Gå til innhold

Avokado? Frokost?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvordan spiser dere avokado/hva bruker dere avokado til? :)

Andre tips til næringsrike, sunne ting man kan spise til frokost? Er litt lei smoothie og knekkebrød!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er ekstremt godt med skivet avokado på havreknekkebrød. Det blir ekstra godt med litt hvitløkspepper på toppen :jepp:

Men siden du sier at du er litt lei av knekkebrød kan du jo prøve avokado på ristet grovbrød? Samme gode smaken iallefall :D

Andre næringsrike frokoster du kan spise er naturell yoghurt med musli, og i tillegg blande med litt friske bær. Kjempegodt!

Også har vi jo den gode gamle havregrøten! :gjeiper: Den blir ekstra god med eplebiter og kanel på.

Skrevet (endret)

Jeg synes avokado er kjempegodt sammen med laks. Har du for eksempel lakserester fra middag, så legg det på knekkebrød med avokadoskiver oppå. Er også veldig godt med røykelaks.

Passer også sammen med egg og skinke, ja mye avokado passer til igrunn :)

Avokado er ellers supert i salater.

Jeg spiser mye av Fedons musli til frokost, den er fiberrik og har høyt innhold av proteiner. Kjempegodt med vaniljeyoghurt til. Jeg søter evt litt ekstra med natren e.l.

Endret av Bing
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Brød spiser jeg ikke, og fisk liker jeg ikke, så det passer nok ikke helt. :) Men takk for de andre tipsene! Kom gjerne med fler!

Skrevet

Avocado med salsa på! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skiver ofte opp avocado og blander med halve cherrytomater, litt olivenolje, litt sitronsaft, samt en neve mandler eller valnøtter dersom jeg har. Krydrer med nykvernet pepper.

Skrevet

Avocado med litt fetaost, tomater og oliven. Litt olivenolje og balsamico som dressing og et par basilikumblader på toppen. Passer både som egen rett og som tilbehør, spesielt til lam og svin.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, dere! :) Bare å komme med flere også.

Kjøpte faktisk (mine første :sjenert: ) to avokadoer i butikken i stad. :) Gleder meg til å prøve!

Skrevet

Avokado med reker og lettrømme/kesam.

Avokado på et eller annet underlag med sitron, salt og pepper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...