knutmoore Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 For rundt 2 uker siden begynte jeg å bruke pudder for første gang. Jeg begynte å bruke det på grunn av at jeg var lei av urenhetene og kvisene i fjeset, til info er jeg også en gutt på 16, som bryr seg mye om utseende. Pudderet jeg bruker er dette: http://www.dragenshule.no/shop_item.cfm?id=5618&path=20,309 Jeg bruker det nå forsatt, men det jeg har merket er at jeg får en del mer urenheter og kviser av det. Det jeg leter etter er et pudder som dekker veldig bra, får huden til å virke naturlig og som man får minst mulig urenheter og kviser av. Er det et pudder noen vil anbefale? Hvilket pudder bruker dere selv, og mener om det? Helst et som jeg kan kjøpe på nettet og få i posten. Så jeg er veldig takknemlig for tips til nettbutikker som selger det. Takknemlig for alle svar.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Clinique sine er veldig bra, hudvennlige, uten parfyme og dekker godt. Ikke dyrt hvis det bestilles online (feks. strawberrynet.com)
Gjest SmallTalk Skrevet 28. juni 2010 #3 Skrevet 28. juni 2010 Mineralsminke er mitt tips! Ta en kikk på f.eks Everyday Minerals.
Diana Grace Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 Jeg vil anbefale Tikei eller Everyday Minerals. E.M. har jeg ikke prøvd selv, men Tikei liker jeg kjempe godt. Disse har blitt anbefalt av en blogger som er hudpleier (hildechristina.com) og hun sier at de er helt rene. De inneholder ikke Bismuth Oxychloride som mange andre merker som GloMinerals, Sheer Cover og I.D. Bare Escentuals gjør. (utenom I.D. Matte Foundation) Bismuth Oxychloride er en ingrediens som så mange som rundt 80% reagerer negativt på. Så sjekk ut Tikei eller E.M. du, da kan du være helt sikker på at huden din får puste og at du ikke får flere urenheter. Bare husk på at du må ha en god kabuki kost til påføring, jeg vet Tikei sin Ultimate Kabuki er veldig god siden den er myk (bra for sensitiv hud) og har tett bust som gjør at du får god dekkevne på kortest mulig tid. Husk også på at du bør vaske kostene dine ofte, helst en gang i uken. Dette fordi at kostene etterhvert blir skitne og da hjelper det ikke hvor ren sminke du har når kosten gir deg urenheter. PS. Hilde Christina har acne prone hud, altså hud som veldig lett får urenheter. Så hun kan du stole på.
Diana Grace Skrevet 2. juli 2010 #6 Skrevet 2. juli 2010 Jeg vil anbefale Tikei eller Everyday Minerals. E.M. har jeg ikke prøvd selv, men Tikei liker jeg kjempe godt. Disse har blitt anbefalt av en blogger som er hudpleier (hildechristina.com) og hun sier at de er helt rene. De inneholder ikke Bismuth Oxychloride som mange andre merker som GloMinerals, Sheer Cover og I.D. Bare Escentuals gjør. (utenom I.D. Matte Foundation) Bismuth Oxychloride er en ingrediens som så mange som rundt 80% reagerer negativt på. Så sjekk ut Tikei eller E.M. du, da kan du være helt sikker på at huden din får puste og at du ikke får flere urenheter. Bare husk på at du må ha en god kabuki kost til påføring, jeg vet Tikei sin Ultimate Kabuki er veldig god siden den er myk (bra for sensitiv hud) og har tett bust som gjør at du får god dekkevne på kortest mulig tid. Husk også på at du bør vaske kostene dine ofte, helst en gang i uken. Dette fordi at kostene etterhvert blir skitne og da hjelper det ikke hvor ren sminke du har når kosten gir deg urenheter. PS. Hilde Christina har acne prone hud, altså hud som veldig lett får urenheter. Så hun kan du stole på. Etter det jeg har skrevet kan det jo virke som at det er garantert at du ikke vil reagere på verken Tikei eller E.M. Det finnes ingen garanti for det, for alle er jo forskjellige og reagerer forskjellig. Så det kan jo være du reagerer negativt, men det jeg mener er at de ikke tetter igjen porer og du skal ikke få kviser. Men det kommer an på om det er noen ingredienser du ikke tåler. Dette gjelder alt som skal ligge på huden over lang tid.
desert_rose Skrevet 3. juli 2010 #7 Skrevet 3. juli 2010 Det viktigste er å huske å vaske av sminken hver kveld. Ellers vil huden få enda flere urenheter. Estee Lauder Double Wear Compact Powder skal være bra (god dekkevne og vare lenge.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå