Gå til innhold

Fortollingstrøbbel??!.. (Strawb.net)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

:o

I forgårs fikk jeg et brev fra posten om ufortollet sending fra strawberrynet.

Jeg sendte tilbake fortollingsfullmakt og kvittering på kjøpet- som viser klart og tydelig at innholdet i pakka koster UNDER 200 kr.

I dag fikk jeg pakkelappen- og der står det: "Faktura kreves for tollbehandling".

Hva i alle?... :o

Jeg trodde at når de fikk DOKUMENTASJON på at innholdet i pakken var på under 200 kr, og de sjekker det og ser at det stemmer, så skulle man slippe å betale noe som helst?

Er det jeg eller de på posten som har gjort en feil her?

Har jeg gått glipp av noe vesentlig informasjon?

I dag fikk jeg nemlig enda et brev om ufortollet sending. Faen, de har fått tak i enda en pakke... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har skjedd meg også, men etter at jeg sendte inn dokumentasjon på at varen var verdt under 200 kroner trengte jeg ikke betale noe. Hvis du har fått pakkelappen (rekommandert sending) så kan du gå på posten og hente pakken uten å betale noe. På pakken står det en klistrelapp med "faktura kreves for tollbehandling", men den er det nok noen som har satt på FØR du sendte inn dokumentasjon. På min pakke sto det en slik lapp, men også en der det sto at det var tollfritt.

Konklusjonen blir - har du fått pakkelapp fra postkontoret ditt er det bare å gå og hente pakken. Du betaler ikke toll på postkontoret, men på forhånd, så det er klarert nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd det sammen, hentet pakken på tollkontoret uten å måtte betale for det. Det er noe tull at de ikke kan gi deg pakken, vet ikke hvorfor de gjør det. Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...