, tenker du på? Der tror jeg ikke man har noe valg, man må bare sove.. Det gjestdeluxe mener er vel folk som generelt snakker sakte og ser/høres ut som de holder på å sovne, (ikke at de faktisk gjør det)?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 28. juni 2010 #8 Skrevet 28. juni 2010 (endret) Narkolepsi, tenker du på? Der tror jeg ikke man har noe valg, man må bare sove.. Det gjestdeluxe mener er vel folk som generelt snakker sakte og ser/høres ut som de holder på å sovne, (ikke at de faktisk gjør det)? Ja, stemmer. Narkolepsi blir noe annet, der sovner de jo hvor som helst og når som helst. Disse andre menneskene, som snakker så monotont, og som må true ordene ut og har en "snublende" stemme, høres jo ut som om de er et samlebånd som snakker...og når de attpåtil holder på å sovne av hva de selv sier, må jeg nesten lure på om de tar medisiner - men det finnes vel ikke medisiner som gjør folk så trette at de gjesper hver gang de selv åpner munnen? Noe må det være, slik som med sjefen ved Nordlands sykehus blir intervjuet om de 16 operasjonene som aldri burde ha funnet sted? Hva brast så høyt? Bør man ikke være engasjert når man blir intervjuet som leder? Endret 28. juni 2010 av gjestdeluxe
Marabou Skrevet 28. juni 2010 #9 Skrevet 28. juni 2010 Ja, stemmer. Narkolepsi blir noe annet, der sovner de jo hvor som helst og når som helst. Disse andre menneskene, som snakker så monotont, og som må true ordene ut og har en "snublende" stemme, høres jo ut som om de er et samlebånd som snakker...og når de attpåtil holder på å sovne av hva de selv sier, må jeg nesten lure på om de tar medisiner - men det finnes vel ikke medisiner som gjør folk så trette at de gjesper hver gang de selv åpner munnen? Noe må det være, slik som med sjefen ved Nordlands sykehus blir intervjuet om de 16 operasjonene som aldri burde ha funnet sted? Hva brast så høyt? Bør man ikke være engasjert når man blir intervjuet som leder? Generelt jo, skulle absolutt tro det. I sykehussjefens tilfelle kan det være at han ikke er helt stødig på mediahåndtering og i tillegg sitter ansvarlig for en temmelig pinlig og tragisk situasjon? Husker vi hadde presentasjonstrening på skolen, da var det mange inkludert meg selv som fikk oss en overraskelse da vi hørte/så oss selv på opptak. Nervøsitet spiller også inn men det kommer vel an på hvor dreven man er.
Miss Puddel Skrevet 28. juni 2010 #10 Skrevet 28. juni 2010 jeg har opplevd et par foredragsholdere som har snakket meg i søvn, men det mest bisarre var det en lærer av meg som fortalte om, han var på foredrag på distriktshøgskolen i Bø, og der hadde han er foredragsholder som snakket seg selv i søvn, og sovnet på podiet!
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #11 Skrevet 29. juni 2010 jeg har opplevd et par foredragsholdere som har snakket meg i søvn, men det mest bisarre var det en lærer av meg som fortalte om, han var på foredrag på distriktshøgskolen i Bø, og der hadde han er foredragsholder som snakket seg selv i søvn, og sovnet på podiet! Det går ikke an! Er disse folkene bare helt uengsjerte i alt, spesielt sitt eget liv?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå