twilight01 Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Hei, har alltid hatt veldig luftig og lett hår (selv om det er tykt og langt). Men den siste tiden har jeg slitt med at håret ved hodebunnen kjennes veldig seigt og fett etter jeg har vasket det?! Det er som når man ikke har vasket ut all shampoo'en (men jeg har jo vært svært nøye på dette nå da, så det kan ikke være grunnnen). Noen som har noen anelse om hvorfor det plutselig er blitt slik? Og ikke minst: hvordan få tilbake mykt og luftig hår?! Takk for svar!
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Vanskelig å si, men kanskje du burde bytte shampo-merke? <det gjør jeg ofte for å unngå at hårett blir fort fett eller fort tørr. Jeg har opplevd å få fort fett hår, miste hår på hodet og at håret bli veldig tørt, men når jeg har byttet shampo-merke har det blitt bedre. Du burde også se på kostholdet ditt. Jeg merker selv at jeg får fort fett hår når jeg spiser altfor mye usundt. men når jeg holder meg til et sundt kosthold så er håret mitt alltid fint. Da kan jeg godt vente 3-4 dager med å vaske håret! :D
twilight01 Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2010 Hm,skal prøve å bytte shampoo merke iallfall, har brukt dette ganske lenge. Ikke hatt de store kostholds forandringene, spiser ganske sundt, men kanskje økt litt på alkohol inntaket den siste tiden (sommer...:-p) Takk for svar iallfall :-)!
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #4 Skrevet 28. juni 2010 Jeg pleier å bytte shampo-merke ganske ofte, for det virker som om håret blir mettet på shampoen og blir fett, og tungt og flatt eller ganske tørt. Og noen ganger bruker man feil shampo-merke i forhold til hårtype. Tror jeg har 5 forskjellige shampo-flakser stående på badet, bruker kun frisør-shampo.
Gjest Eurodice Skrevet 28. juni 2010 #5 Skrevet 28. juni 2010 At håret føles fett og tungt etter hårvask kan også skyldes at man bruker for mye balsam.
Ella_Grey Skrevet 28. juni 2010 #6 Skrevet 28. juni 2010 Hva med å prøve en renseshampoo, ca en gang i uka. Hvis shampoen din inneholder mye pleiende ingredienser (f.eks proteiner) eller silikoner, kan det legge seg et lag med produktrester i håret etter en stund.
LetThemEatCake Skrevet 28. juni 2010 #7 Skrevet 28. juni 2010 För min del blir det alltid så här när det går från vår till sommar, alltså innan kroppen hunnit vänja sig vid solen och värmen. Men det brukar gå över efter ett par veckor. Annars är en rimlig anledning schampot du använder. Köp ett annat nästa gång!
twilight01 Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 28. juni 2010 Tusen takk for gode svar alle sammen :-) Det virker som om bytte shampoo har fungert bra, så får vel dra til fisøren og kjøpe noe litt mer fancy imorra (bruker vanligvis elseve,har gjort det ganske lenge...) Sinnsykt irriterende å ha så fett hår ved hodebunnen... :-P Sov godt ;-)
Sarafina Skrevet 29. juni 2010 #9 Skrevet 29. juni 2010 Tusen takk for gode svar alle sammen :-) Det virker som om bytte shampoo har fungert bra, så får vel dra til fisøren og kjøpe noe litt mer fancy imorra (bruker vanligvis elseve,har gjort det ganske lenge...) Sinnsykt irriterende å ha så fett hår ved hodebunnen... :-P Sov godt ;-) Anbefaler Nisim sjampo (får kjøpt hos frisører, jeg kjøpte den hos Hairshop by Nikita.) jeg har pørvd alt mot fett hår av sjampoer, tørrsjampoer osv., og til nå har ingenting fungert så bra som denne. Vil også anbefale Lee Stafford sin tørrsjampo.
Diana Grace Skrevet 29. juni 2010 #10 Skrevet 29. juni 2010 (endret) Hvor ofte vasker du håret? Hvis du vasker det hver dag øker talgproduksjonen som gjør at håret blir enda mer fett. PS. Et tips er å bruke babypudder i håret når det ser fett ut. Bare ta litt babypudder på fingrene og masser det inn i hodebunnen. Dette gjorde jeg senest i dag og det ser nesten ikke fett ut i det hele tatt. EDIT: Åja, så ikke at du hadde funnet ut av det Endret 29. juni 2010 av Diana Grace
Gjest Heidila Skrevet 29. juni 2010 #11 Skrevet 29. juni 2010 Tusen takk for gode svar alle sammen :-) Det virker som om bytte shampoo har fungert bra, så får vel dra til fisøren og kjøpe noe litt mer fancy imorra (bruker vanligvis elseve,har gjort det ganske lenge...) Sinnsykt irriterende å ha så fett hår ved hodebunnen... :-P Sov godt ;-) bra shampoo er viktig, aldri kjøp butikkshampoo ! det er fyfy. Men vasker du håret hver dag? Hvis man vasker håret for ofte produseres det mye talg,og da blir håret fett.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #12 Skrevet 29. juni 2010 Jeg pleier å bytte shampo-merke ganske ofte, for det virker som om håret blir mettet på shampoen og blir fett, og tungt og flatt eller ganske tørt. Og noen ganger bruker man feil shampo-merke i forhold til hårtype. Tror jeg har 5 forskjellige shampo-flakser stående på badet, bruker kun frisør-shampo. Dette har jeg og merket, at hvis jeg bruker samme shampoo merke lenge, blir håret fett og rart etter en stund, så jeg bruker å bytte shampoo merke kanskje hver 3. mnd. Jeg bruker kun butikk shampoo da, for gidder ikke bruke 500 kr på shampoo og balsam men det funker fint så lenge jeg bytter merke av og til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå