Martika Skrevet 27. juni 2010 #1 Skrevet 27. juni 2010 Mulig dette ikke er rett forum, men jeg prøver :-) Jeg er i planleggingsfasen med nettbutikk for baby og barnetøy. I den forbindelse er jeg på jakt etter småbarnsforeldres ønsker rundt slik handel. Mitt fokus er rimelige priser og hverdagstøy. Hva slags type tøy ønsker dere å handle på nettet, hva gjør at dere velger bort en butikk? Hva er rimelig fraktkostnader? Etc. Setter stor pris på tilbakemeldinger!
Nerdemamma Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Jeg er veldig glad i å handle på nettet for jeg føler utvalget er ofte mye bedre der. Jeg handler for en gutt som nå er ett år, og støter på samme problemet gang på gang. Det er egentlig veldig lite variasjon i guttetøy der ute... Ser man på jentetøy har de så mye forskjellig å velge mellom, fra ultra søte rosa plagg, til morsomme plagg, tøffe plagg og helt vanlige plagg. Jeg finner liksom ikke en eneste butikk som sender til Norge som har gøye gutteklær... Brun eller blå bukse og blå trøye... det er det hele. Gi gutta litt variasjon! Uten at det skal koste mangfoldige hundre kroner. Kan gjerne betale noen kroner ekstra i frakt bare jeg får variasjonen for små gutter. Jeg kjenner jeg går og håper at alle jeg kjenner som er gravide skal få jente slik at jeg kan handle litt gøye og søte klær for en gangs skyld.
Susan Sto Helit Skrevet 28. juni 2010 #3 Skrevet 28. juni 2010 Enig med at det bør finnes et større utvalg av gutteklær. Og at det oftest er det som lokker meg til nettbutikker. Samt et utvalg av kjønnsnøytrale klær. (Noe som i større og større grad er mangelvare i kjedebutikkene.) Og jeg må vel innrømme at jeg ofte skyr unna en nettbutikk om klærne koster omtrent det dobbelte av H&M o.l. Noen ganger er også prisen på klærne OK, men når det koster 150,- i frakt ombestemmer jeg meg gjerne alikevel, fordi totalen blir at jeg kunne kjøpt ett ekstra plagg i en fysisk butikk. Generelt synes jeg ofte det lønner seg å handle i utenlandske nettbutikker fordi kursen er bedre, de trekker ofte av momsen, og portoen er forholdsvis lik. Spesielt om jeg handler bare litt, og ikke trenger å tenke på toll og moms. Porto på to-tre plagg fra USA er normalt ca 40-50kr.
Gjest mor Skrevet 28. juni 2010 #4 Skrevet 28. juni 2010 Jeg vil ha klær som ikke er rosa og lyseblå - skarpe fine farger til både gutt og jente. Kan godt være figurer på, men ikke hentet fra barne-TV (ikke mikke, rory, bamse og slikt). Handler på nett fordi det er enklere enn å ta med mine to håpefulle på shopping. Handler det meste av klær, men ikke sko.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #5 Skrevet 28. juni 2010 Det med gebyr, mange norske nettbutikker tar porto+ekspedisjonsgebyr på 100-150 kr. Jeg vet at posten er dyr i Norge, men allikevel synes jeg at det blir urimelig, frakten blir jo da billigere fra USA! Den andre funksjonen som jeg synes er veldig kjekk i nettbutikkene, er når brukere får lov til å kommentere plaggene. Det hjelper fort å se om de er store/små i størrelser, hvordan er stoffkvaliteten osv. Hvis du skal ha en norsk butikk, kanskje du kunne ha klesplagg med norske logo/skrift på. Som de selger mange gøye t-skjorter med engelsk tekst, men hvis du lager sånne med norsk tekst, så slipper du å konkurrere med utenlandske butikker.
Susan Sto Helit Skrevet 28. juni 2010 #6 Skrevet 28. juni 2010 Hvis du skal ha en norsk butikk, kanskje du kunne ha klesplagg med norske logo/skrift på. Som de selger mange gøye t-skjorter med engelsk tekst, men hvis du lager sånne med norsk tekst, så slipper du å konkurrere med utenlandske butikker. På den annen side finnes det en del slike sider, også norske, der man kan bestille klær med den teksten man selv ønsker. (Evt. også figurer og bilder.) Og det koster ikke så mye heller...
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #7 Skrevet 28. juni 2010 På den annen side finnes det en del slike sider, også norske, der man kan bestille klær med den teksten man selv ønsker. (Evt. også figurer og bilder.) Og det koster ikke så mye heller... ja, jeg vet at det finnes mange butikker hvor man kan velge tekst selv, men tror allikevel at mange kommer til å foretrekke en norsk butikk og med ferdige plagg. Også norske logo, det ville kanskje vært gøy, ikke det? Jeg kan se det for meg at ungen ville foretrekke en tskjorte med litago' kuen, enn med disney-figurer. Men man jo da ha en spesiell avtale med Tine, antageligvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå