*snuppis* Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Lurer på om du har reist med noen av disse busselskapene? Go by bus eller swebus? Langdistanse busser. Ser at swebus faktisk er mye dyrere enn go by bus.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Jeg har reist med begge. Swebus er gjerne noen få kroner dyrere, bestilte likevel en Swebusbillett nylig siden Gobybus ikke legger ut billetter langt frem i tid. Skal jeg bestille kort tid frem, eller t/r på samme dag, velger jeg gjerne Gobybus. Selskapene leverer relativt lik service synes jeg. Det er gjerne sidemannen som avgjør hvor komfortabel bussreisen blir. Det vil i prinsippet si at får du en sidemann, så blir det ubehagelig trangt. Synes også de er i overkant sparsomme med aircondition på de bussene. Men man kommer ganske langt for en billig penge. Skal jeg til Göteborg velger jeg buss, skal jeg til Stockholm tar jeg fly. 4 timer i en sånn buss er rundt smertegrensen min, 8 timer hadde jeg kun orket om jeg måtte.
Colargol Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Go By bus er jo den gamle Säfflebussen, så ja -da har jeg reist med begge! Det at Go By Bus er dyrere handler vel om at den har plassgaranti? Sånn er det jo med f.eks. Lavprisekspressen og Nor-way Bussekspress her i Norge også. Hvem som er best av de det kan jeg ikke uttale meg om, for jeg bryr meg om lite annet enn et dobbelsete å sove i alene når jeg reiser med buss, og det har jo ingenting med busselskapene å gjøre. Resten er på en måte bare en bouns. Men mener at begge disse to har internett på bussen, og swebus mener jeg også har noen stikkontakter (det har også Lavprisekspressen her til lands), noe som er en lifesaver når man har med seg Laptop.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Det at Go By Bus er dyrere handler vel om at den har plassgaranti? Go by bus har ikke plassgaranti; er det fullt så er det fullt. Og den er ikke dyrere heller. E6-expressen hadde plassgaranti men den er dessverre borte.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 Har brukt Swebus-express, fra gøteborg til Oslo. Koselig det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå