Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått smilerynker ved øynene, det syns bare når jeg smiler, men det har aldri vært der før.

Kan man få rynker om man sover dårlig?

De siste to ukene har jeg ikke klart å sove(har problem og bekymringer), har ikke sovnet før 5 eller 6 på morgenen og våkner mellom kl.12 og 14 på dagen. For et par dager siden våknet jeg opp med masse rynker på utsidene av øyekantene, og det syns skikkelig godt når jeg smiler. Det har aldri vært der før, kan dette ha sammenheng med at jeg bekymrer meg og sover forferdelig dårlig?

Jeg har et kjempesundt kosthold, er sunn og frisk, og trener sundt.

Bruker ikke noe form for rynkekrem, og er 29, men ser ut som jeg er 19...

Kan noen komme med noen gode råd på hvordan jeg blir kvitt disse rynkene? Eller vil de gå bort når jeg får en god døgnrytme igjen??

Takk for alle gode råd og svar ... :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva med å sove godt og prøve en rynkekrem?

Vil forøvrig bare si at et par smilerynker i en alder av 29 er helt normalt OG bekledelig. Du er helt sikkert like fin som før. :)

Skrevet

Tja, jeg har rynker og jeg er bare 22år. Litt rundt øyene men mest i panna. De går faktisk bort når jeg er uthvilt og har fått nok søvn! Sover jeg dårlig kommer de tilbake.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet at jeg ikke er 20 lenger :) så jeg må jo bare tåle dette med rynker etterhvert. Tror jeg fikk sjokk, rett og slett, for jeg har alltid hatt så fin hud, helt plettfri for alt, og nå har disse rynkene kommet. Jeg skal prøve å få tilbake skjønnhetssøvnen min igjen. 2 uker med dårlig søvn sliter jo på huden i ansiktet.

Har noen noe råd om å snu døgnet igjen?

Inatt sovnet jeg klokka 3 for engagns skyld, men jeg vil gjerne legge meg før 12 i natt ...

Noen som kan anbefale en rynkekrem til øynene? :)

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg har fått smilerynker ved øynene, det syns bare når jeg smiler, men det har aldri vært der før.

Bruker ikke noe form for rynkekrem, og er 29, men ser ut som jeg er 19...

Stakkars deg, som har fått smilerynker :ironi: . Du kan bare grue deg til å bli eldre, da må du regne med å få rynker andre steder i ansiktet også, og på halsen.

Unnskyld, jeg kunne ikke dy meg, for dette innlegget synes jeg var tullete. Det er helt normalt at huden rundt øynene rynker seg når man smiler. Hvis huden er glatt når du ikke smiler, er det ikke rynker du har. Hvis du er så bekymret, kan du jo bruke en antirynkekrem.

Du skal få trøst av meg. Jeg er en del eldre enn deg. Jeg har ingen rynker, jeg har noen ganske svake linjer fra nesevingene ned mot munnvikene. Hvis jeg ser godt etter, kan jeg skimte noen linjer rundt haken. Det er flere som har spurt meg om jeg har tatt ansiktsløftning, det har jeg ikke.

Endret av Belladonna
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg, som har fått smilerynker :ironi: . Du kan bare grue deg til å bli eldre, da må du regne med å få rynker andre steder i ansiktet også, og på halsen.

Unnskyld, jeg kunne ikke dy meg, for dette innlegget synes jeg var tullete. Det er helt normalt at huden rundt øynene rynker seg når man smiler. Hvis huden er glatt når du ikke smiler, er det ikke rynker du har. Hvis du er så bekymret, kan du jo bruke en antirynkekrem.

Du skal få trøst av meg. Jeg er en del eldre enn deg. Jeg har ingen rynker, jeg har noen ganske svake linjer fra nesevingene ned mot munnvikene. Hvis jeg ser godt etter, kan jeg skimte noen linjer rundt haken. Det er flere som har spurt meg om jeg har tatt ansiktsløftning, det har jeg ikke.

Ja, vet jeg virket litt hysterisk, men det er ikke derfor jeg har sovet dårlig i det siste. Rynkene rundt øynene kom etter dårlig søvn. Jeg håper de blir borte med god søvn ...

Men bruker du noen form for kremer eller passer du bare på å smøre deg med solkrem og går du med solbriller eller er du bare født med naturlig sterk ansiktshud?

Gjest Eurodice
Skrevet

Ja, vet jeg virket litt hysterisk, men det er ikke derfor jeg har sovet dårlig i det siste. Rynkene rundt øynene kom etter dårlig søvn. Jeg håper de blir borte med god søvn ...

Men bruker du noen form for kremer eller passer du bare på å smøre deg med solkrem og går du med solbriller eller er du bare født med naturlig sterk ansiktshud?

Jeg mente ikke å være slem, jeg skrev bare etter min første reaksjon. Huden påvirkes av dårlig søvn, om man har mye å gjøre, er sliten osv. Når jeg ser på bilder av meg selv da barna var små, ser jeg ofte sliten og dradd ut i ansiktet.

Jeg har alltid brukt fuktighetskrem av forskjellige merker. I mine yngre dager var jeg ikke like flink til å rense huden før sengetid, men jeg brukte heller ikke så mye make-up.

De siste to-tre årene har jeg brukt kremer fra No.7 Protect and Perfect-serien. De fås i tre varianter, for ung hud, for voksen hud og for "moden" hud som det kalles. Jeg bruker den i midten. Jeg vil si at for meg er dette noe av det beste jeg har prøvd, til ikke altfor høye priser. Jeg har nok naturlig god hud, er ikke altfor flink til å smøre meg med solkrem, må jeg bekjenne. Jeg bruker solbriller ofte, det har sammenheng med at jeg har hatt øyeoperasjoner og er var for lys. Jeg er veldig glad i å bade og sole meg. Solfaktor 10 er det høyeste jeg bruker på utsatte partier, som i ansiktet og på brystet. Etterhvert går jeg ned i faktor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...