Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 Hei. Tenkte jeg kunne høre litt synspunkter her inne om aldersforskjellen på den situasjonen jeg nå står oppe i. Det har seg nemelig slik at jeg i den siste tiden etter en del tilfeldigheter har møtt en utrolig vakker og søt jente. Jeg har møtt henne på fest og blitt introdusert gjennom venner av meg. Praten går lett og jeg merker at jeg faktisk liker henne ganske så godt - men der er ett problem - aldersforskjell. Jeg er 20 år nå og hun er 17 år. Faktisk så føler jeg meg litt tåpelig som går på noen som er under 18 år, men dersom jeg hadde vært 28 år og hun 25 år ser plutslig situasjonen helt annerledes ut. Det jeg er redd for er om foreldrene hadde akseptert det og hvordan det hadde blitt tatt i mot blandt mine venner. Føler aldersforskjell på 3 år når man er så ung som det vi er helt på grensen. Samtidig klarer jeg ikke å bare kutte kontakten med henne, for hun er seriøst det søteste og vakreste jeg noen gang har sett. Interessene og alt sitter der. Det er liksom bare det tallet som plager meg litt. Skulle ønske hun i det minste var 1 år eldre. Hva synes dere? Hadde dere reagert på at en 20-åring som ser helt normal ut for alderen var kjæreste med ei på 17 som også ser helt normal ut for alderen?
*melis* Skrevet 27. juni 2010 #2 Skrevet 27. juni 2010 Jeg hadde absolutt ikke reagert på denne aldersforskjellen. Så lenge begge er over den seksuelle lavalder så har en alderforskjell på 3 år ingenting å si, mener nå jeg.
Supramundane Skrevet 27. juni 2010 #3 Skrevet 27. juni 2010 Nei, det hadde jeg ikke reagert på. Jeg var 15 da jeg ble sammen med eksen som var 18, det var helt OK. Jeg er nå 25 og har giftet meg med en på 28, så det blir det samme som dere. Det går veldig fint. Eventuelt kan dere avvente i ett år, da - hvis det gjør saken noe bedre!
Gjest Huffsa Skrevet 27. juni 2010 #4 Skrevet 27. juni 2010 Typen min var 21 når jeg var 17, aldri noe problem. Var 15 og 19 når vi ble sammen. Pappa reagerte aldri på det, han var bare glad jeg fant meg en fin fyr med lappen som passa på meg. Jeg har forøvrig alltid vært litt voksen for alderen, og det har aldri vært noe problem for hverken venner eller familie.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #5 Skrevet 28. juni 2010 Jeg ville ikke reagert negativt om min stedatter på 17 fikk en kjæreste på 20. Det viktige for meg er om han framstår som en skikkelig fyr som ikke utnytter henne. Bor hun hos foreldrene sine? I såfall må du være forberedt på at hun fortsatt kan ha en del regler å forholde seg til som du er ferdig med for lenge siden. Respekter reglene foreldrene hennes har satt (innetid, overnattinger osv) og ikke prøv å overtale jenta til noe du vet foreldrene vil reagere på. Trå varsomt og vis deg situasjonen moden, så tviler jeg på at foreldrene reagerer negativt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå