Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Jeg var i Kroatia for mange år siden og husker det da som veldig billig. Vi vurderer tur igjen, men ser på utleieprisene for leiligheter at det er blitt mye dyrere nå? Noen som vet hvordan prisnivået ellers er der nede? Tenker da særlig på å gå ut og spise god middag med vin og sånn...
ninuska_ Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Det har blitt betydelig dyrere enn det var tidligere, det er sikkert og visst. De har skrudd opp prisene veldig siden det er så mange turister som reiser dit. Jeg vil ikke si det er verken billig eller dyrt, det er midt i mellom. For to år siden når jeg var i Kroatia med min venninne, betalte vi ca. 300 kr for et måltid med vin for to personer. En øl kostet ca. 50 kr. Jeg tror også det er stor forskjell i pris i forhold til hvor du oppholder deg i Kroatia. Dubrovnik er f.eks ganske dyr i forhold til mange andre steder på fastlandet jeg har vært på, f.eks Makarska. På vår tur dro vi også innom en liten by som heter Mostar, i Bosnia og Hercegovina. Det ligger ca. 3 timer unna med buss fra Dubrovnik, og her er prisene betydelig mye lavere. Her betalte vi ca. 150kr for et måltid med vin. En halvliter koster omtrent 12 kr på de lokale utestedene og 20 kr for de mer populære, turistpregede. Anbefaler også tur til Sarajevo hvis dere først skal besøke Kroatias naboland!
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #3 Skrevet 28. juni 2010 Vi skal på en litt typisk solferie ute i skjærgården der. Så vi kan regne med at det er litt dyrt? 50 kr for en øl er jo nesten norske priser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå