Gå til innhold

Kitchen Aid Artisan

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Etter lang tids overveielse har vi bestemt oss for å kjøpe Kitchen Aid Artisan kjøkkenmaskin. Vi har også bestemt oss for å kjøpe enten hvit eller creme.

Men nå står jeg fast og klarer ikke bestemme meg!

Jeg har hvit kjøkkeninnredning, eik benkeplate. Hvite fliser mellom overskap og underskap. Har rød Kitchen Aid blender. Ellers er det jo endel fargeinnslag på kjøkkenet siden det er et arbeidsrom og saker og ting står fremme.

Så! Hvit eller creme? Argumenter for og i mot?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den i krem er finest, ønser meg en slik selv. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Av de to ville jeg valgt den i creme, den er finere etter min smak. men egentlig ville jeg ikke kjøpt Artisan i det hele tatt, mange klager at de blir for små og svake, kan ikke brukes til alt. Selv ønsker jeg meg Kitchen Aid Professional eller Heavy Duty, altså den større og kraftigere versjonen enn Artisan, og i fargen Matt Grey. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den i krem er finest, ønser meg en slik selv. :)

Jeg tror også jeg liker den i creme best, men er litt i tvil om hvordan den blir i forhold til kjøkkenet som er hvitt. (eller tilnærmet hvitt..)

Av de to ville jeg valgt den i creme, den er finere etter min smak. men egentlig ville jeg ikke kjøpt Artisan i det hele tatt, mange klager at de blir for små og svake, kan ikke brukes til alt. Selv ønsker jeg meg Kitchen Aid Professional eller Heavy Duty, altså den større og kraftigere versjonen enn Artisan, og i fargen Matt Grey. :)

Den grå og den sorte har vært fargekandidater, men jeg har landet på å kjøpe en av de lyse. Den sorte er lekker, men jeg tenker at støv vil vise så godt på den siden den er blank. Den grå er også pen..hmmm...

Ang. størrelsen; vi lager aldri store deiger, så jeg tror ikke det blir et problem, men jeg innrømmer glatt at jeg velger KA delvis pga design.

TS:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ang. størrelsen; vi lager aldri store deiger, så jeg tror ikke det blir et problem, men jeg innrømmer glatt at jeg velger KA delvis pga design.

TS:)

Bare en liten kommentar til dette...og jeg snakker av bitter erfaring! ;)

Gjør deg selv en tjeneste, og tenk framover noen år... kan det tenkes at du i løpet av kjøkkenmaskinens levetid vil ha behov for en kraftigere/større maskin enn artisan?

Det blir veldig dyrt å først kjøpe en liten kjøkkenmaskin, for så å innse etter noen år at den ble for liten til å dekke ens behov.

Da er det bedre å kjøpe en større med en gang.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Gjør deg selv en tjeneste, og tenk framover noen år... kan det tenkes at du i løpet av kjøkkenmaskinens levetid vil ha behov for en kraftigere/større maskin enn artisan?

Det blir veldig dyrt å først kjøpe en liten kjøkkenmaskin, for så å innse etter noen år at den ble for liten til å dekke ens behov.

Takk for tips :)

Vi har nesten voksne barn, så jeg tror vi er over den mest voldsomme bakeperioden. (i den grad bollebaking en gang i blant kvalifiserer til å kalles voldsomt. :ler: ) Det går helst i en og annen pizzadeig, kakerøre, bolledeig eller småbrød. Vi har dessuten en Kenwood som skal få flytte på hytta. Der tenker jeg at jeg skal få bruk for endel av de funksjonene den har, så som kvern o.l.

Skrevet

Komplett.no har tilbod på Kitchen Aid no, og den grå er billigare enn den kvite, svarte og krem. Om en femhundre-lapp kan hjelpe deg på å bestemme deg for farge ;)

Skrevet

Etter lang tids overveielse har vi bestemt oss for å kjøpe Kitchen Aid Artisan kjøkkenmaskin. Vi har også bestemt oss for å kjøpe enten hvit eller creme.

Men nå står jeg fast og klarer ikke bestemme meg!

Jeg har hvit kjøkkeninnredning, eik benkeplate. Hvite fliser mellom overskap og underskap. Har rød Kitchen Aid blender. Ellers er det jo endel fargeinnslag på kjøkkenet siden det er et arbeidsrom og saker og ting står fremme.

Så! Hvit eller creme? Argumenter for og i mot?

Når du sier du har hvit innredning og hvite fliser, da antar jeg at de er helt hvite og ikke kremhvite? Det er definitivt et argument for også å velge hvit Kitchen Aid. Jeg synes uansett den hvite er mye finere enn den kremhvite, men det er jo bare min smak, og ikke et godt argument... :)

Gjest Elastica
Skrevet

Enig med Ciara, den hvite er finere. Men det er altså bare et uttrykk for min smak og ikke noe argument. Jeg har selv hvit og var veldig i tvil om jeg skulle ha creme eller hvit. Jeg valgte hvit fordi den matcher best med andre ting jeg har. Dessuten synes jeg den hvite levner retro-looken til KA-maskinen mest ære.

Skrevet

Har du ikke en følelse for hvilke du syns er finest selv? Jeg ville valgt den jeg selv ble mest dratt mot og gitt blaffen i hva andre syns står best til flisene over vasken (som du sikkert kommer til å bytte ut i maskinens levetid likevel...). Jeg har forøvrig turkis/lyseblå, kjempefin!

Skrevet

Jeg har den i creme, og synes absolutt den er finest. Flisne ine er også tilnærmet hvite, men maskinen passer veldig godt inn likevel:-)

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg ser helt klart poenget ditt, men erfaringen min er snarere tvert imot at KA's ikke så store fremtoning gjør at man bruker den mer enn en stor monstermaskin som blir stående i et kott eller i kjelleren og aldri blir tatt frem. Jeg har både Kenwood og KA (på to forskjellige steder, og bruker KA'en mye mer. Den bruker jeg til absolutt alt, mens Kenwooden setter jeg først i gang når jeg har en del jeg skal lage.

Men er det sånn at man alltid lager store deiger osv. er det absolutt et poeng at KA'en kan være litt liten. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men er det sånn at man alltid lager store deiger osv. er det absolutt et poeng at KA'en kan være litt liten. :)

Jeg skjønte at det var KA trådstarter ønsket, og tenkte mer i retning av å kjøpe en kraftigere KA enn artisan. ;)

Artisan har en motorkraft på 325W, en professional 5 har en motorkraft på 450 W, mens professional 600 har en motorkraft på hele 575 W.

Det er på den måten jeg mener trådstarter bør tenke på at behovet endres, og at hun kanskje bør vurdere en sterkere maskin enn artisan fra starten av hvis hun mistenker at den kan bli litt liten.

Og behovet kan endres uavhengig av alder...

Min mor ga bort sin Kenwood da vi barna flyttet ut av hjemmet, og kjøpte seg en mindre maskin. "Nå er jeg alene, og har ikke behov for så stor maskin lenger".

Så ble hun pensjonist, begynte å bake mye, barnebarna kom på besøk og ville bake boller... en ny kenwood kom veldig raskt inn i huset. :ler:

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg skjønte at det var KA trådstarter ønsket, og tenkte mer i retning av å kjøpe en kraftigere KA enn artisan. ;)

Artisan har en motorkraft på 325W, en professional 5 har en motorkraft på 450 W, mens professional 600 har en motorkraft på hele 575 W.

Det er på den måten jeg mener trådstarter bør tenke på at behovet endres, og at hun kanskje bør vurdere en sterkere maskin enn artisan fra starten av hvis hun mistenker at den kan bli litt liten.

Og behovet kan endres uavhengig av alder...

Min mor ga bort sin Kenwood da vi barna flyttet ut av hjemmet, og kjøpte seg en mindre maskin. "Nå er jeg alene, og har ikke behov for så stor maskin lenger".

Så ble hun pensjonist, begynte å bake mye, barnebarna kom på besøk og ville bake boller... en ny kenwood kom veldig raskt inn i huset. :ler:

Jeg visste rett og slett ikke at KA kom i forskjellige motorstyrker, :sjenert: så det var et smart tips, AnonymBruker. :) Absolutt noe å tenke på. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste rett og slett ikke at KA kom i forskjellige motorstyrker, :sjenert: så det var et smart tips, AnonymBruker. :) Absolutt noe å tenke på. :)

De gjør det, men de største er dessverre ikke til å få kjøpt i norske butikker av en eller annen grunn.

Jeg vet om mange som har kjøpt sine gjennom Amazon.com, eller andre nettbutikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...